ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امکان شیوع کرونا در میان رانندگان بلاتکلیف در مرزها

با توجه به عدم ارائه تجهیزات اولیه بهداشتی در مرزهای کشور و عدم اعزام تیم‌های پزشکی، احتمال شیوع کرونا میان رانندگان بلاتکلیف کامیون‌ها وجود دارد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفته است تجمع و توقف کامیون‌ها در مرزهای کشور ممکن است منجر به شیوع ویروس کرونا میان رانندگان شود. به گفته احمد کریمی گرچه در کشورهای همسایه تیم پزشکی حضور دارد، اما در خاک ایران حضور نمایندگان مرکز بهداشت و پزشکان برای انجام آزمایش و معاینات لازم، ضعیف است.

به دلیل کمبود امکانات بهداشتی، احتمال شیوع کرونا میان رانندگان بلاتکلیف در مرزها وجود دارد/ عکس از آرشیو

بعد از آنکه شش کشور همسایه ایران در واکنش به شیوع کرونا (کووید-۱۹) مرزهای زمینی و هوایی را به روی کشور بستند، بسیاری از کامیون‌های صادراتی در مرز معطل ماندند و برخی برای تعیین تکلیف ساعت‌ها متوقف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، احمد کریمی، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور از احتمال شیوع کرونا در میان این رانندگان بلاتکلیف خبر داده و گفته است که بیشترین صف در میرجاوه در مرز پاکستان است و برای این وضعیت بلاتکلیفی ناوگان باری و رانندگان کامیون باید هر چه زودتر تصمیمی اخذ شود.

کریمی گفته است که گرچه تا کنون موردی از ابتلای رانندگان بلاتکلیف در مرزها به کرونا گزارش نشده، اما با توجه به عدم ارائه تجهیزات اولیه بهداشتی در مرزها از جمله «ماسک و محلول‌های ضدعفونی»، احتمال انتقال کرونا میان افراد وجود دارد.

دبیر کانون صنفی کامیون‌داران همچنین از مقامات بهداشت و درمان کشور بابت عدم اعزام تیم‌های پزشکی برای معاینه رانندگان بلاتکلیف در مرزها انتقاد کرد و گفت:

«در مرز مقابل تیم‌های پزشکی حضور دارند اما در مرز ایران حضور نمایندگان مرکز بهداشت و پزشک برای انجام تست و چک‌های مورد نظر بسیار ضعیف است.»

او همچنین گفته است که در مرز میرجاوه کاروان‌های زائران که قصد بازگشت به کشورشان را دارند از سوی پزشکان ایرانی و پاکستانی معاینه می‌شوند، اما «برای رانندگان ایرانی هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته‌ است.»

علی فراهی، فرماندار درگز نیز دیروز جمعه نهم اسفند اعلام کرد حدود هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون حامل بار پشت مرز معطل هستند:

«دولت ترکمنستان زمانی برای ورود ناوگان باری به این کشور اعلام نکرده و معلوم نیست این ناوگان تا چه مدت باید در مرز معطل بماند.»

رانندگان کامیون تنها کسانی نیستند که به علت بی‌توجهی مسئولان در فراهم آوردن امکانات و عدم رسیدگی مقامات بهداشتی در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

در هفته گذشته کارگران پارس جنوبی، کارگران شرکت هپکو و کارگران راه‌آهن قم از عدم وجود امکانات پیشگیرانه در محیط کار انتقاد کردند و خواستار رعایت مسائل ایمنی و در اختیار داشتن امکانات بهداشتی مقابله با این ویروس شدند.

تعدادی از تشکل‌های کارگری نیز در بیانیه‌ مشترکی از مدیریت مقابله با این اپیدمی انتقاد کردند و خواستار توزیع رایگان وسایل استاندارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و درمان مبتلایان، به هزینه دولت شدند.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز شنبه ۱۰ اسفند از ابتلای ۲۰۵ مورد جدید و فوت کردن ۹ تن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

بنابراین آمار رسمی جمهوری اسلامی ایران از تعداد مبتلایان به ۵۹۳ تن رسید. رسانه‌ها به نقل از منابع مطلع آمار مبتلایان و جان‌باختگان را بسیار بیشتر از آمار رسمی تخمین می‌زنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.