ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام سازمان بهزیستی: «نزدیک به ۵,۵ میلیون نفر در ایران به شکل «خانوار تک‌نفره» زندگی می‌کنند»

به گفته رئیس گروه توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی بالغ بر ۵,۵ میلیون نفر در ایران به دلایل مختلف تنها زندگی می‌کنند و در معرض آسیب‌های ناشی از تنهایی قرار دارند.

معصومه توکلی، رئیس گروه توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی از افزایش گرایش به «تنها زندگی کردن» در ایران خبر داد و گفت:‌ نزدیک به ۵,۵ میلیون نفر در کشور به دلایل مختلف اعم از طلاق، مرگ شریک زندگی یا مسائل اقتصادی در قالب «خانوار تک‌نفره» زندگی می‌کنند.

به گفته رئیس گروه توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی بالغ بر ۵,۵ میلیون نفر در ایران به دلایل مختلف تنها زندگی می‌کنند و در معرض آسیب‌های ناشی از تنهایی قرار دارند.

معصومه توکلی، رئیس گروه توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی سه‌شنبه ۲۹ بهمن در یک برنامه رادیویی اعلام کرد در ایران بالغ بر ۵,۵ نفر به صورت «خانوار تک نفره» زندگی می‌کنند.

توکلی درباره این پدیده اجتماعی گفت: خانوارهای تک نفر در نتیجه «برنامه‌ریزی‌های نادرست» اعم از «عدم پیشگیری از وقوع حوادث مختلف و ناکارآمد بودن سیستم امداد تا موضوعاتی مانند طلاق و فوت و مشکلات اقتصادی» شکل گرفته‌اند.

او اضافه کرد: «خانوارهای تک نفره در بافت جامعه همیشه در معرض آسیبهای بیشتری قرار می گیرند و نهادهای حمایتی باید توجه ویژه‌ای را به این افراد داشته باشند. در بسیاری از مواقع یک زن یا مرد در اثر مرگ یا متارکه شریک زندگی خود را از دست می دهد و از شکل خانواده به خانوار تک نفره تبدیل می شود یا دانشجویانی که به تنهایی در محل تحصیل خود زندگی می کنند، یک خانوار تک نفره هستند».

رئیس گروه توانمند سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی در رابطه با آمار خانوارهای تک‌نفره ایران گفت: «در حوزه خانوارهای تک نفره بررسیهای کامل و جامعی را در اختیار نداریم. در حال حاضر حدود ۵,۵ میلیون خانوار تک نفره در ایران زندگی می کنند، اما به این آمار نمی توان استناد کرد».

براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۲۵ میلیون خانوار در ایران زندگی می‌کنند.

برخی از کارشناسان پیشتر نیز از رشد معضل «تنهایی» در ایران خبر داده بودند. به گفته آن‌ها مشکلات اقتصادی مهمترین عامل گرایش به «تک‌زیستی» ست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.