ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راشد غنوشی، سلفی‌های تندرو را تهدیدی برای آزادی و امنیت تونس خواند

<p>رهبر حزب اسلام&zwnj;گرای حاکم در تونس با اشاره به خشونت&zwnj;ها در اطراف سفارت ایالات متحده گفت، مقامات این کشور با سلفی&zwnj;ها تندرو برخورد جدی&zwnj;تری خواهند کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>راشد غنوشی که با خبرگزاری فرانسه مصاحبه می&zwnj;کرد، گفت: &quot;هر زمان که این احزاب و گروه&zwnj;ها بخواهند آشکارا آزادی ما را محدود کنند، ما مجبوریم که سفت و سخت بایستیم، آنها را کنترل کنیم و روی نظم عمومی تأکید داشته باشیم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>رهبر حزب نهضت افزود: &quot;آنها نه تنها تهدیدی برای نهضت هستند بلکه آزادی و امنیت کشور را تهدید می&zwnj;کنند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>غنوشی در ادامه این ادعا را که دولت ائتلافی به خاطر سهل&zwnj;انگاری و ضعف نتوانسته است سیف&zwnj;الله ابن حسین، رهبر سلفی&zwnj;ها را بازداشت کند، رد کرد. سیف&zwnj;الله ابن حسین متهم به سازماندهی اعتراض خشونت&zwnj;آمیز روز جمعه گذشته در مجاورت سفارت آمريکا و آتش زدن یک مدرسه آمریکایی در تونس است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>راشد غنوشی این ادعا را که دولت ائتلافی به خاطر سهل&zwnj;انگاری و ضعف نتوانسته است سیف&zwnj;الله ابن حسین، رهبر سلفی&zwnj;ها را بازداشت کند، رد کرد</p> </blockquote> <p>او با اشاره به بن لادن، رهبر سابق القاعده گفت: &quot;بن لادن سال&zwnj;ها آزادانه زندگی کرد و سازمان&zwnj;های امنیتی جهان نتوانستند او را دستگیر کنند. بنابراین جای تعجب نیست که کسی بتواند پنهان شود. با این حال پلیس او را بازداشت خواهد کرد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>دولت تونس که در دست حزب نهضت است به خاطر ناتوانی در بازداشت ابن حسین مورد انتقاد شدید رسانه&zwnj;های این کشور قرار گرفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ابن حسین که رهبر جنبش افراط&zwnj;گرای انصار الشریعه است، اوایل این هفته در مسجد الفتاح که در مرکز پایتخت واقع شده سخنرانی کرد و از آنجا خارج شد در حالی که نیروهای امنیتی به مسجد اعزام شده بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>او در سخنرانی خود پلیس را به تحریک معترضانی که به سفارت ایالات متحده حمله کرده بودند، متهم کرد و خواستار استعفای وزیر کشور تونس شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در روزهای اخير کشورهای اسلامی شاهد اعتراضات خشونت&zwnj;بار مسلمان تندرو عليه انتشار فيلم ضداسلامی &quot;بی&zwnj;گناهی مسلمانان&quot; بوده&zwnj;اند که تاکنون منجر به کشته شدن چندين نفر، از جمله سفير و سه کارمند سفارت آمريکا در شهر بنغازی ليبی شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

رهبر حزب اسلام‌گرای حاکم در تونس با اشاره به خشونت‌ها در اطراف سفارت ایالات متحده گفت، مقامات این کشور با سلفی‌ها تندرو برخورد جدی‌تری خواهند کرد.

راشد غنوشی که با خبرگزاری فرانسه مصاحبه می‌کرد، گفت: "هر زمان که این احزاب و گروه‌ها بخواهند آشکارا آزادی ما را محدود کنند، ما مجبوریم که سفت و سخت بایستیم، آنها را کنترل کنیم و روی نظم عمومی تأکید داشته باشیم."

رهبر حزب نهضت افزود: "آنها نه تنها تهدیدی برای نهضت هستند بلکه آزادی و امنیت کشور را تهدید می‌کنند."

غنوشی در ادامه این ادعا را که دولت ائتلافی به خاطر سهل‌انگاری و ضعف نتوانسته است سیف‌الله ابن حسین، رهبر سلفی‌ها را بازداشت کند، رد کرد. سیف‌الله ابن حسین متهم به سازماندهی اعتراض خشونت‌آمیز روز جمعه گذشته در مجاورت سفارت آمريکا و آتش زدن یک مدرسه آمریکایی در تونس است.

راشد غنوشی این ادعا را که دولت ائتلافی به خاطر سهل‌انگاری و ضعف نتوانسته است سیف‌الله ابن حسین، رهبر سلفی‌ها را بازداشت کند، رد کرد

او با اشاره به بن لادن، رهبر سابق القاعده گفت: "بن لادن سال‌ها آزادانه زندگی کرد و سازمان‌های امنیتی جهان نتوانستند او را دستگیر کنند. بنابراین جای تعجب نیست که کسی بتواند پنهان شود. با این حال پلیس او را بازداشت خواهد کرد."

دولت تونس که در دست حزب نهضت است به خاطر ناتوانی در بازداشت ابن حسین مورد انتقاد شدید رسانه‌های این کشور قرار گرفته است.

ابن حسین که رهبر جنبش افراط‌گرای انصار الشریعه است، اوایل این هفته در مسجد الفتاح که در مرکز پایتخت واقع شده سخنرانی کرد و از آنجا خارج شد در حالی که نیروهای امنیتی به مسجد اعزام شده بودند.

او در سخنرانی خود پلیس را به تحریک معترضانی که به سفارت ایالات متحده حمله کرده بودند، متهم کرد و خواستار استعفای وزیر کشور تونس شد.

در روزهای اخير کشورهای اسلامی شاهد اعتراضات خشونت‌بار مسلمان تندرو عليه انتشار فيلم ضداسلامی "بی‌گناهی مسلمانان" بوده‌اند که تاکنون منجر به کشته شدن چندين نفر، از جمله سفير و سه کارمند سفارت آمريکا در شهر بنغازی ليبی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.