ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: اقدامات پیشگیرانه با تأخیر

ممنوعیت خروج افراد مشکوک به بیماری از قم، کاهش ساعات کاری، امکان دورکاری، ممنوعیت ملاقات بیماران و ...، از جمله اقدامات پیشگیرانه در مقابل کرونا هستند.

با افزایش نگرانی‌ها از شیوع بیماری کرونا در ایران، اقدامات پیشگیرانه با تاخیر و به شکلی ناهماهنگ در برخی نقاط کشور در حال اجراست. ممنوعیت خروج افراد مشکوک به بیماری از قم، کاهش ساعات کاری، امکان دورکاری، ممنوعیت ملاقات بیماران و ...، از جمله این اقدامات هستند.

در دهمین روز اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران، سخنگوی وزارت بهداشت تازه‌ترین آمار جان‌باختگان ویروس کرونا را ۴۳ نفر اعلام کرد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی قم گفته از فردا یک‌شنبه ۱۱ اسفند از خروج افراد مشکوک به کرونا از قم جلوگيري خواهد شد.

علی ابرازه گفته نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در خروجی‌های شهر مستقر خواهند شد و با تب‌سنج، افراد را کنترل خواهند کرد. در صورتی که فردی دارای علائم ابتلا به کرونا باشد از خروج او جلوگيری و قرنطينه خواهد شد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی قم هدف از جلوگیری از خروج افراد مشکوک از قم را شيوع کمتر کرونا اعلام کرده و گفته مسأله شيوع بيماری کرونا جدی و گسترده است و بهبودی افراد هم به سختی حاصل می‌شود اما مردم هنوز آن را جدی نگرفته‌اند و مطابق معمول رفت و آمدهای زيادی در خيابان‌ها دارند و حتی در برخی مناطق تجمعاتی برگزار می‌کنند.

ابرازه گفته چهار هزار نفر به بيمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند و از اين تعداد ۶۵۲ نفر در بيمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا و علی‌ بن‌ ابی‌طالب بستری شده‌اند.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران اعلام کرده که بر اساس ابلاغیه‌های صادر شده از سوی این گروه، ساعت کاری تا اطلاع ثانوی به ۸ تا ۱۳ تقلیل می‌یابد و برای کارکنان شش روز کار در هفته، ساعت کاری از ۸ تا ۱۲ خواهد بود.

همچنین افراد آسیب‌پذیر با تأیید پزشک معتمد دستگاه، باید با استفاده از مرخصی استعلاجی حداقل حضور در محل کار خود را داشته باشند.

افراد آسیب‌پذیر شامل افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری قلبی عروقی، ریوی، دیابت، بیماری کبدی مزمن، بیماری کلیوی مزمن افراد با سابقه سرطان، بیماران نقص ایمنی (مادرزادی یا اکتسابی)، افراد با سابقه استفاده طولانی از کورتون، بیماری ایدز، مادران باردار یا شیرده دارای کودک زیر ۱۰ سال هستند.

همچنین گفته شده که ناهار پرسنل حذف می‌شود و از آوردن غذا از رستوران‌ها ممانعت می‌شود.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان‌شهر تهران همچنین گفته کلیه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند، بر اساس پروتکل اجرایی خود آن دستگاه، از این طرفیت استفاده خواهند کرد.

از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که بر اساس آخرین مکاتبات صورت گرفته مسافران ایرانی برای پرواز به کشورهای آلمان، آذربایجان، هلند و انگلستان باید فرم سلامت داشته باشند و به غیر از اتباع لبنانی و ایرانی‌هایی که کارت اقامت این کشور را دارند، مسافر ایرانی دیگری در بیروت پذیرش نمی‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفته تا اطلاع ثانوی «حرم شاهچراغ» تعطیل می‌شود:

«اکنون تنها یک در باز است و مردم از همان در وارد می‌شوند و در صحن سلام می‌دهند و خارج می‌شوند.»

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت هم اعلام کرده که تا اطلاع بعدی، ملاقات با بیماران در تمامی بیمارستان‌ها ممنوع است.

