ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حراست دانشگاه تهران در بازداشت بهاره هدایت از خود سلب مسئولیت کرد

بهاره هدایت در پی احضار به حراست دانشگاه تهران و حضور در آن محل بازداشت شد اما رئیس حراست دانشگاه تهران می‌گوید حراست در دستگیری بهاره هدایت نقشی نداشته و پلیس امنیت او را دستگیر کرده.

در حالی‌که همه خبرهای منتشرشده درباره بازداشت بهاره هدایت، زندانی سیاسی سابق حاکی از آن است که او توسط حراست دانشگاه تهران بازداشت شده است، رئیس حراست این موضوع را تکذیب کرده و گفته که پلیس امنیت او را بازداشت کرده است.

بهاره هدایت ـ عکس از آرشیو

اسماعیل سلیمانی، رئیس حراست دانشگاه تهران چهارشنبه ۲۳ بهمن درباره جزئیات بازداشت بهاره هدایت، زندانی سیاسی سابق گفت: «پلیس با حراست دانشگاه تماس می‌گیرد و می‌گوید که می‌خواهد با بهاره هدایت مصاحبه‌ای داشته باشد و ابلاغیه‌ای قضایی دارند که باید به او بدهند. وقتی پلیس مراجعه می‌کند، ما مطلع می‌شویم که موضوع بحث، دستگیری بهاره هدایت است، ما نیز با توجه به حساسیتی که دانشگاه دارد، اجازه نمی‌دهیم این اتفاقات در حراست دانشگاه رخ بدهد. ما پلیس را به بیرون هدایت کردیم و بعد یکی از همکاران ما با خانم بهاره هدایت صحبت می‌کند و می‌پرسد که دقیقاً موضوع شما چیست و چرا پلیس دنبال شماست؟ او پاسخ می‌دهد، من فعال سیاسی هستم. بعد از این که خانم بهاره هدایت از ساختمان بیرون می‌رود، بیرون از دانشگاه بازداشت می‌شود، از این رو بازداشت وی ربطی به حراست و دانشگاه ندارد.»

بهاره هدایت دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه بازداشت شد. در خبرها آمده بود که او در پی احضار به حراست دانشگاه تهران و حضور در آن محل، بازداشت شده است. روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ بهاره هدایت طی تماسی با خانواده‌ از بازداشت و حضور خود در دادسرای اوین خبر داد. از دلایل بازداشت این فعال دانشجویی سابق اطلاعی در دست نیست.

اسماعیل سلیمانی حتی همکاری حراست دانشگاه با پلیس را رد کرد و گفت: «پلیس نیازی به همکاری ما ندارد، پلیس یا هر مرجع امنیتی که ضابط دادگستری و قضایی است، می‌تواند بر اساس وظیفه‌اش اقدام ‌کند، حالا اگر دانشجویی در دانشگاه نباشند، او را بیرون از دانشگاه می‌گیرند.»

— Mehrdad Mohammadi (@mehmoh89) February 10, 2020

رئیس حراست دانشگاه تهران همچنین به بازداشت دو دانشجوی دیگر به نام‌های امیرمحمد شریفی و معین زارعیان اشاره کرد و گفت نهادی که این دو دانشجو و بهاره هدایت را بازداشت کرده پلیس امنیت است و اکنون این دانشجویان در شعبه‌های مختلف دادسرای اوین هستند.

گفته می‌شود امیرمحمد شریفی و معین زارعیان از مقابل خوابگاه بازداشت شده‌اند. سلیمانی در این‌باره نیز گفت: «این دو شخص بیرون محیط دانشگاه بازداشت شده‌اند، اما دقیقاً نمی‌دانیم در کدام نقطه بوده‌اند.»

رئیس حراست دانشگاه تهران از اتهام‌های بهاره هدایت و دو دانشجوی دیگر اظهار بی‌اطلاعی کرد اما گفت: «به تجمع آخری که در آبان‌ماه در دانشگاه اتفاق افتاد، مربوط می‌شود. این دانشجویان به علت حضور در تجمعات اخیر و شعارهای تند و ساختارشکنانه‌ای که سر داده‌اند، بازداشت شده‌اند.»

بهاره هدایت دی‌ماه سال ۸۸ بازداشت و پس از چند ماه نگهداری در بند ۲۰۹ زندان اوین به ۷ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی سیاسی بار دیگر و در سال ۸۹ به اتهام نگارش نامه‌ای از زندان به شش ماه حبس دیگر محکوم شد. بهمن‌ماه سال ۹۴ دوران محکومیت او به پایان رسید. پس از چند روز ممانعت از آزادی به او ابلاغ شد که دو سال حکم تعلیقی‌اش که در سال ۸۵ صادر شده بود، به اجرا در آمده است. بهاره هدایت در نهایت ۱۴ شهریورماه ۹۵، پس از تحمل ۶ سال و شش ماه حبس، آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.