ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۹۳ درصد قربانیان جنگ در شمال غربی سوریه در حملات رژیم اسد و حامیانش کشته شدند»

همزمان با افزایش شمار آوارگان سوری، معاون دبیرکل سازمان ملل از گزارش‌هایی خبر داد که بر اساس آنها، نیروهای درگیر به مردم در حال فرار از ادلب و حلب شلیک می‌کنند و آن‌ها را به قتل می‌رسانند.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، سطح بحران انسانی در سوریه را «هولناک» خواند و حمله نیروهای رژیم سوریه و متحدش روسیه را به آوارگان و مراکز درمانی و آموزشی، محکوم کرد. براساس بیانیه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، ۹۳ درصد کشته‌شدگان در حملات شمال غربی سوریه، توسط نیروهای رژیم بشار اسد و حامیان آن‌ها مورد هدف قرار گرفته‌اند.

مردم روستای دارتعزه، در ۳۰ کیلومتری شمال غرب حلب به خاطر حملات نیروهای رژیم سوریه به ادلب و حلب، محل سکونت خود را به قصد مناطق دیگر ترک می‌کنند. ۱۷ فوریه ۲۰۲۰/ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ (عکس از AAREF WATAD / AFP)

به گزارش خبرگزاری رویترز میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد سه‌شنبه ۱۸ فوریه/۲۹ بهمن در بیانیه‌ای با اظهار «وحشت» از «سطح بحران انسانی در سوریه»، حملات مستقیم به اردوگاه‌های آوارگان غیرنظامی یا مناطق اطراف اردوگاه‌ها و همچنین حمله به ساختمان‌ها و تجهیزات پزشکی و آموزشی را محکوم کرد.

باشله پیشتر گفته بود چنین اقداماتی جنایت جنگی محسوب می‌شوند.

در بیانیه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به دو بیمارستانی که روز دوشنبه مورد هدف جنگنده‌های پشنیبان نیروهای رژیم سوریه قرار گرفتند، آمده است:

«در سال جاری نزدیک به ۳۰۰ نفر در حملات نظامی شمال غربی سوریه کشته‌شده‌اند که ۹۳ درصد آن‌ها در حملات رژیم سوریه و متحدش روسیه به قتل رسیده‌اند».

طبق اعلام یک منبع پزشکی دوشنبه نیروهای رژیم سوریه دو بیمارستان را در روستای دارتعزه (غرب حلب) بمباران کردند که به زخمی شدن دوتن از کارکنان بیمارستان منجر شده است.

 ارتش بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با حمایت روسیه مقابل شورشیان مخالف دولت اسد که از پشتیبانی ترکیه برخوردارند، می‌جنگند. رژیم سوریه از ماه دسامبر عملیاتی را با پشتیبانی روسیه برای بازگشایی بزرگراه  راهبردی حلب – دمشق که از سال ۲۰۱۲ در دست شورشیان بود و تصرف ادلب، آخرین منطقه تحت کنترل شورشیان آغاز کرده است. این حملات به آوارگی بیش از نیم‌میلیون نفر از ۳ میلیون ساکنان ادلب و همچنین مردم حلب منجر شده است که بیشتر آن‌ها از مناطق دیگر سوریه به آنجا پناه آورده‌اند.

روپرت کولویل، سخنگوی باشله روز سه‌شنبه در پاسخ به این‌که آیا نیروهای رژیم سوریه و جنگنده‌های روسی عمدا این ساختمان‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند، گفت: «رقم دقیق حمله به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مدارس نشان می‌دهد این حملات نمی‌توانند تصادفی باشند».

براساس گزارش‌ها از آوریل ۲۰۱۹ تاکنون دست‌کم ۷۸ بیمارستان در سوریه مورد هدف جنگنده‌ها قرار گرفته‌اند.

مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز دوشنبه حمله به مراکز درمانی و مدارس را تایید کرده و در بیانیه‌ای اعلام کرد: با یک آتش‌بس می‌شود جلوی «بزرگترین داستان ترسناک قرن ۲۱» را گرفت.

لوکاک گفت: گزارش‌هایی دریافت کرده است که نشان می‌دهد نیروهای درگیر به مردمی که در حال فرار از ادلب و حلب هستند، شلیک می‌کنند و آن‌ها را به قتل می‌رسانند.

سازمان ملل از افزایش روزافزون آوارگان و ناکافی‌بودن امدادرسانی به آن‌ها خبر داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.