ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه مصر ۱۴ اسلام‌گرای تندرو را به مرگ محکوم کرد

<p>دادگاهی در مصر ۱۴ اسلام&zwnj;گرای شبه&zwnj;نظامی را به مجازات اعدام به وسيله طناب دار و چهار تن ديگر را به حبس ابد محکوم کرد. اتهام اين اسلامگرايان حمله به نيروهای ارتش و پليس در شبه&zwnj;جزيره سينا در سال گذشته است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>رويترز نوشته است، احکام صادره نشان از عزم جدی حکومت مصر برای مقابله با فعاليت&zwnj;های شبه&zwnj;نظاميان در شبه&zwnj;جزيره سينا دارد که از فوريه ۲۰۱۱ و زمان سقوط حسنی مبارک افزايش يافته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ماه اوت نيز ۱۶ مرزبان مصری در اين منطقه به دست شبه&zwnj;نظاميان کشته شدند که در پی آن نيروهای امنيتی مصر دست به عمليات گسترده&zwnj;ای عليه شبه&zwnj;نظاميان زدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس اين گزارش، متهمان عضو گروه شبه&zwnj;نظامی &quot;توحيد و جهاد&quot; هستند که به اتهام قتل سه افسر پليس، يک افسر ارتش و يک غيرنظامی در ژوئيه ۲۰۱۱ محاکمه شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>يکی از محکومان فرياد زد &quot;مرسی کافر است&quot; و ديگر متهمان نيز متعاقب او فرياد &quot;الله اکبر&quot; سر دادند</p> </blockquote> <p>به گفته دادگاه، حکم هشت تن از اين محکومان به مرگ به&zwnj;طور غيابی صادر شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رأی دادگاه با اعتراض متهمان مواجه شد که عليه محمد مرسی، رئيس جمهوری اسلام&zwnj;گرای مصر فرياد می&zwnj;زدند و نظر او را در تصميم دادگاه مؤثر می&zwnj;دانستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>يکی از آنها فرياد زد که &quot;مرسی کافر است&quot; و ديگر متهمان نيز متعاقب او فرياد &quot;الله اکبر&quot; سر دادند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دادستان گفت، گروه توحيد و جهاد يک گروه اسلام&zwnj;گرای افراطی است و ديدگاه&zwnj;هايی را اشاعه می&zwnj;دهد که به طرفداران آن اجازه می&zwnj;دهد رئيس دولت را کافر بنامند و عليه حکومت به عمليات مسلحانه دست بزنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مصر و اسرائيل گفته&zwnj;اند که در شبه&zwnj;جزيره سينا با يکديگر همکاری&zwnj;های امنيتی دارند. در هفته&zwnj;های اخير صدها تن از نيروهای ارتش مصر با تانک و خودروهای زرهی و هلی&zwnj;کوپتر به اين منطقه اعزام شده&zwnj;اند و با همکاری پليس حملاتی را عليه شبه&zwnj;نظاميان ترتيب داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

دادگاهی در مصر ۱۴ اسلام‌گرای شبه‌نظامی را به مجازات اعدام به وسيله طناب دار و چهار تن ديگر را به حبس ابد محکوم کرد. اتهام اين اسلامگرايان حمله به نيروهای ارتش و پليس در شبه‌جزيره سينا در سال گذشته است.

رويترز نوشته است، احکام صادره نشان از عزم جدی حکومت مصر برای مقابله با فعاليت‌های شبه‌نظاميان در شبه‌جزيره سينا دارد که از فوريه ۲۰۱۱ و زمان سقوط حسنی مبارک افزايش يافته است.

در ماه اوت نيز ۱۶ مرزبان مصری در اين منطقه به دست شبه‌نظاميان کشته شدند که در پی آن نيروهای امنيتی مصر دست به عمليات گسترده‌ای عليه شبه‌نظاميان زدند.

بر اساس اين گزارش، متهمان عضو گروه شبه‌نظامی "توحيد و جهاد" هستند که به اتهام قتل سه افسر پليس، يک افسر ارتش و يک غيرنظامی در ژوئيه ۲۰۱۱ محاکمه شده‌اند.

يکی از محکومان فرياد زد "مرسی کافر است" و ديگر متهمان نيز متعاقب او فرياد "الله اکبر" سر دادند

به گفته دادگاه، حکم هشت تن از اين محکومان به مرگ به‌طور غيابی صادر شده است.

رأی دادگاه با اعتراض متهمان مواجه شد که عليه محمد مرسی، رئيس جمهوری اسلام‌گرای مصر فرياد می‌زدند و نظر او را در تصميم دادگاه مؤثر می‌دانستند.

يکی از آنها فرياد زد که "مرسی کافر است" و ديگر متهمان نيز متعاقب او فرياد "الله اکبر" سر دادند.

دادستان گفت، گروه توحيد و جهاد يک گروه اسلام‌گرای افراطی است و ديدگاه‌هايی را اشاعه می‌دهد که به طرفداران آن اجازه می‌دهد رئيس دولت را کافر بنامند و عليه حکومت به عمليات مسلحانه دست بزنند.

مصر و اسرائيل گفته‌اند که در شبه‌جزيره سينا با يکديگر همکاری‌های امنيتی دارند. در هفته‌های اخير صدها تن از نيروهای ارتش مصر با تانک و خودروهای زرهی و هلی‌کوپتر به اين منطقه اعزام شده‌اند و با همکاری پليس حملاتی را عليه شبه‌نظاميان ترتيب داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    اگر خامنه ای در مصر بود اینک در میان آنها بود. و اگر اینها در ایران بودند خامنه ای و روحانی و وزیر و وکیل بودند.

  • کاربر مهمان

    این بابا کابر مهمان حرف خوبی زده. دمت گرم باب.

  • کاربر مهمان

    ننگ نیست برای مردم ایران که کسانی مثل این تروریست های مسلمان را مپرستند کسانی مثل محمد علی حسین ووووو.. فکر میکنید انها از این متهمان بهتر بودند

  • علی

    بهترین مدل برای کشورهای اسلامی، کشور تورکیه هست که سیاست موفقی هم در زمینه سیاست خارجی و هم در زمینه سیاست داخلی از خود نشان داده است.