ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 جو بایدن خود را بالا کشید، سندرز همچنان رزمنده و امیدوار است

نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا: جو بایدن در ۸ ایالت و برنی سندرز در ۴ ایالت پیروز شدند، نتایج دو ایالت تگزاس و مین هنوز مشخص نیست.

نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا: جو بایدن در ۸ ایالت و برنی سندرز در ۴ ایالت پیروز شدند، نتایج دو ایالت تگزاس و مین هنوز مشخص نیست. ترامپ از وارن به عنوان «بازنده بزرگ» یاد کرد.

جو بایدن (راست) خود را بالا کشید، برنی سندرز (چپ) همچنان رزمنده و امیدوار است

رای‌گیری برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۳ مارس/ ۱۳ اسفند در ۱۴ ایالت آمریکا برگزار شد. جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما در رأی‌گیری‌های «سه‌شنبه بزرگ» از ۱۴ ایالت، در ۸ ایالت به پیروزی رسید و در دو ایالت نیز احتمالا پیروز می‌شود. برنی سندرز در چهار ایالت ورمونت، کلرادو، یوتا و کالیفرنیا پیروز شد. او نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا است.

نتیجه رای‌گیری در ایالت‌های تگزاس و مین به علت رقابت فشرده بین نامزدها به ویژه بین برنی سندرز و جو بایدن هنوز مشخص نیست.

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک تنها در منطقه خودگردان ساموآی آمریکا پیروز شد. کناره‌گیری پیت بودجج و امی کلبوچار از رقابت‌ها در پیروزی بایدن موثر بود. کناره‌گیری آن‌ها به عنوان نشانه‌ای از تلاش چهره‌های میانه‌رو و متنفذ حزب دموکرات آمریکا برای جلوگیری از پیروزی جناح چپ بر جناح‌میانه‌رو درک شده است.

در مجموع جو بایدن با کسب ۴۹ درصد آراء و ۳۸۰ موکل انتخاباتی، پیشتاز است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیام‌هایی در توییتر از الیزابت وارن به عنوان «بازنده بزرگ» نام برد و مایک بلومبرگ را مجدداً با به‌کارگیری لفظ «مایک کوچولو» تحقیر کرد. ترامپ نوشت: «مایک! زمان رفتن است.»

از برگزاری همزمان رای‌گیری در ۱۴ ایالت آمریکا و منطقه خودگردان ساموآی آمریکا در اقیانوس آرام به عنوان «سه‌شنبه ‌بزرگ» یاد می‌شود.

شرکت کنندگان در رای‌گیری‌های ایالتی بیش از یک سوم نمایندگان حاضر در کنوانسیون حزب دموکرات را انتخاب کردند. این نمایندگان وظیفه تعیین نامزد این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا را در انتخابات ماه نوامبر (آبان) به عهده دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.