ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با بالا گرفتن اختلاف اصول‌گرایان «احمدی‌نژادی‌ها» سر رسیدند

نقاب‌ها کنار رفت و دو جناح اصلی اصول‌گرایان وارد جدل و اتهام‌زنی متقابل شدند. در همان حال جمعی از وزیران و معاونان احمدی‌نژاد لیست مستقل ارائه دادند.

جمعی از وزیران، معاونان احمدی‌نژاد و معاونان وزیران دولت‌های نهم و دهم با نام «ائتلاف مردم» لیست انتخاباتی می‌دهند. در همان حال شکاف بین اصول‌گرایان و جبهه پایداری از پرده بیرون افتاد و کار به جدل و اتهام‌زنی متقابل رسید.

پنجشنبه ۷ دی: محمود احمدی‌نژاد در بوشهر

به گزارش رسانه‌های داخلی دوشنبه ۲۱ بهمن گروهی از «مدیران دولت‌های نهم و دهم» در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که تحت عنوان «ائتلاف مردم» با لیست جداگانه‌ای در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند. نام داوطلبان هنوز اعلام نشده است.

طیف‌های اصول‌گرایان در یک فضای تک‌قطبی عملاً ۱۴۰ کرسی از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی را قبل از برگزاری انتخابات در اختیار دارند. محمود احمدی‌نژاد پیش از این وعده داده بود که یاران او دست‌کم ۱۰۰ کرسی از کرسی‌های مجلس را به دست می‌آورند. «احمدی‌نژادی‌ها» در بیانیه موسوم به «ائتلاف مردم» وعده داده‌اند که «اقدامات اساسی در زمینه رفع فقر و محرومیت، کاهش فاصله طبقاتی، مبارزه همه جانبه با فساد، توسعه همه‌جانبه عدالت، رونق اقتصادی، رفع بیکاری، کاهش تورم، تقویت قدرت خرید مردم، افزایش نشاط و رفاه عمومی جامعه» انجام دهند.

جبهه پایداری که حاضر به همکاری با طیف احمدی‌نژادی‌ها نیست راه خود را از سایر اصول‌گرایان جدا کرده و قرار است یک لیست ۳۰ نفره جداگانه ارائه دهد. شورای ائتلاف اصول‌گرایان هم روز دوشنبه لیست ۳۰ نفره نهایی خود را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم دو لیست جبهه پایداری و طرفداران محمد باقر قالیباف که تا قبل از این ۲۴ عضو مشترک داشت، اکنون در لیست نهایی فقط ۸ عضو مشترک دارد.

ناهید خداکرمی، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران دوشنبه ۲۱ بهمن همزمان با این تحولات در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از نامه محرمانه شورای شهر تهران به شورای نگهبان درباره پرونده «املاک نجومی» که در زمان مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران برملا شده بود خبر داد. به گفته این عضو شورای شهر، فهرست تخلفات فراتر از آن چیزی است که پیش از این مطرح شده بود. درخواست شورای شهر از شورای نگهبان رئشن است: برخوردهای دوگانه باید کنار گذاشته شود.

نقاب‌ها کنار رفت

با رد صلاحیت گسترده کاندیدا‌های غیر اصولگرا تنها دغدغه اصولگرایان ائتلاف بود اما از عهده همان یک کار هم برنیامدند. کمتر از دو هفته مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی اختلافات بالا گرفت و با نامه‌نگاری غلامعلی حداد عادل و حجت الاسلام آقاتهرانی، شورای ائتلاف اصولگرایان و جبهه پایداری عملا تعارف را کنار گذاشتند و وارد جدل و اتهام‌زنی متقابل شدند. حداد عادل شامگاه گذشته در نامه‌ای که به دبیرکل جبهه پایداری نوشت، طرفداران مصباح یزدی را به انحصارطلبی متهم کرد. دوشنبه ۲۱ بهمن آقاتهرانی دست به قلم شد و در پاسخ، حداد عادل را متهم کرد که در پی سهم‌خواهی است بدان حد که در لیست ۶۰ نفره ائتلاف اصول‌گرایان فقط نام سه نفر از نامزدهای جبهه پایداری را گنجانده است. محمد تقی مصباح یزدی، رهبر جبهه پایداری هفته گذشته به طور سربسته حداد عادل را متهم کرده بود که «وقتی پای منافع در میان می‌آید، عملاً کم» می‌آورد.

