ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سانحه‌های رانندگی تهران: صدها کشته و هزاران مصدوم در ۸ ماه نخست امسال

براساس اعلام مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در سال ۹۸، ۸۷۸ نفر تنها در استان تهران براثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌ و ۲۷هزار و ۱۶۴ نفر مصدوم شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۸۷۸ نفر در حوادث رانندگی استان تهران جان خود را از دست داده‌ و ۲۷هزار و ۱۶۴ نفر مصدوم شده‌اند.

براساس اعلام مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در سال ۹۸، ۶۰۸ نفر از در معابر درون‌شهری، ۲۴۸ نفر در جاده‌ها و معابر برون‌شهری، ۱۹ نفر در راه‌های روستایی، یک نفر در مسیر اختصاصی و دو نفر در «سایر موارد» کشته شده‌اند.

مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران یکشنبه ۲۰ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد: حوادث رانندگی در هشت‌ماهه ابتدای سال ۹۸ تنها در استان تهران جان ۸۷۸ نفر را گرفته‌اند.

به گفته او مرگ و میر شهروندان در حوادث رانندگی استان تهران در سال جاری، در مقایسه با سال ۹۷ که این رقم به ۹۱۶ نفر رسید، ۴,۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره جزئیات این ارقام گفت: ‌

«امسال ۶۰۸ نفر از جانباختگان حوادث رانندگی استان تهران در معابر درون‌شهری، ۲۴۸ نفر در جاده‌ها و معابر برون‌شهری، ۱۹ نفر در راه‌های روستایی، یک نفر در مسیر اختصاصی و دو نفر در سایر موارد کشته شده‌اند».

طبق اعلام فروزش تعداد کشته‌شدگان در معابر برون شهری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. او توضیح داد:‌

«بررسی آمارهای هشت ماهه نشان می‌دهد که در سال ۹۸، تعداد قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری از ۶۲۱ نفر در هشت ماهه ۹۷ به ۶۰۸ نفر رسیده و به عبارتی ۲,۱ درصد کاهش داشته است، اما قربانیان در معابر برون شهری ۱۱,۲ درصد افزایش داشته  واز ۲۲۳ مورد به ۲۴۸ مورد در هشت ماهه سال‌جاری رسیده است».

فروزش با تکیه بر آمارهای اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در سال ۹۷ را  ۱۳۱۹ نفر و تعداد مصدومان را ۳۹هزار و ۴۳۹ نفر اعلام کرد. او در مورد مصدومان حوادث رانندگی در هشت ماهه سال ۹۷ و ۹۸ نیز گفت:

«هشت ماهه سال گذشته ۲۷هزار و ۵۲۵ نفر در تصادفات رخ داده در استان تهران مصدوم شده‌اند و در مدت مشابه امسال نیز ۲۷هزار و ۱۶۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند که این آمار نیز ۱,۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد».

تصادفات رانندگی در دنیا نهمین علت مرگ و میر و در ایران دومین علت مرگ و میر شهروندان است.

طبق اعلام کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی  ۱,۳ درصد جمعیت ایران در تصادفات و حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند که در این حوادث ۹۲ درصد عامل انسانی موثر است. او تاثیر کیفیت زیر استاندارد خودروها را در حوادث جاده‌ای «غیرقابل انکار» خوانده است.

در ایران سالانه دو هزار دانش‌آموز عمدتا زیر ۱۰ سال نیز به عنوان عابر پیاده به‌خاطر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و قربانی ایمن نبودن مسیر مدرسه می‌شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.