ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهردار مشهد: آژیر قرمز کرونا به صدا درآمد

شهردار مشهد از شهروندان خواست که از خانه بیرون نیایند. در همان حال وزیر بهداشت از طرحی رونمایی کرد که بر اساس آن شهروندان مبتلا به کووید ۱۹ در خانه‌هایشان قرنطینه می‌شوند.

شیوع کرونا وضع مشهد را بحرانی کرده است. شهردار مشهد از شهروندان خواست که از خانه بیرون نیایند. در همان حال وزیر بهداشت از طرحی رونمایی کرد که بر اساس آن شهروندان مبتلا به کووید ۱۹ در خانه‌هایشان قرنطینه می‌شوند. این طرح در آلمان با موفقیت اجرا شده است.

حرم رضوی و معضل شیوع کرونا در مراکر تشیع در ایران

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد با انتشار پیامی در توییتر نسبت به شیوع گسترده کروناویروس جدید در مشهد هشدار داد. کلایی از مردم خواست که از منزل خارج نشوند:

«از همه مردم مشهد می خواهم که اگر ضروری نیست از منزل خارج نشوید. آژیر قرمز در مشهد به صدا درآمده. اگر مردم مسئله را جدی نگیرند دچار مشکل خواهیم شد.»

سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دو روز قبل در انتقاد از تعطیلی نماز جمعه در ده‌ها شهر ایران از جمله در مشهد گفته بود:

«درحالی‌که شهر و کشور در قرنطینه نیست و اجتماعات در مشهد در فضای باز و صحن‌های حرم مطهر به‌وسیله مسئولان پزشکی تجویز شده است، تعطیلی این فریضه الهی توجیهی ندارد.»

بر اساس آمار غیر قابل اتکای وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۵ مورد جدید از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ (کرونا) در ایران به ثبت رسیده است و ۱۱ نفر دیگر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کردند. بر پایه آماری که ظهر یکشنبه ۱۱ اسفند اعلام شد، تا به حال ۵۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ایران جان باخته‌اند و ۹۷۸ نفر نیز به این ویروس مبتلا هستند.

بر اساس دستور معاون درمان وزارت بهداشت، کلیه بیمارستان‌های تحت پوشش این وزارتخانه اعم از بیمارستان‌های دولتی، بیمارستان‌های عمومی غیردولتی، بیمارستان‌های خصوصی و خیریه،به جز بیمارستان‌های تک‌تخصصی، موظف به پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

طرح تازه وزارت بهداشت: قرنطینه مبتلایان در منازل

در همان حال سعید نمکی، وزیر بهداشت در یک نشست خبری که یکشنبه ۱۱ اسفند برگزار شد از طرح تازه وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا رونمایی کرد. بر اساس این طرح به جای آنکه شهرها قرنطینه شوند، بیماران در خانه‌ها شناسایی و در منازل خود قرنطینه می‌شوند.

وزیر بهداشت گفت از سه‌شنبه ۱۳ اسفند با کمک سازمان بسیج ۳۰۰ هزار اکیپ در سطح کشور تشکیل می‌شود. این اکیپ‌ها برای یافتن بیماران به تک تک خانه‌ها مراجعه می‌کنند. نمکی از شناسایی افراد پراکنده و آماده‌سازی مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان‌هایی که پذیرای این بیماران باشند در سراسر کشور در تکمیل این طرح خبر داد. وزیر بهداشت خطاب به مردم گفت:

«خواهش من از مردم این است که از برگزاری مراسم جمعی امتناع کنند. مراسم ختم، عروسی، سالن‌هایی که در هم تنیده و شلوغ است، مراسم‌هایی که در مساجد برگزار می‌شود را به حداقل تراکم برسانند. ستاد اقامه نماز این هفته همراهی کرد. این همکاری این هفته هم ادامه خواهد داشت. این همکاری‌ها کمک بسیار بزرگی است تا این مساله ای که همه مردم را آزار می دهد را کنترل کنیم.»

پیش از این دولت آلمان در غرب آن کشور در شهر هاینزبرگ با موفقیت طرح مشابهی را به اجرا درآورد. بیش از هزار نفر از شهروندانی که با یک زن و شوهر مبتلا به کرونا در ایام کارناول در ارتباط بودند در خانه‌هایشان شناسایی و قرنطینه شدند. بخشی از این اشخاص علائم بیماری را نشان ندادند و اکنون می‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند.

