ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم بمباران مدارس و مراکز درمانی ادلب توسط ارتش سوریه

شمار آوارگان سوری به مرز یک میلیون نفر نزدیک شد. دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که دو هدف را پیگیری می‌کند: توقف کشتار و ارسال اقلام انسانی.

شمار آوارگان سوری به مرز یک میلیون نفر نزدیک شد. دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که دو هدف را پیگیری می‌کند: توقف کشتار و ارسال اقلام انسانی برای آوارگان سوری.

آوارگان ادلب (عکس AFP) 

ارتش سوریه شامگاه چهارشنبه ۲۶ فوریه/ ۷ اسفند با برخورداری از حمایت هوایی جنگنده‌های روسیه به عملیات نظامی در ارتفاعات جبل‌الزاویه در جنوب ادلب و شرق حماه ادامه داد و موفق شد  شهرک کفر عوید را تصرف کند. این شهرک، دروازه جنوبی شهر کنصفره یکی از مهم‌ترین مقرهای جبهه النصره در جنوب ادلب به شمار می‌آید. ارتش سوریه سپس به پیشروی خود به سمت شهرک الزقوم ادامه داد و ده‌ها روستا در فاصله بین معره النعمان و سهل الغاب را محاصره کرد. شمار آوارگان سوری به مرز یک میلیون نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد صبح پنجشنبه ۲۷ فوریه/ ۸ اسفند اعلام کرد که در دو روز گذشته تعداد بمباران‌های مناطق مسکونی در ادلب افزایش یافته و وضع غیر نظامیان ساکن در این مناطق بحرانی‌تر شده است.

بر همین اساس در دو روز گذشته ۱۹ شهرک و ۱۰ روستای پرجمعیت در ادلب و حماه هدف بمباران‌های هوایی قرار گرفته‌اند. دست‌کم ۲۱ غیر نظامی از جمله ۵ زن و ۹ کودک در این حملات جان خود را از دست دادند.

به گفته سخنگوی سازمان ملل در حملات هوایی دو روز گذشته، مراکز آموزشی و درمانی از جمله بیمارستان مرکزی ادلب و بسیاری از مدارسی که آوارگان در آن پناه گرفته بودند بمباران شدند.

استفان دوجاریک اعلام کرد که سازمان ملل قصد  دارد کمک‌های انسانی خود به آوارگان سوری را با اعزام دست‌کم ۱۰۰ کامیون در روز افزایش دهد اما برای تحقق این هدف به کمک نهادهای محلی نیاز دارد.

بر همین اساس از اوایل دسامبر سال گذشته (دی سال جاری) که حمله ارتش سوریه به استان ادلب، آخرین پایگاه شورشیان مسلح سوری مخالف آغاز شد، بیش از ۹۴۸ هزار نفر آواره شده‌اند.

پزشکان بدون مرز اعلام کردند که در سه بیمارستانی که در نزدیکی کانون درگیری‌ها در ادلب و حماه قرار دارد ۱۸۵ نفر از کسانی که در بمباران‌های ارتش سوریه و نیروهای حامی آن مجروح شدند تحت درمان قرار گرفتند. ۱۸ نفر از مجروحان هنگام پذیرش در این بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده بودند. در دو روز گذشته در مجموع هشت مدرسه، سه مرکز درمانی و چندین روستا بمباران و ویران شده‌اند.

نمایندگان ۱۵ کشور جهان در سازمان ملل شامگاه گذشته در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل خواهان توقف عملیات ارتش سوریه در ادلب شدند. به گفته استفان دوجاریک، گوترش در این دیدار خاطرنشان کرد که سازمان ملل متحد دو هدف را پیگیری می‌کند: توقف کشتار غیرنظامیان و ارسال اقلام انسانی برای آوارگان.

دوشنبه گذشته گوترش با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. روز گذشته نیز هیأتی هم از روسیه برای آغاز گفت‌وگوها با مقامات ترکیه درباره بحران ادلب وارد آنکارا شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.