ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانون صنفی معلمان ایران خواهان آزادی بی‌قید و شرط محمدتقی فلاحی شد

کانون صنفی معلمان ایران بازداشت محمد تقی فلاحی دبیر این کانون را محکوم و اعلام کرد از تمام توان و پتانسیل خود برای آزادی او استفاده خواهد کرد.

کانون صنفی معلمان ایران یکشنبه ۲۰ بهمن با انتشار بیانیه‌ای به «بازداشت غیرقانونی» محمدتقی فلاحی، دبیر این کانون و فشار مضاعف بر معلمان و فعالان صنفی اعتراض کرد و خواهان آزادی بدون قید و شرط فلاحی شد.

محمد تقی فلاحی

در بیانیه کانون صنفی معلمان ایران که در «کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران» منتشر شده است آمده است:

«کانون صنفی معلمان ایران ضمن محکوم کردن بازداشت آقای فلاحی خواهان آزادی بدون قید و شرط وی است و از تمام توان و پتانسیل خود برای آزادی وی استفاده خواهد کرد».

کانون صنفی معلمان همچنین ضمن حمایت از معلمان دربند از جمله محمود بهشتی لنگرودی، محمد حبیبی و اسماعیل عبدی و ظالمانه خواندن احکام صادره علیه آنان اعلام کرد:

«بازداشت غیرقانونی و چندباره دبیر کل یک تشکل صنفی و قانونی، مصداق بارز تشویش اذهان عمومی خصوصا فرهنگیان است. هر چند این روند شوربختانه در دو دهه مسبوق به سابقه بوده است اما ایستادگی و مقاومت فعالان و تشکل های صنفی نشان می‌دهد که تلاش برای تحقق عدالت آموزشی و بهبود منزلت و معیشت فرهنگیان (شاغل و بازنشسته) از اهداف والای انسانی و صنفی ماست».

به نوشته کانال تلگرامی «معلمان عدالت‌خواه»، محمدتقی فلاحی، دبیر کانون صنفی معلمان تهران صبح روز شنبه ۱۹ بهمن‌ ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. به گفته منابع نزدیک به این فعال صنفی، او از سوی مأموران سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است. این منابع همچنین گفته‌اند که نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت محمدتقی فلاحی بعضی از لوازم شخصی او از جمله موبایل، کیس کامپیوتر و یک دستگاه هارد دیسک را با خود برده‌اند.

 مأموران امنیتی از خانواده او خواسته‌اند تا درباره وضعیت او اطلاع‌رسانی نکنند.

پیشتر نیز این فعال صنفی معلمان در روز ۱۲ اردیبهشت ماه امسال و همزمان با روز معلم به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در مقابل ساختمان مجلس، بازداشت و روز ۱۸ اردیبهشت با سپردن وثیقه، آزاد شد. حسین تاج، وکیل محمدتقی فلاحی روز ۲۷ مرداد با اعلام خبر صدور رأی دادگاه علیه موکل خود اعلام کرد که این فعال صنفی به ۸ ماه حبس تعزیری و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده است. اجرای این رأی اما به مدت سه سال از سوی دادگاه تعلیق شد.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.