مبنا بر این بود که جامعه روحانیت مبارز فصل‌الخطاب اصول‌گرایان باشد، اما به گفته محمدحسین موسی‌پور، عضو ائتلاف اصول‌گرایان و عضو جامعه روحانیت مبارز طرفداران مصباح‌یزدی از همان آغاز مشارکت در روند ائتلاف را نپذیرفتند.

صدای سوم: اسفند بدون رأی

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرده به دلیل رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام‌شهر، شمیرانات و پردیس عملاً امکان حضور ندارد. در این بین صدای سومی هم وجود دارد: تحریم انتخابات.

شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل صلح با انتشار یادداشتی یادآوری کرده که «اگر جاده دموکراسی از صندوق رای می‌گذرد، این صندوقِ تعیین چند نماینده بی‌اختیار نیست.» عبادی در پایان یادداشت خود نوشته است:

«اگر قرار است صندوقی ما را به سمت دموکراسی پیش ببرد، صندوق تغییر ساختار سیاسی حکومت و عبور از قانون اساسی فعلی است.»

۱۶۴ فعال سیاسی و مدنی خارج از ایران نیز هفته گذشته با امضای بیانیه‌ای با عنوان «اسفند بدون رأی» تحریم انتخابات را فرصت مناسبی برای تداوم اعتراضات و ایجاد «یک جنبش اجتماعی توانمند و فراگیر» دانستند. پیش از آن نیز نرگس محمدی، زندانی سیاسی در ایران نیز «به حرمت خون کشته شدگان» اعتراضات اخیر ایران خواهان تحریم انتخابات شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    درجواب هموطن گرامی فرید بگویم که چرا بیست وچندهزارعراقی بجای کارکردن به هرشکل وفرمی ویا کشاورزی کردن و درامور ساخت وساز برای مردم عراق که درحقیقت به زحمت کشیدن انها منجرمیشده است همگی به استخدام حکومت آخوندی درآمدند ..اگرگربه هائی هم با ساعت ها گشت زنی درخانه ها و کوچه ها وخیابان ها و جستجو درسطل های ذباله طعمه باب طبعشان را پیدا نمی کنند برایشان سفره های مملو ازگوشت جلوشان بگذارند محال ممکن است که ازاین موهبت صرنظر کنند ودیگرازهم ازپای چنین سفره ای کنارنخواهند رفت ...دردوران قبیلی چهارساله رئیس جمهورنمائی آخوندروحانی این آخوند آنهم بطورعلنی براطلاع تمام جمعیت هشتادمیلونی ایران گفت رقم 35میلیارددار بله اشتباه نیست 35 میلیاردلار را به عراق وسوریه اختصاص داده است و هشتاد میلیون ایرانی هم شنیدند ودرروزنامه ها خواندند واثرش برمردمان ایران همچون وزش باد ملایمی بود وگذاربود ...واگرچنین بخششی دریک کشوراروپائی ظهورمیکرد جنجالی برپا میشد و همچون طوفانی ازمردم ظاهر میشد که سیاسیون را با خودش می برد ...تصوراینکه رئیس جمهورکشوراروپائی 35میلیاردلار به عراق وسوریه اختصاص داده و هنوز هم رئیس جمهور مانده است خلاف هرعقل وفهم مردم اروپاست ..ولی مردم ایران این چنین فاجعی را شنیدن وخواندن وهضم کردند...اینگونه بخشش های نجومی درتاریخ چهل ساله حکومتی اخوندی زیاد است ودلیل اصلی هم چنین وچنان شده ومیشود مردم بوده وهستند..حالا هم همانند گربه ها که بوی کباب به مشام رسیده است و بدنبال بوی کباب و دزدین تکه گوشت هائی برسردیوارها ظاهرمیشوند نوبت احمدی نژادها رسیده است ...ای مردم چه کردید که این چنین باید تقاص را پس بدهید؟ !!

