ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشگاه علوم پزشکی کردستان: وضعیت شیوع کرونا در استان زرد است

موج دوم و سوم شیوع کرونا در استان کردستان ایران در راه است. در استان کردستان فقط یک مرکز تست کرونا وجود داردکه نتایج آن را هم باید انستیتو پاستور در تهران تأیید کند.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان موج دوم و سوم شیوع کرونا در استان کردستان ایران در راه است. در استان کردستان فقط یک مرکز تست کرونا وجود دارد که نتایج آن را هم باید انستیتو پاستور در تهران تأیید کند.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

ابراهیم قادری سه‌شنبه ۱۳ اسفند از قرنطینه ۸۵ نفر که با سه فرد مبتلا به کویید ۱۹ در ارتباط بودند خبر داد. معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده بیش از یکصد نفر در استان کردستان قرنطینه شوند.  این مقام مسئول هشدار داد که موج سوم با ابتلای پرسنل بهداشت و درمان در راه است و در همان حال خاطرنشان کرد که دانشگاه علوم پزشکی کردستان همه تلاش خود را برای مهار بیماری به کار می‌گیرد.

به گفته ابراهیم قادری آزمایشگاه تشخیص کرونا در مرکز درمانی شهید بروجردی سنندج در این فاصله راه‌اندازی شده است اما فقط از افرادی که در مراکز درمانی بستری شده‌اند تست کرونا گرفته می‌شود. انستیتو پاستور تهران می‌بایست نتایج این آزمایش‌ها را تأیید کند.

عطاءالله حیدری، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در ادامه این نشست خبری از تقلبی بودن برخی مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در بازارهای استان کردستان ایران خبر داد. میزان الکل موجود در برخی از این مواد حتی کمتر از ۶ درصد بوده است.

این مقام مسئول به اهالی استان کردستان ایران هشدار داد که فقط محصولات شرکت‌های مجاز را از طریق داروخانه‌ها تهیه کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: قبل از شیوع کرونا، ۳۰۰ هزار ماسک معمولی و ۱۰ هزار ماسک N95 را خریداری کردیم.

 پنج هزار نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کردستان مشغول به خدمت هستند که این افراد حداقل روزی یک ماسک نیاز دارند.

 علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت سه‌شنبه ۱۳ اسفند در یک نشست خبری درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا اعلام کرد که در ایران تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۷۷ نفر رسیده است.   استان‌های گیلان، قم و تهران در صدر درگیری هستند.

 هیئتی از سازمان جهانی بهداشت و دو کارشناس از چین به ایران آمده‌اند و درباره نوع غربالگری، تشخیص و درمان کویید ۱۹ به مقامات ایرانی راه‌کارهایی را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.