وزیر بهداشت صبح یکشنبه در نامه‌ای به حسن روحانی اعلام کرده بود که برخی از سودجویان ماسک‌هایی را که می‌بایست در اختیار وزرت بهداشت قرار گیرد، به دست آورده و احتکار کرده‌اند و حالا وزارت بهداشت ناگزیر است آن اقلام را از دلالان با قیمت گزاف تهیه کند. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری اعلام کرد روحانی از وزارت اطلاعات خواسته است این موضوع را در اسرع وقت پیگیری و متخلفان را به دستگاه قضائی معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    من شنیدم مشهد به مهاجرای افغانی چیزی نمیفروشن.خواستم ببینم درسته؟

  • ضد عفونی تهران فقط یک نمایش بود

    ضد عفونی تهران فقط یک نمایش بود ▪️جوهر نمک و آب استفاده کرده اند ▪️تهران با خطر بزرگی روبرو است و احیانا اواخر هفته فاجعه رخ خواهد داد.

  • حقیقتگو

    قرنطینه ...قرنطینه ...ودرمنزل بمانید و بیرون نیائید ...اگرمیلیاردها قرنطینه میشدند نه مشکل حقوق و نه مشکل مالی و نه مشکل اجاره ونه مشکل غذا وخوراکی دراند که با یک تلفن زدن مایحتاج مورد لزومشان درب منزل تحویل شان میشود ودرحقیقت جماعت میلیاردرسالهای سال خودشان را ازمابقی مردمان فقرزده وبیکار و کارگران و معتادان درقرنطینه نگه داشته بوده اند ...اگرقرنطینه ها براقشارمردمی کم درآمد و کارگران و دستفروشان شود که هزینه زندگیشان واجاره اتاق و منزلشان وغیره شان بدون تردد درخیابانها ممکن نیست چه ارگان میلیاردرحکومتی حاضر شده است که مخارج آنها و تحویل خوراک و غذا ّه آنها تقبل کنند؟ فقط درقرنطینه بمانید و به خیابان نیائید مگراین اقشار مجسمه هائی هستند که درانبارمغازه ها جا داده میشوند؟ کجاست اندوخته مالی و کالاهای اساسی مردم برای مواقع اضطاری؟ اگرتمامی مردمان المان و فرانسه و ایتالیا قرنطیته شوند حکومت این کشورها برای دوران اضطاری اندوخته های آنچنانی دارد وفقط مجسمه های بدون شکم و آب و خوراک را قرنطینه نمی کند ..درحقیقت محض انچه حکومت آخوندی درصدد قرنطینه کردن مردم و آنهم با حضورهزارها بسیجی و پاسدار درمنازل مردم دارد دلیلش جستجو کردن درتمام منزل و جاسوسی کردن درمنزل چه درقفس ها و کمدها و چه کتاب ها و غیره وضمیمه انهم بازجوئی ازاهالی خانه است ...این قرنطینه کردن این چنینی بدون شک هم باعث دستگیری بسیاری خواهد شد..رژیم تحت عنوان موجه درصدد ورود به خانه های مردم است ...حاج آقا فرزندتان چنین وچنان است وما برای قرنطینه کردن به محل دیگری می بریم!!

  • درخواست اعتصاب عمومی و تعطیلی بازار و مغازه های شهر

    درخواست مغازه داران شهر #مریوان از بازاریان برای به دست زدن به #اعتصاب عمومی و تعطیلی بازار و مغازه های شهر

  • بیماران بحرانی را با آمپول راحت می کنند!

    خبر شهروندی از تالش ▪️متن دریافتی: « سلام متاسفانه در طالش مرگ و میر مردم خیلی زیاد شده. اصلاً دکتر نیست و گفته میشه چون هیچ امکان درمانی نیست، دستور دادند بیمارانی که وضع بحرانی دارند را با آمپول راحت کنند! وضعیت طالش خیلی وخیمه، متاسفانه خبر رسانی درباره اش نمیشه» یک پرستار توی تالش میگه وضعیت اونجا خیلی وخیمه و تعدادی فوت شدند»