در دهمین روز اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، تازه‌ترین آمار جان‌باختگان ویروس کرونا را ۴۳ نفر اعلام کرده است. روز گذشته افراد فوت شده در ایران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، ۳۴ نفر اعلام شده بود.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز آمار تعداد مبتلایان به کرونا در سطح ایران را هم ۵۹۳ نفر اعلام کرد. آمارهای غیررسمی برخی از رسانه‌ها حاکی از آن است که تعداد جان‌باختگان و مبتلایان بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • دفن‌ شبانه جانباخته مبتلا به #کرونا در #سقز.

      دفن‌ شبانه جانباخته مبتلا به #کرونا در #سقز. ▪️زن ۵۵ ساله سقزی که امروز به دلیل ابتلا به ویروس #کرونا جانباخت شبانه و به صورت مخفی به خاک سپرده شد.

    • Faryad

      مسئولان آمار قربانیان کرونا را از مردم پنهان می‌کنند غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس ، از بالا بودن شمار جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در ایران خبر داد و گفت مقام‌های مسئول باید در این زمینه «آمار واقعی» ارائه کنند. او افزود: «قبرستان‌ها را که نمی‌شود پنهان کرد؟ به هر حال، گزارش‌هایی که از آرامستان‌ها و دوستان داریم از آمار خیلی وحشتناکی خبر می‌دهد که نمی‌شود آن را پنهان کرد.»

    • sattar beheshti

      -نماینده قم : نام ۴۰ نفر فوت شده قم را ( علت مرگ برای همگی را مشکل تنفسی ؟! اعلام کرده اند )برای معاون بهداشت که خودش کرونا گرفته؛ فرستادم تا استعفا دهد!

    • Pouya Bakhtiari

      وقتی تولیت حرم معصومه - محمد سعیدی - در پاسخ به درخواست های مکرر متخصصان و مردم برای تعطیلی موقت حرم می گوید که مردم در اینجا شفا می گیرند و باید بیایند و با قوت هم بیایند!. و وقتی مشاور ایشان کرونا در قم را به دشمنان نسبت می دهد و می گوید می خواهند با این کار از قم انتقام بگیرند!، مشخص است که افراد نادانی تحت لوای دینداری مقابل ضریح حرم مشهد بایستند و جلوی دوربین موبایل ضریح را لیس بزنند تا مثلاً احتمال انتقال کرونا در این اماکن را ثابت کنند!. ریشه این کارهای سبک سرانه و غیر متعارف (حتی در شرایط عادی هم کسی ضریح را لیس نمی زند) را باید در ادبیات برخی آخوندها دانست. برغم آن که متخصصان هشدار می دهند که اماکن پرتراکم به عنوان کانون های شیوع و انتقال بیماری کرونا باید تعطیل شوند، ناگهان می بینیم که تولیت حرم قم بیانیه ای عجیب می دهد که سازه های حرم آنتی باکتریال ست!!و مانع از شیوع عمومی بیماری‌های واگیر دار و سد محکمی برای اپیدمی کرونا است." جالب این که تولیت مذکور از شورای تامین قم نیز انتقاد می کند که چرا گفته اید نماز جماعت در حرم تعطیل و ضریح ضد عفونی شود؟!

