ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار رئیس اتاق بازرگانی به روحانی: کرونا موجی از ورشکستگی‌ها را به همراه می‌آورد

غلامحسین شافعی ادعا کرد ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور ممکن است تحت تآثیر شیوع کرونا قرارگیرد. رئیس اتاق بازرگانی خواهان تسهیلاتی برای بخش خصوصی شد.

رئیس اتاق بازرگانی در نامه‌ای به رئیس جمهوری اسلامی هشدار داد که شیوع کروناویروس جدید در ایران ممکن است موجی از ورشکستگی کسب و کارها را در پی داشته باشد. غلامحسین شافعی خواهان تسهیلاتی برای تأمین منافع بخش خصوصی شد.

هشدار رئیس اتاق بازرگانی به روحانی: کرونا موجی از ورشکستگی‌ها را به همراه می‌آورد

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی سه‌شنبه ۱۳ اسفند در نامه‌ای به حسن روحانی یادآوری کرد که ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور در اختیار کسب و کارهای کوچک است. شافعی در این نامه نوشت:

«با توجه به انتشار بیماری کرونا در سطح کشور امکان دارد شاهد بروز یک سکته تقریباً گسترده در گردش مالی، ظهور بدهی‌های انباشته، نکول تعهدات مالی و بروز موجی از ورشکستگی‌ها و تعطیلی بعضی کسب‌وکارها باشیم.»

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه نامه خود خاطرنشان کرد که چنانچه کسب و کارهای کوچک آسیب ببینند، ضربه‌های آن را بنگاه‌های بالادستی هم احساس خواهند کرد:

«موج این شوک از بدنه کسب‌وکارهای خدماتی کوچک و متوسط و بنگاه‌های فعال در زمینه تجارت بین‌المللی به ساختارهای اقتصاد کلان و بنگاه‌های بزرگ بالادستی به ویژه نظام بانکی و مالی منتقل خواهد شد و در نتیجه متغیرهای اقتصاد کلان، همچون رشد، اشتغال و تورم را که به تازگی در مسیر احیا قرار گرفته بودند، مجددا وارد محدوده بحرانی می‌کند.»

رئیس اتاق بازرگانی سپس هشت راهکار به روحانی پیشنهاد داد که همگی در جهت تأمین منافع بخش خصوصی است:

استمرار صادرات و واردات، سهیل فرآیند ثبت سفارش، اعطای موقت فرصت واردات بدون انتقال ارز و اعطای فوری تسهیلات مالی ارزی و ریالی برای تأمین مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی،ارتقای اولویت بازپرداخت بدهکاری و دیون دولت به بخش خصوصی در لایحه بودجه و نظام مدیریت مالی دولت، مدید شش‌ماهه کلیه مزایا و معافیت‌ها، بخشودگی مالیات، حق بیمه تامین‌ اجتماعی و سایر عوارض،امهال و تنفس شش‌ماهه وصول کلیه مطالبات بانک‌ها، تدوین «برنامه جامع نقش‌آفرینی نظام پولی-مالی-اعتباری کشور در کنترل بحران اقتصادی کرونا» با مشارکت بخش خصوصی، تدوین «برنامه جامع بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای سرمایه پذیری کسب‌وکارهای خدماتی کوچک و متوسط» با مشارکت بخش خصوصی.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    آقای روحانی هشداررا شنیدید؟ لطف کنید عصای جادو اسلامی را اززیر عبایتان بیرون آورید و جندبار فلان سوره را بخوانید و به چپ وراستان فوت کنید فوری موهبت الهی ظاهرمیشود وکسب وکار های مردم فوری مهیا میشود...