ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار خامنه‌ای با کارکنان نیروی هوایی و تداوم بی‌تفاوتی در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، علی‌رغم گذشت یک‌ ماه از شلیک پدافند هوایی سپاه به هواپیمای مسافربری اوکراینی، همچنان در مورد این مسأله اظهار نظر جدی نکرد.

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، علی‌رغم گذشت یک‌ ماه از شلیک پدافند هوایی سپاه به هواپیمای مسافربری اوکراینی، همچنان در مورد این مسأله اظهار نظر جدی نکرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی

هواپیمای مسافربری نوع بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی خمینی تهران به مقصد کی‌یف، پایتخت اوکراین از سوی پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد. خامنه‌ای در سخنرانی‌های خود پس از این رویداد به شکل جدی به این مسأله نپرداخته است.

سکوت رهبر جمهوری اسلامی و عدم ابراز همدردی عمیق او با خانواده‌های جان‌باختگان، واکنش‌هایی جدی را در میان افکار عمومی به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

از سوی دیگر احتمال عمدی بودن شلیک به این هواپیما و مطلع بودن خامنه‌ای از این مسأله نیز از سوی ناظران و تحلیلگران مطرح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، خامنه‌ای روز شنبه ۱۹ بهمن که روز نیروی هوایی نامگذاری شده، در مورد وضعیت نیروی هوایی ایران گفت:

«نیروی هوایی به‌رغم تحریم‌های آمریکا اکنون علاوه بر تعمیر و بازسازی جنگنده‌ها و هواپیماها، طراحی و ساخت جنگنده را نیز انجام می‌دهد.»

این ادعای علی خامنه‌ای در حال‌یست که نیروی هوایی ایران هم اکنون از لحاظ تجهیزات پدافندی و آفندی، یکی از فرسوده‌ترین تجهیزات را در میان ارتش‌های جهان داراست.

اما منظور خامنه‌ای از ساخت «جنگنده» توسط نیروی هوایی چه بود؟

در تابستان سال ۱۳۹۷ طی مراسمی با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، جنگنده‌ای موسوم به «کوثر» از سوی نیروی هوایی جمهوری اسلامی رونمایی شد.

از همان ساعات اولیه این رونمایی، کارشناسان اعلام کردند جنگنده کوثر همان جنگنده اف-۵ قدیمی آمریکایی‌ست. تیم ارتباطات سایبری در وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به این خبر، نیروی هوایی ایران را به دروغ‌پردازی در زمینه تجهیزات نظامی خود متهم کرد.

خامنه‌ای اما در ادامه دیدار امروز خود با فرماندهان نیروی هوایی ارتش گفت:

«ما به‌ دنبال تهدید هیچ کشور و ملتی نیستیم بلکه به ‌دنبال حفظ امنیت کشور و جلوگیری از تهدید هستیم.»

گفته‌های پیشین او در مورد نابودی اسرائیل و رویارویی نظامی با آمریکا و همچنین حضور نظامی سپاه قدس در جنگ‌های نیابتی در کشورهای منطقه اما خلاف ادعای امروز خامنه‌ای است.

اما شامگاه ۱۸ دی‌ ماه، نیروهای هوافضای سپاه پاسداران به دستور مستقیم خامنه‌ای چند موشک بالستیک را به سمت پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق شلیک کردند.

پیش از این حمله حسین دهقان، مشاور نظامی علی خامنه‌ای در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان با تهدید نظامی دولت آمریکا و متحدانش در خاورمیانه گفته بود که ایران آماده حمله به تأسیسات نظامی آمریکاست.

خامنه‌ای در ادامه گفته‌های امروز خود اما برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن را که هر ساله از سوی طرفداران حکومت جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، «دشمن‌شکن و مرعوب‌کننده» قلمداد کرد.

این اظهارات او خطاب به «دشمن» در حالی صورت می‌گیرد که در جریان شکل‌گیری اعتراضات سراسری آبان‌ ماه امسال، او با «دشمن» توصیف کردن شهروندان معترض در خیابان‌ها، دستور سرکوب خشونت‌آمیز معترضان را صادر کرد.

دیدار امروز خامنه‌ای با جمعی از کادر نیروی هوایی ارتش به بهانه سالگرد اعلام همکاری بیش از ۳۵۰ تن از همافران و افسران نیروی هوایی شاه با روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی انجام شد که در ایران روز نیروی هوایی نامگذاری شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهمن

    گویا اینها با این اطمینان که امریکا حمله هوایی خواهد کرد پروازها را تعطیل نکردند ، هواپیمای اکراینی را زدند تا بعد امریکاییها را متهم کنند. ولی امریکاییها حمله نکردند. بعد به دست و پا افتادند تا موضوع را انکار کنند، فوری هم منطقه را با بلدزر پاک کردند و ... ولی نشد ! آدمهای نابخرد !