    • نامه وزیر بهداشت به روحانی و اعتراض به احتکار ماسک

      نامه وزیر بهداشت به روحانی و اعتراض به احتکار ماسک ▪️اردوی کار: نمکی وزیر بهداشت در نامه ای انتقادی به روحانی نوشته که به شرح زیر است: ▪️ به استحضار می‌رسد با پیش‌بینی اینجانب از احتمال ورود ویروس کرونای جدید به کشور طی نامه‌ای به گمرکات کشور اعلام نمودم صادرات و خروج #ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و همکارانم را مامور کردم تا با قیمت مناسب تولیدات داخل را خریداری و جهت روز مبادا ذخیره کنند. ▪️ متاسفانه علیرغم پیگیری فراوان مقدار اندکی خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد. پس از حدود ۱۰ روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده، همکاران اینجانب بدلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و درنقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند. ▪️ سوال بنده این است که آیا در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب در سخت‌ترین شرایط ممکن روز و شب در بخش‌های آلوده پروانه‌وار گرد مردم می‌گردند و خواب و آرامش و سلامتی را قربانی سلامت و راحتی مردم می‌کنند، در ایامی که احتمال آلودگی مردم بدلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه در خطرست، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که اینگونه جسورانه روبروی مردم و مسئولین می‌ایستد و به راحتی اعلام می‌کند که دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟ ▪️ آیا رواست گروهی دل به دریای آلودگی جهت رهایی مردم بزنند و گروهی لباس و ماسک اینان و بیمارانشان را در انبارها برای سودجویی صد برابری و یا قاچاق به دیگر کشورها تلنبار کنند؟ اینجانب تردید ندارم اگر عزم دستگاه‌های کشور بر حل مشکلی به این سادگی باشد نباید اینقدر شرمسار مردم و همکارانمان در سراسر کشور باشیم.

    • خبری فوری از مریوان

      خبری فوری از مریوان مردم مریوان خواهان اخراج آخوندهای هستند که به شهر وارد شده و در هتل ها و نقاطی دیگر از شهر اسکان داده شده اند شنبه شب ۱۰ اسفند بنابر خبری که هم اکنون بدست ما رسیده، مردم مریوان شماری آخوند غریبه را در شهر و هتلهای شهر بویژه" هتل زریبار" در نزدیکی دریاچه دیده اند که اسکان داده شده اند. هزینه ماندن در این هتل بسیار بالاست. مردم می گویند این آخوندها از قم فرار کرده اند و برخی از آنها مبتلا به ویروس کرونا هستند و موجبات نگرانی مردم شهر را فراهم آورده اند. مردم مریوان خواهان اخراج این آخوندها از شهر هستند. ممکن است ماندن این آخوندها در مریوان اعتراض مردم این شهر را به دنبال داشته باشد. #kolbarnews

    • کاسبی با خون مردم

      کاسبی با خون مردم ▪️پرستاران‌ شریف مملکت بدون امکانات جانشان را کف دست گذاشته اند اما در انبار دیجی کالا ۵ میلیون ماسک احتکاری کشف شده است.تازه به دوران رسیده های بی اصل و نسب با خون مردم در حال کاسبی هستند.

    • مسئولین قصد جان عزیران زندانی ما را کرده اند

      مسئولین قصد جان عزیران زندانی ما را کرده اند ▪️خانواده بعضی از زنان زندانی سیاسی در اوین میگویند: مسئولین قصد جان عزیزان ما را کردند. ▪️تعدادی از زندانیان با تب و سرفه شدید به بهداری منتقل شدند. ▪️بند فاقد مواد ضدعفونی کننده است. ▪️اگر جان عزیزان ما بخاطر شیوع #کرونا از دست برود چه کسی پاسخگوست؟ ▪️حداقل زندانیان را به مرخصی بفرستید

    • لنگرود شهر ارواح

      لنگرود شهر ارواح ▪️اردوی کار: در وادی (گورستان) لنگرود در مجاورت گور زندانیان سیاسی کشته شده در اعدامهای دهه شصت، اقدام به حفر گودالی بزرگ به عنوان گور گروهی برای جانباختگان بیماری ویروس کرونا کرده اند. این اقدام با نظارت [!] سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است. مطابق آخرین اخبار، پس از افشای این اقدام روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود اعلام کرد: «بنا به دستور وزارت بهداشت و درمان و به منظور پیشگیری از سرایت ویروس کرونا ، رفت و آمد در محوطه آرامستان لنگرود تا اطلاع ثانوی ممنوع میباشد»". ▪️از دیگر سو خبر رسیده لنگرود به شهر ارواح تبدیل شده و تعداد بالای قربانیان مردم را به وحشت انداخته. فروشگاه ها تعطیلند و روند عادی زندگی مردم مختل شده. ▪️سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دی ماه که شیوع ویروس کرونا شروع شد، از کنترل آن ممانعت کرد و حالا که بحران به مرز فاجعه رسیده، با افتخار اعلام می کند مشغول حفر گور برای مردم است