  • sattar beheshti

    پاسدار احمدی نژاد نوچه بیت که خدمت سربازی اش در کردستان با لباس کردی و تپانچه به کمر به کشتار کردها مشغول بودوو از متهمان اصلی کودتای ۸۸ ؛ پس از بباد دادن دهها تن شمش طلا و دکل نفت وسرمایه مملکت ؛ حالا بهمراه پاسدارقالیباف نوچه دیگر با وجود دهها پرونده مسکوت مانده اختلاس شهرداری ؛ بدستور بیت به عالم سیاست حکومت جنتی و یاران برگشته تا دوران دیگر اختلاس و نابودی هلاکت کشور را آغاز کنند.!

  • farid

    تلویزیون الحره در برنامه روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه: اسناد فاش کرد که ۳۲هزار عراقی مستقیماً ازحکومت ایران حقوق می‌گیرند، که در صدر آنها فرماندهان شبه‌نظامی مسلحی قرار دارند که می‌گویند عراقی هستند ولی وابسته به تهران هستند، در کنار افرادی که مناصب عالی را در حکومت عراق اشغال کرده بودند: مثل ابو مهدی المهندس فرمانده کتائب حزب‌الله وابسته به حشدالشعبی- هادی العامری فرمانده سپاه بدر- ابو مصطفی الشیبانی مشاور امنیتی وزیر کشور! و یکی از فرماندهان حشدالشعبی-ابو علی البصری معاون فرمانده حشدالشعبی- ابو منتظر المحمداوی یکی از فرماندهان سپاه بدر- حجی سلام الدیراوی فرمانده سپاه بدر در استان بصره - محمد مهدی البیاتی وزیر حقوق‌بشر! در دولت حیدرالعبادی. او برای سال‌های طولانی در سپاه پاسداران بود ! -ابو احمد الراشد وزیر ارتباطات! و استاندار بصره بود- قاسم الاعرجی از فرماندهان سپاه بدر، وی قبلاً وزیر کشور بود!.

  • Faryad

    از کانال تلگرام مجتبی واحدی - خدا رو شکر که خاتمی سکوتش رو شکست. واقعا هم عجیب بود که با اینهمه جنایت و رسوایی، از سرنگون کردن هواپیما تا افتضاحی به نام انتخابات، خاتمی سکوت کنه. ! خاتمی : - لازم است همه ما !!! نسبت به جنایت تازه ای که تحت عنوان «معامله قرن» در جهت- تأیید اشغال و اشغالگری و سرکوب!? و نیز پایمال کردن حق مسلم فلسطینیان مظلوم!! رخ داده است اعلام موضع و آن را محکوم کنیم!!. - «جمهوری اسلامی» که مبتنی بر اراده و رضایت و رأی مردم و آزادی اندیشه و بیان و ابتناء قدرت متمرکز بر اراده و رأی مردم!! و مسئولیت همه ارکان قدرت در برابر ملت?! و در عین حال سازگار با معیارهای اصیل الهی?!، اسلامی و انسانی است، ودیعه گرانسنگی است?!!! که به سادگی به دست نیامده است و با غفلت ملت و به خصوص مسئولان ممکن است خدای ناخواسته! از ما ربوده شود!!!!.

  • sattar beheshti

    فیلمی از شلیک مستقیم نیروهای شبه نظامی وابسته به حکومت ایران به مردم ناصریه عراق -دوشنبه ۲۱بهمن۹۸ ***