  • درگذشت زبانشناس لنگرودی بر اثر ابتلا به کرونا

    درگذشت زبانشناس لنگرودی بر اثر ابتلا به کرونا ▪️دکتر نوری صیحانی دکترای زبان و مدیر آموزشگاه کوشا در لنگرود و استاد دانشگاه بدلیل ابتلا به کرونا درگذشت. ▪️دکتر نوری صیحانی دکترای زبان و مدیر آموزشگاه کوشا در لنگرود و استاد دانشگاه بدلیل ابتلا به کرونا درگذشت. گفته شده برادر وی که پزشک متخصص قلب است و مادرشان هم در گیر این بیماری شدند و کسی امکان دیدار آنها را ندارد. ▪️توجه به ممنوعیت ورود مردم به گورستان وادی لنگرود، دکتر صیحانی را بدون هیچ مراسمی و با تمهیدات ویژه دفن خواهند نمود. ▪️او شخصیتی موثر بود که تا به امروز برای صد ها نفر در امر آموزشی و باروری تحصیلی شان، تلاش پر ثمر از خود بجا گذاشته است.

  • سهیل عربی محمد حبیبی و مهرداد محمدنژاد در خطر ابتلا به ویروس #کرونا هستند.

    سهیل عربی محمد حبیبی و مهرداد محمدنژاد در خطر ابتلا به ویروس #کرونا هستند. ▪️تست کرونا یکی از هم اتاقی های این زندانیان سیاسی که بدون توجه به اصل تفکیک جرایم با آنها در تیپ۵ زندان فشافویه در یک اتاق مشترک نگهداری می شده، مثبت اعلام شده است. حال سهیل عربی نیز به شدت وخیم گزارش شده.

  • خانوادە های جمعی از زندانیان محبوس در زندان اورمیە مقابل درب زندان برای آزادی فرزندانشان تجمع کردند

    خانوادە های جمعی از زندانیان محبوس در زندان اورمیە مقابل درب زندان برای آزادی فرزندانشان تجمع کردند ▪️ تاکنون یک زندانی در زندان اورمیە بە دلیل ابتلا بە ویروس کرونا جانش را از دست دادە.

  • خبر دریافتی از لوشان و جنوب گیلان

    خبر دریافتی از لوشان و جنوب گیلان ▪️اردوی کار: رییس جهاد کشاورزی رودبار به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده. ▪️در شهرک ایثارگران منجیل سه نفر مبتلا شدند که پس از انتقال به رشت، یک نفر متاسفانه فوت کرده است. ▪️در لوشان هم گفته شده که یک مورد مبتلا به ویروس شناسایی شده؛ اما به دایل نبود کیت تشخیص و امکانات بهداشتی، موارد ابتلا و آمار بیماران به دقت قابل تشخیص نیستند. ▪️شهرستانهای جنوب گیلان هم به حالت نیمه تعطیل درآمده. مراکز تجمع مردم، قهوه خانه ها و فروشگاه ها تعطیل است و مردم در خانه مانده اند.

  • مرگ چهار نفر در بیمارستان صیاد شیرازی در گرگان

    مرگ چهار نفر در بیمارستان صیاد شیرازی در گرگان ▪️اردوی کار: براساس یک خبر از گرگان، در بیمارستان صیاد شیرازی بین چهار تا پنج نفر کشته شدند و ۳۷ تخت ICU آن همه پر است. ▪️بخش شریف بیمارستان ۵ آذر را با بیش از شصت تخت برای پذیرش بیماران کرونا آماده کردند؛ ولی متاسفانه کمبود امکانات چشمگیر است و به جای آزمایش خلط، از سی تی اسکن برای تشخیص ابتلا به ویروس استفاده می شود. ▪️کادر درمانی و مخصوصاً کمک جراحان بیش از دیگران آلوده و مبتلا شده اند.

  • سپاه خوشبو کننده به جای ضد باکتری می فروشد!

    خیانت سپاه پاسداران به مردم ایران به اوج خود رسیده است! کارخانه متعلق به سپاه، برچسب خوشبو کننده را عوض کرده و به جای ضد باکتری و ضد عفونی کننده به مردم می فروشد!