    • ویدیوهایی از ابتلا به #کرونا در تهران

      ویدیوهایی از بر زمین افتادن یک شهروند مشکوک به ابتلا به #کرونا در میدان انقلاب تهران و انتقال او با تمهیدات ویژه. امروز شنبه ۱۰ اسفند ۹۸ سام که ویدیو اول را برای ما فرستاده نوشته است: "پنجاه متر پایین‌تر از همین فرد آدرس یه کوچه پرسیدم، در حالیکه سرفه می‌کرد و آب دهانش از ماسکش سرازیر بود گفت مریضم جلو نیا. برگشتم دیدم افتاده وسط خیابون. جوری سرفه میکرد انگار آجر جای ریه ش بود." در ویدیو دوم که محمدرضا برای ما فرستاده دیده می‌شود که نیروهای امدادی با تمهیدات و پوشش ویژه این مرد مشکوک به کرونا را به مراکز درمانی منتقل می‌کنند.

    • حقیقتگو

      مدتی است که حتی عنصر حکومتی و نماینده گان مجلس مبتلا به ویروس کرونا شده اند واین مورد باعث تجعب وحیرت بسیاری شده است وچه دلیلی می تواند داشته باشد؟ بسیاری درهیاهویتمامی انتخابات و ولع ورود مجلس و چه آنهائی که درمجلس بودند که درصدد دوباره انتخاب شدن بودند برای کمک گرفتن الهی درجهت خوشبخت شدنشان چه برای ورود به مجلس وچه ازدست ندادن صندلی مجلس راهی زیارت گاه ها وحرم ها شدند که ای خداد وفلان امام لطفی بما کن وبه این دلیل هم بسیاری مبتلا شده اند ..ولی ازآنجائیکه برطیق دستورعلی خامنه ای و بیت رهبری و اخوندهای ذوب شده دررهبری اجازه نداشته وندارند که چگونگی مبتلا شدنشان را بگویند !!!!این جماعت ملعون که چهل سال با ویروس اسام داروندارمردم وهرآنچه درکشوریافت میشده است غارت کردند ومردم را باویروس اسلامی مغزشوئی وهویت و وجدان و غیرت شوئی کرده اند وظلم وستم برمردم کردند با تحریم ها و تهدیدها وخواهش وتمنای مردم از برده کردن مردم دست برنمی دارند چه بهتر که باوسروس کرونا سقط شوند..مردمی که ویروس گران شدن بنزین آنها را تنش وتظاهرات واداشت چگونه است که با ویروس کرونا که گسترشش مشخصا" ازطرف حکومت بوده است و زنده بودنشان را تهدید می کند همچون کبک هائی سرشان را به زیربرف کرده اند؟ قرنطینه کردن بسیاری که نان آورخانوارهائی هستند وبرای هزینه زندگی شان لاعلاجانه به خیابان بروند چگونه است ؟ پیازکیلوئی 10هزارتومان و گوشت کیلوئی صدهزارتومان و رب گوجه فرنگی قوطی بیست هزارتومان ..قرنطینه کردن فلان میلیاردر ممکن است ولی کارگرروزمزد و راننده مسافرکش واتوبوس ویا دستفروش هم قرنطینه ؟اقشارگرسنه وفقرزده و آس وپاس که میلیونها هستند اینها هم قرنطینه ؟

    • ‏⁧ #مصطفی_پورمحمدی⁩ یکی از قاتلان قتل‌عام تابستان ۶۷ به #کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شد.

      ‏⁧ #مصطفی_پورمحمدی⁩ یکی از قاتلان قتل‌عام تابستان ۶۷ به #کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شد.

    • از خانه هایتان خارج نشوید

      از خانه هایتان خارج نشوید پرستاران بیمارستان کامکار قم به مردم این شهر توصیه می کنند که از خانه هایشان خارج نشوند. این در حالی است که کلیه حوزه های ضد علم این شهر تخلیه و آخوندها و طلبه ها شهر را ترک کرده اند.

