ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گیتا حر، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان‌ به شش سال زندان محکوم شد

گیتا حر، از بازداشت‌شدگان مرتبط با اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است. گیتا حر در زندان قرچک ورامین محبوس است.

گیتا حر، از بازداشت‌شدگان مرتبط با اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است. گیتا حر در زندان قرچک ورامین زندانی است.

۲۵ آبان: آغاز اعتراضات در شهرستان‌های اطراف تهران

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، گیتا حر توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی و خارجی” به پنج  سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس و در مجموع به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

از شش سال حبس این زندانی سیاسی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس تعزیری از بابت اتهام  اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی و خارجی، بنا به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی قابل اجرا خواهد بود.

گیتا حر در ۳۰ آبان سال جاری بازداشت شد و در ۱۰ آذرماه ۹۸ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تهران به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

یکشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۸،‌ شعبه ۱۰ دادگاه کیفری شهرستان شهریار  زندانی سیاسی محمد اقبالی گلهین که یک کارگر بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه است  را به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و یک سال تبعید به شهرستان راسک محکوم کرد.

در اعتراضات آبان‌ ماه هزاران نفر توسط نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی بازداشت شدند. مقامات و مسئولان از دادن آمار و اطلاعات درباره سرنوشت آن‌ها خودداری می‌کنند.

نهادهای حقوق بشری نسبت به شکنجه و بدرفتاری با بازداشت‌شدگان هشدار داده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.