  • نگرانی از موارد احتمالی ابتلاء در اعضاي تيم هاي غربالگري

    پیشنهادات انجمن علمی پزشکی اجتماعی ایران به دنبال اعلام برنامه غربالگری خانه به خانه در روند کنترل همه گیری Covid19 ▪️۱-با توجه به محدودیت شواهد، عدم اطلاع از حساسیت و ویژگی ابزارهای مورد استفاده، نگرانی از عدم تامین امکانات لازم براي پي گيري موارد مثبت و همچنین نگرانی از موارد احتمالی ابتلاء در اعضاي تيم هاي غربالگري و احتمال انتقال بیماری توسط ایشان، انجمن علمی پزشکی اجتماعی ایران تجدید نظر در اجرای این برنامه را توصیه می کند. ۲▪️- همانگونه که پیش از این نیز توسط این انجمن علمی پیشنهاد شده است، استفاده از ظرفیت های ارایه مراقبت از راه دور و برخط (آنلاين) بر اساس سامانه ها و نرم افزارهای کاربردی تلفن های هوشمند، به سادگی و با هزینه کم می تواند در غربالگری و بيماريابي از جمله در افراد سالم، افراد دارای علامت و افراد دارای تماس مشکوک، انجام شود. در اين رویکرد، می توان موارد نیازمند معاینه توسط مراقب سلامت و یا پزشک را شناسایی و به منظور دریافت خدمات در محل سکونت و یا هر مرکز ارجاعی تعریف شده، راهنمایی و هدایت نمود. ▪️٣- با توجه به اینکه دوره نهفتگی بدون علامت در مورد این بیماری تا ۱۴ روز ذکر شده است و انتقال از افراد بدون علامت نیز وجود دارد؛ در صورت اتخاذ تدابیر غربالگری منزل به منزل، مدت زمان اجرای طرح، تعداد دفعات مورد نیاز برای مراجعه و جداسازی، تغییر الگوی گسترش بیماری در طول زمان و هزینه های بار بر مراقبینی که باید در این فرایندها مشارکت داشته باشند، بسیار زیاد خواهد بود، که با اصول ارایه مراقب های سلامت منطبق نیست. در حالي كه سامانه های پیشنهادی تا هر زمان و بدون نیاز به هزینه قابل استفاده می باشند. ▪️٤- اطلاع رسانی به صاحبنظران از پشتوانه های علمی و شواهد و مستندات حمایت کننده طرح و همچنین اطلاع رسانی شفاف جزییات به آحاد مردم از نکات کلیدی در جلب مشارکت در دستیابی به اهداف هر طرح است که در این مورد نیز باید با جدیت مد نظر باشد. ▪️٥- توجه مضاعف به فراهم آوری امکانات لازم پس از غربالگری جهت تکمیل فرایند های تشخیص و همچنین فراهمی و در دسترس بودن امكانات انتقال ايمن، درمان و امکانات مرتبط با آن می بایست به جد مد نظر قرار گیرد. ▪️٦- از نکات بسیار مهم نحوه آگاه سازی افراد منفی در غربالگری است، که با توجه به احتمال بالای منفی کاذب، اطلاع رسانی به نامبردگان از عدم وجود شواهد ابتلاء می تواند منجر به رفتارهای پر مخاطره آمیز از نظر انتقال بیماری شود، که این موضوع نیز باید به طور مشخص مد نظر قرار گیرد. ضمن اينكه منفي بودن نتيجه، هيچ تضميني براي بيمار نشدن فرد در آينده نزديك نخواهد بود. ▪️٧- انتظار می رود مکانیسمی جهت تبادل نظر و بازخورد به گروه های صاحبنظر مختلف که در این مراحل به اعلام نظر و ارایه راهکار می پردازند در نظر گرفته شود تا از القاء حس عدم توجه مطلق به نکات ارائه شده، پیشگیری شود. در خاتمه مجدداً انجمن علمی پزشکی اجتماعی ایران آمادگی کامل خود را در اجرای تمامی پیشنهادات فوق الذکر و فراتر از آن را اعلام می نماید.

  • حکیم حوزوی

    آقا کرونا که سهله هر مرضی که دارین برید قم یا مشهد ، اونجا بدین موضع رو بلیسن ( به میزان لازم ) . ۳ سوت خوب میشه . تمام داروها و اطبا رو هم تحویل دکتر تبریزیان بدین تا بنابر تجویز ایشان جرواجر کنن یا آتیش بزنن .

  • شاهد

    در این ویدیو، دکتر رحیم یوسف‌پور، متخصص داخلی در بیمارستان تامین‌ اجتماعی سقز*/کردستان، ضمن بررسی سی‌تی‌اسکن ریه یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ (کرونا) توضیح می‌دهد که تاثیرات این بیماری روی ریه بیماران در ایران و به تعبیری شیوه رفتار ویروس در ایران مشابه رفتار شناخته شده آن در سایر نقاط جهان نیست. *در بیمارستان تامین اجتماعی سقز تعدادی بیمار مبتلا به ویروس کرونا بستری شده‌اند. پ.ن: آیا این تغییر رفتار ویروس به معنی جهش ژنتیکی آن است؟