ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قم ماسک پوش شد

 از میان پنج نفر مبتلا به ویروس کرونا دو نفر تا کنون در قم فوت شده‌اند.

پس از اینکه خبر درگذشت دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در قم منتشر شد و پس از اینکه روز اول اسفند مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که از پنج نفری که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، چهار نفر در شهر قم ساکن بودند، شهر قم یکپارچه ماسک پوش شد. از میان پنج نفر مبتلا به ویروس کرونا دو نفر تا کنون در قم فوت شده‌اند. از سه نفر باقی مانده دو نفر در قم بستری هستند و یک نفر در اراک. وزارت بهداشت گفته است که ۲۴ نفر دیگر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های ایران بستری هستند.

ماسک پوشیدن تنها یک راه مراقبت از خود در برابر این ویروس است. همه ماسک‌ها  لزوما نمی‌توانند جلوی حرکت ویروس‌های کوچک کرونا را بگیرند. خانواده کروناویروس‌ها به روشی مشابه به آنفولانزا از طریق انتقال ذرات ویروس از فرد به فرد - مثلا با استنشاق ذرات سرفه و عطسه فرد بیمار - منتقل می‌شوند. ماسک جراحی استاندارد که توسط پزشکان در حین عمل جراحی برای جلوگیری از انتقال باکتری‌ها و ویروس‌ها پوشیده می‌شود می‌تواند در جلوگیری از انتقال ویروس مؤثر باشد اما نمی‌تواند جلوی ورود ذرات کوچک ویروس از کناره‌های ماسک یا ویروس‌های نشسته بر ماسک را بگیرد. نوع دیگری از ماسک‌ها که با شماره N۹۵ شناخته می‌شوند در جلوگیری از انتقال ویروس موفق‌تر هستند- این ماسک‌ها مجهز به دستگاه فیلتر هوا هستند که حداقل ۹۵٪ از ذرات بسیار کوچک را فیلتر می‌کند.

توصیه می‌شود که دست‌های خود را مرتب با آب و صابون یا تمیزکننده‌های الکلی بشویید، روی آستین خود عطسه یا سرفه کنید، از لمس چشم‌ها، بینی یا دهان خود پرهیز کنید، از تماس با افرادی که بیمار هستند پرهیز کنید، اگر بیمار هستید در خانه بمانید، اگر مشکلات تنفسی پیدا کردید با درمانگران محلی تماس بگیرید تا مرکز مناسب درمانی پیدا کنید.

[sliderpro id="963"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.