ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خسارت سیل لرستان: دست‌کم هزار میلیارد تومان

نیمی از خسارت سیل مربوط به راه‌های روستایی و جاده‌های استان لرستان است. وضع در نورآباد و دوره چگنی بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان صبح پنجشنبه ۸ اسفند اعلام کرد بر اساس گزارش دستگاه‌های مختلف سیل ۴۸ ساعت گذشته حدود یکهزار میلیارد تومان خسارت به استان لرستان وارد کرده است.

خسارت سیل لرستان: دست‌کم هزار میلیارد تومان

در فاصله بین دوشنبه تا چهارشنبه (۵ تا ۷ اسفند) در استان لرستان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر باران بارید. این میزان بارندگی را دبی رودخانه‌ها نمی‌توانستند تحمل کنند. کوهدشت، پلدختر، خرم‌آباد و بروجرد و دورود در معرض سیل قرار گرفتند. گودرز امیری در ادامه مصاحبه با ایرنا گفت نیمی از یکهزار میلیارد تومان خسارت سیل در دو روز گذشته به حوزه راه‌های استان لرستان مربوط است. به گفته این مقام مسئول ۳۰ روستای استان دچار رانش زمین شده‌اند. آزادراه خرم‌آباد-اندیمشک نیز در چند نقطه دچار رانش شده که اکیپ‌ها و دستگاه‌های راهسازی مشغول خاکبرداری و بازسازی مسیرند.

وضع نورآباد و دوره چگنی بحرانی است

حشمت بهمنی، فرماندار دلفان در مصاحبه ایرنا گفت وضع شهر نورآباد در استان لرستان همچنان بحرانی است. به گفته این مقام مسئول سیل خسارات سنگینی به منازل مسکونی، واحدهای تجاری و همچنین زمین‌های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی وارد کرده و امکانات ستاد بحران برای امدادرسانی به مردم کافی نیست. حشمت بهمنی گفت:

«راه ارتباطی بیش از ۱۰۰روستا در شهرستان نورآباد قطع شده و نیروهای امدادی در حال امدادرسانی به مردم هستند و ازشب گذشته سیلاب در برخی از خیابان‌های شهر نورآباد جاری شده و همچنان این شهر را سیل فرا گرفته است.»

جاده و پل‌های بسیار و مزارع کشاورزان نورآبادتخریب و دام‌های دامداران تلف شده است.

همزمان، قدرت‌الله ترابی‌نژاد، فرماندار شهرستان دوره چگنی نیز در مصاحبه با ایرنا اعلام کرد که با طغیان رودخانه‌های کشکان و خرم رود راه ارتباطی چهار روستای بخش مرکزی و ۱۱ روستای بخش شاهیوند قطع شده است:

«به دلیل آب شستگی اطراف پل‌ها، تخریب پل‌های موقت و ریزش کوه در برخی نقاط، راه ارتباطی بین شهرهای سراب دوره و ویسیان همچنان قطع و مسیر ارتباطی با روستاهای حیات الغیب، دلبر سادات، سبزوار، دوآب، ورپل و ۱۱ روستای انتهای بخش شاهیوند تا اطلاع ثانوی مسدود است.»

به گفته این مقام مسئول‌ رودخانه در محل پل چم دیوان طغیان و تردد را غیرممکن کرده، پل موقت روستای دلبر سادات نیز به دلیل حجم بارندگی و شدت آب تخریب شده است. روستاهای حاشیه کشکان تخلیه و روستائیان در کمپ‌های موقت اسکان داده شده‌اند.

در فرودین سال جاری دو موج بارندگی‌های سیل‌آسا سبب جاری شدن سیل در استان لرستان و رانش زمین شد. از ۵ تا ۱۳ فروردین مناطقی از شهرهای پلدختر، معمولان و خرم‌آباد زیر آب رفتند و مردم خسارت‌های زیادی را متحمل شدند. در آن زمان در پلدختر بیشترین میزان بارندگی با ۱۰۸ میلیمتر ثبت شد.  سید موسی خادمی، استاندار لرستان در مصاحبه با ایرنا اعلام کرد بخشی از عملیات زیرساختی در استان که پس از سیل فروردین انجام گرفته بود به دلیل ناتمام ماندن برخی پروژه ها و بارش های این چند روز دچار آسیب‌های جدی شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • #مسئولین_بیکفایت مشغول نمایش تلویزیونی و فریب افکار عمومی

    مرتب به شما توصیه میکنند که در برابر #کرونا «دستهایتان را بشویید!» اما در منطقه کوت عبدالله بدلیل سیل آب دو روزی است که قطع شده است، فاضلاب هم بالا آمده. #سیل_خوزستان #کرونا خوزستان در بحران #مسئولین_بیکفایت مشغول نمایش تلویزیونی و فریب افکار عمومی