    • پیام اندوهبار حسین فرخی، پرستار بیمارستان

      اصفهان: پیام اندوهبار حسین فرخی، پرستار بیمارستان "غرضی" اصفهان که اکنون به خاطر کرونا بستری است، از تقصیر مدیریت ناکارآمد بیمارستان در دچار شدن کارکنان به این بیماری پرده بر می دارد. مشتی مزدور حزب اللهی که با سهمیه ی رژیم به دانشگاه های پزشکی فرستاده شده و پس از مدتی بدون صلاحیت علمی درجه ی دکترا گرفته و به مدیریت بیمارستان های کشور منصوب شده اند، اکنون با ناکارآمدی و فساد خود به قتل عام مردم مشغولند.

    • لیس زدن ضریح!!!

      لیس زدن ضریح ! می گه:« لیس می زنم هر چه گروناست برای من بیاد. کدوم کرونا؟» ▪️پ.ن: واقعا وسط اتحاد ویروس مرگبار کرونا و ناقلان خودخواسته، جاهل، قشری و تاریک اندیش این ویروس گیر افتاده ایم!

    • چند واکنش به خبر ابتلای پسر حداد عادل به کرونا

      پسر حداد عادل مدعی شده که به ویروس کرونا مبتلا شده .چند واکنش: ▪️ماری مقدم:کورنایی شدی؟کووووورنا؟؟؟؟ اگه منظورت کروناست که به جهنم.حیف اون کیتی که حرومت کردن @Mari_moghaddam ▪️کتابفروش خوشحال:آقای حداد«عادل»شماکه خونه نشین شدی نامه نرجس،پرستاری که در گیلان فوت شد رو بخون.نوشته:می‌ترسم. نمی‌دونست که کرونا گرفته.موقعی که توی ICU بودو وقتی مُرد،جواب تست کروناش هنوزنیومده بود.چون «مریض معمولی» قط اگه بره تو ICU ازش تست می‌گیرندنه وقتی می‌ره به بیرنسش سر بزنه. @happybookseller ▪️زهراروستا:دوستم ساکنه رشته وتو خونشون مریض سرطانی دارن که درحال شیمی درمانیه. پشت تلفن فقط اشک می ریخت ازشرایط بد خدمات پزشکی اونجا،بعد مسئولای ماو آقازاده هاشون باذوق وشوق میان میگن ماهم کرونا گرفتیم.شما کاش لال می شدی. @RoustaZr ▪️آق معمارسابق:خبرمرگت انشالله @rainy2nds ▪️امیلی:کروناخنده ‌داره آقای حدادعادل؟ @EmilyAmraee ▪️سمیار:اخی...لان مامانش می بینه،بیمارستانی در شان پسر نرخره اش نیست یه بیمارستان می زنند @samyar2014 ▪️پسری با خون نارنجی: چرا آقازاده هاومسئولین وقتی کرونا میگیرن همه میخندن و زودخوب میشن. @MRBNG23

    • داس کرونا حامد جلالی کاشانی را هم درود کرد

      داس کرونا حامد جلالی کاشانی را هم درود کرد ▪️اردوی کار: حامد جلالی کاشانی، از حزب الهی های سرشناس توئیتر که از جمله معتقد بود که اشاره یک نماینده مجلس به ابتلا به ویروس کرونا کثافتکاری به خاطر پائین آوردن مشارکت در انتخابات بوده، در اثر ابتلا به کرونا جان خود را امروز از دست داد.

    • جلال

      سرنگونی انقلابی جمهوری جهنمی اسلامی از طریق یک اعتصاب عمومی سراسری و ملی اساسی ترین اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است. البته حتی چنین اقدامی هم باز با ۴۰ سال تاخیر صورت خواهد گرفت. شوربختانه ویروس و مرض اسلام از طریق حاملان این ویروس و مرض که آخوندها و ملاها میباشند ۱۴۰۰ سال است که در این کشور شیوع پیدا کرده است. ۴۰ سال است که مردم ایران غیر از سیر بی انقطاع مرگ, درد و بدبختی, یکی پس از دیگری هیچ چیز دیگری را تجربه نکرده ایم. هر چه زودتر به سلطه این جانیان بی شرف خاتمه دهیم, به این روال پایان ناپذیر و جاودان مرگ, درد و بدبختی در زندگی روزمره مان نیز پایان خواهیم داد.