ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

‌نایب رئیس مجلس: کرونا کشور را به تعطیلی کشانده است

پزشکیان با اشاره به ضرورت قرنطینه شهرهایی همچون قم، آمار وزارت بهداشت از کرونا را به چالش کشید. طبق آخرین آمار، شمار مبتلایان به ۲۹۲۲ تن و شمار قربانیان به ۹۲ تن رسیده است.

 مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت وزارت بهداشت بیماری کرونا (covid-19) را به عنوان یک بحران جدی درک نکرد. او که خود پزشک است ضمن یادآوری ضرورت قرنطینه شهرها به ویژه قم به عنوان یکی از کانون‌های شیوع کرونا آمار وزارت بهداشت درباره تعداد مبتلایان و قربانیان را به چالش کشید. وزارت بهداشت در آخرین آمار اعلام‌شده شمار مبتلایان به کرونا را ۲۹۲۲ تن اعلام کرد.

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی

‌ مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس  شورای اسلامی و وزیر بهداشت در دوران ریاست جمهوری خاتمی چهارشنبه ۱۴ اسفند در مصاحبه با انصاف‌نیوز به وزارت بهداشت توصیه کرد که با دستوری قاطع و نظامی با شیوع کروناویروس جدید در ایران مقابله کند:

 «من اگر جای وزارتخانه بودم روز اول قم را قرنطینه می‌کردم و اجازه نمی‌دادم بیرون بروند. اگر هم قبول نمی‌کردند الان که این مشکلات پیش آمده می‌گفتم ما تکلیفمان این بود که به شما بگوییم، شما قبول نکردید و حالا تاوانش را هم بدهید. چون بالاخره این بیماری شوخی‌بردار نیست که ما اینگونه با آن برخورد می‌کنیم. مدام می‌گوییم که نترسید و ما می‌جنگیم! به نظر من باید کسی که گرفتار است قرنطینه شود، با کسانی که در ارتباط بوده قرنطینه شوند، تا دیگران را آلوده نکند.»

پزشکیان در ادامه این گفت‌وگو گوشه‌ای از ابعاد بحران شیوع کروناویروس جدید در ایران را آشکار کرد:

«اینکه کشور را ۱۵ روز تعطیل می‌کردند بهتر از این بود که الان کلا تعطیل شود. الان بیمارستان‌ها برای مریض‌ها جا ندارند، روزبه‌روز هم بدتر خواهد شد. اقتصاد و همه‌چیز مملکت را هم به نظر من به هم خواهد ریخت.»

روز گذشته رئیس اتاق بازرگانی در نامه‌ای به حسن روحانی هشدار داده بود که ممکن است با ورشکستگی کسب و کارهای کوچک، ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور تحت تأثیر کرونا قرار گیرد. پزشکیان در ادامه مصاحبه با انصاف‌نیوز آمار وزارت بهداشت را هم به چالش کشید:

«عدد و رقم‌ها واقعی نیست، چون یک تعداد از این بیماران اصلاً علامت ندارند که ما تست کنیم. ۹۵ نفر را پیدا می‌کنیم و دو نفر می‌میرند، بعد هم می‌گوییم از ۱۰۰ نفر اینقدر نفر آدم مرده، درحالی‌که از ۱۰۰ نفر نیست؛ شاید از ۱۰ هزار دو درصدش مرده باشد. اینکه اینقدر می‌میرند و اینها می‌گویند ما این تعداد را پیدا کردیم، نباید این تعداد باشد و آمار با هم نمی‌خواند. بعضی از اینها علامت ندارند یا یک سرماخوردگی است و نمی‌آیند و یا تست نمی‌کنیم و متوجه نمی‌شویم.»

کیانوش جهان‌‌پور ظهر چهارشنبه ۱۴ اسفند اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۶ مورد جدید ابتلا به کرونا تایید شده و از میان آنها ۱۵ تن جان‌شان را از دست داده اند.

شمار کل مبتلایان در ایران بدین ترتیب به دو هزار و ۹۲۲ تن رسیده است. تا کنون ۹۲ تن در ایران بر اثر این بیماری درگذشته اند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، در میان مبتلایان جدید در یک روز گذشته، استان تهران با ۲۵۳ تن بیشترین شمار را دارد و پس از آن قم با ۱۰۱ بیمار، گیلان با ۳۵ بیمار و خوزستان با ۲۷ بیمار قرار دارند.

فاطمه رهبر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری است. وضع تنفسی او مختل بود که اکنون ظاهراً بهبود یافته است. همسر، پسر، دختر و داماد فاطمه رهبر هم به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بستری شده بودند که اکنون از بیمارستان مرخص شده‌اند. همزمان عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد تاکنون تست کرونای ۲۳ نفر از نمایندگان مثبت بوده است.

پایگاه خبری عصر ایران از بستری بودن رضا رحمانی وزیر صنعت، در بخش آی‌سی‌یو به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. به گزارش این وبسایت، حال وزیر صنعت نسبت به روزهای قبل بهتر شده است. یک منبع آگاه در وزارت صنعت اما ابتلای رحمانی به کرونا را تکذیب کرد. به گفته این منبع آگاه رحمانی به دلیل عوارض شیمیایی ناشی از جنگ در بیمارستان بستری شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که کمبودها در بیمارستان‌های ایران محسوس‌تر از سایر کانون‌های شیوع کروناویروس جدید در جهان است.

اینفوگرافی «ایرنا» درباره آمار مبتلایان و قربانیان کرونا تا ظهر چهارشنبه ۱۴ اسفند به وقت تهران

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    ازبرکت استبداد دینی خلافت شیعه [نظامی_مذهبی] مملکت ۴۰ سالی ست که با ویروس ایدویولوژی اسلامی در تعطیلی کامل بسر میبرد! این آقا تازه متوجه شده!