ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه: ترکیه توافق سوچی درباره ادلب را رعایت نمی‌کند

روسیه ترکیه را متهم کرد که نتوانسته است به تعهدات خود در توافق‌نامه‌ سوچی برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب عمل کند و در عوض به شبه‌نظامیان کمک کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ترکیه به تعهدات خود در توافق‌نامه‌ سوچی پایبند نبوده و به‌جای ایجاد منطقه کاهش تنش در استان ادلب سوریه به شبه‌نظامیان کمک کرده است.

ادلب - شورشیان سوری یک موشک گراد را در شمال غربی سوریه حمل می‌کنند - ۸ فوریه ۲۰۲۰ (Photo by Omar HAJ KADOUR / AFP)

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه چهارشنبه ۱۴ اسفند / ۴ مارس از امضای توافق‌نامه سوچی در سال ۲۰۱۸ یاد کرد و با بیان این‌که کشورهای غربی و سازمان ملل از این توافق استقبال کردند، توافق اصلی در این پیمان را «مشخص کردن و بیرون راندن تروریست‌ها از مرزهای خارجی منطقه کاهش تنش تا عمق ۱۵-۲۰ کیلومتری و تخلیه سلاح‌های سنگین از این منطقه» عنوان کرد و گفت: «نتیجه تقریباً ۱۸ ماه این توافق، تجمع گروه‌های تروریستی رسماً شناخته‌شده از سوی سازمان ملل بود. در واقع مناطق مستحکم تروریست‌ها با پست‌های نظارتی ترکیه که با توافق مستقر شده‌اند، ادغام شدند.»

به‌گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در این مدت «حملات و شلیک توپخانه‌های گسترده به شهرک‌های مسکونی همسایه و پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم به‌صورت روزمره انجام شده است.»

این اتهام روسیه علیه ترکیه در آستانه دیدار فردا (پنج‌شنبه) در مسکو بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و همتای روس او ولادیمیر پوتین زده می‌شود.

انتظار می‌رود که پوتین و اردوغان در جهت کاهش تنش‌ها بین ترکیه و روسیه که نزدیک به رویارویی مستقیم نظامی شده است، گام بردارند.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز چهارشنبه درباره دیدار اردوغان و پوتین گفت: «هدف ما دستیابی به نتیجه‌ای برای در پیش گرفتن روش‌های صلح‌آمیز و راه حل سیاسی است.»

ترکیه در ماه گذشته هزاران سرباز و خودروی زرهی را برای کمک به شورشیان مسلح مخالف اسد به شمال سوریه اعزام کرد. این اقدام تنش در استان ادلب سوریه را که زیر حملات ارتش سوریه و متحدان آن، روسیه و ایران قرار دارد، تشدید کرد. روز گذشته (سه‌شنبه) نیروهای ترکیه در استان ادلب یک جنگنده نیروی هوایی ارتش سوریه را بر فراز شمال غربی آن کشور ساقط کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته بر تداوم همکاری نظامی مسکو و دمشق در شمال سوریه تأکید کرد و گفت روسیه «صرفاً برای حل بحران پناهجویی در اروپا» عملیات مشترک با سوریه در ادلب را متوقف نمی‌کند.

وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه ۱۴ اسفند / ۴ مارس اعلام کرد که دو سرباز ترکیه‌ای دیگر در حمله نیروهای دولتی سوریه در شمال غربی منطقه ادلب، کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که بلافاصله پس از حملات نیروهای سوریه، نیروهای ترکیه تلافی کردند و حمله به اهداف مورد نظر خود را ادامه دادند که منجر به کشته شدن ۵۹ نفر شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    همنطور که دمکراتی ودمکرات خواهان کشورهای ابرقدرت جای خودشان را به فاشیست ها و افراطیون داده اند سازمان ملل هم هویت اصلی درعنوان سازمال ملل ازدست داده است و محل نشست قاشیست ها وافراطیون ایرقدرت ها شده و نماینده گان دیگرملل دنیا که دراین نشست ها تنها باید به داشتن صندلی ها پسنده کنند لاعلاجانه باید تنها به شنیدن دستورات و نظاره گر اعمال وکردار جنایتگر وچپاولگرامپریالیست ها درکشورهایشان پسنده کنند ....درحقیقت محض روسیه امپریالیست فاشیست درسوریه چه می کند چه برسد ادهای قراردهای انچنانی با ترکیه می کند؟ قتل عام مردم سوریه وآواره و دربدرکردن آنها که بطورعمد توسط روسیه و پاک سازی سوریه برای روسیه انجام می گیرد یک جنایت انسانی است ...آنچه روسیه و حکومت اخوندی برمردم سوریه روا کردند هیچگاه اسرائیل برمردمان عرب چنین نکرد ....ترامپ عمدا" سوریه به پوتین واگذار کرد وهم ترامپ و هم پوتین درکشتار وپاک سازی سوریه ازمخالفان منافعشان که مردم سوریه باشند تشریک مصاعی و هم نظرند...