ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افغانستان: دو سرباز آمریکایی کشته و شش سرباز دیگر زخمی شدند

در جریان یک حمله در ویالت ننگرهار در شرق افغانستان، دست کم دو سرباز آمریکایی کشته شدند. مهاجم احتمالا یک سرباز افغان بوده که پیش از حمله درگیری لفظی با نیروهای آمریکایی داشته است.

در جریان یک حمله در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، دو سرباز آمریکایی کشته و شش سرباز دیگر زخمی شدند. احتمال می‌رود مهاجم یک سرباز افغان بوده که پیش از حمله با نیروهای آمریکایی درگیری لفظی داشته است.

نیروهای ارتش آمریکا در افغانستان - منبع: ارتش آمریکا

ارتش ایالات متحده اعلام کرد که روز شنبه ۹ فوریه/۲۰ بهمن یک مهاجم افغان ملبس به یونیفورم ارتش افغانستان به نیروهای آمریکایی حمله کرده است.

گفته می‌شود یکی از سربازان ارتش افغانستان نیز در جریان این حمله زخمی شده، و به گفته یک عضو شورای ننگرهار، مهاجم افغان نیز کشته شده است. حمله با اسلحه خودکار انجام شده و بنا بر برخی روایت‌های تاییدنشده تعدادی از سربازان افغان نیز در جریان آن کشته شده اند.

یک مقام وزارت دفاع افغانستان به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری «رویترز» گفت که مهاجم یک سرباز افغان بوده که پیش از حمله با نیروهای آمریکایی درگیری لفظی داشته، و نفوذی طالبان نبوده است.

ارتش ایالات متحده که مهاجم را «فردی با یونیفورم نظامی» توصیف کرده، ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص این حمله را تا زمان انجام تحقیقات بیشتر به تعویق انداخت.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام افغان گزارش داد که پنج یا شش سرباز آمریکایی و شش سرباز افغان کشته شده‌اند. یک مقام آمریکایی هم به این روزنامه گفت که حداقل شش آمریکایی کشته شده‌اند.

در جریان جنگ ۱۸ ساله افغانستان حملات متعددی به سربازان افغان و متحدان آنها صورت گرفته است.

حمله اخیر در حالی رخ می‌دهد که واشنگتن به دنبال مذاکره با طالبان برای پایان دادن به جنگ افغانستان است.

با احتساب حمله شنبه شب، از آغاز سال ۲۰۲۰ شش عضو ارتش ایالات متحده در افغانستان کشته شده اند، و این در حالی است که در سال گذشته ۲۲ پرسنل نظامی آمریکا در افغانستان کشته شده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، سه‌شنبه گذشته در سخنرانی خود گفته بود که سربازان آمریکایی قرار نیست به عنوان «عوامل اجرای قانون» برای سایر ملت‌ها به کار گرفته شوند. شرط طالبان برای آتش‌بس در افغانستان خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.