ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع صدها زن عراقی علیه درخواست مقتدا صدر برای تفکیک جنسیتی در اعتراضات این کشور

مقتدا صدر خواستار تفکیک جنسیتی در راهپیمایی‌های ضددولتی شده است. مقتدا صدر که در ابتدا از معترضان حمایت می‌کرد، در اظهارنظری دیگر معترضان را مصرف‌کننده الکل و مواد مخدر خوانده است.

روز پنج‌شنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن، صدها زن در میدان التحریر در پایتخت عراق، با شعارهای مخالف و پرچم‌های اعتراضی تجمع کردند. این راهپیمایی به سرپرستی و سازماندهی زنان در پی به چالش کشیدن پیام توییتری مقتدا صدر، رهبر شیعیان عراق انجام شد که خواستار تفکیک جنسیتی در راهپیمایی‌های ضددولتی در پایتخت و شهرهای جنوبی کشور شده است.

زنان معترض خواسته مقتدا صدر برای تفکیک جنسیتی در تظاهرات را آپارتاید جنسی و بازگشت به عقب می‌دانند

مقتدا صدر که در ابتدا از معترضان حمایت می‌کرد، در اظهارنظری دیگر، معترضان را مصرف‌کننده الکل و مواد مخدر خوانده است.

عراقی‌ها در ماه‌های اخیر برای مطالبه خدمات اساسی، فرصت‌های شغلی بیشتر و پایان دادن به فساد دولت و دخالت‌های خارجی در کشور، به خیابان‌ها آمده‌اند و زنان در صدر این جنبش قرار داشته‌اند.

زنان معترض خواسته مقتدا صدر برای تفکیک جنسیتی در تظاهرات را آپارتاید جنسی و بازگشت به عقب می‌دانند و اعلام کرده‌اند که تنها برای آزادی و امنیت عراق روح و جان خود را فدا خواهند کرد.

به گفته تظاهرکنندگان به آنها درباره حملات احتمالی به تجمع زنان هشدار داده شده بود. بر همین اساس تعدادی از مردان معترض با ایجاد سپر انسانی از تجمع زنان حفاظت کردند.

شامگاه پنج‌شنبه، مقتدا صدر برای اعتراض به راهپیمایی زنان در توئیتر خود نوشت که این اعتراضات گناه است. او درباره سقوط اخلاقی کشور هشدار داد.

صدر نوشت:

«ما نباید در برابر وسوسه‌های غرب تردید داشته باشیم.»

در اقدامی برای مقابله با اعتراضات روز پنج‌شنبه، صدر از زنان خواسته بود تا در روز جمعه به راهپیمایی وابسته به او بپیوندند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.