ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده روحانی برای حل مسئله کرونا در «کوتاه‌ترین زمان ممکن» و با «حداقل تلفات»

حسن روحانی در هیئت دولت به مخالفان حکومت تاخت و گفت آن‌ها در مورد کرونا «اخبار دروغ» شایع و مردم را نگران می‌کنند. او می‌گوید مسئولان «از روز اول» همه اطلاعات درباره کرونا را به مردم داده‌اند.

حسن روحانی در نشست هیئت دولت از شیوع بیماری کرونا در ایران حرف زد و بیش از هر چیز به مخالفان حمله کرد و گفت آن‌ها در این‌باره به مردم «دروغ» می‌گویند و مسئولان «از روز اول» درباره ویروس کرونا شفاف عمل کرده‌اند. او وعده داد که در «کوتاه‌ترین زمان ممکن» و «حداقل تلفات» مسئله کرونا در ایران حل شود.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چهارشنبه ۱۴ اسفند در نشست هیئت دولت تلاش کرد تا نشان دهد مسئولان حکومتی در قبال شیوع ویروس کرونا در کشور کوتاهی نکرده‌اند. او در سخنان خود از یک سو از احتکارکنندگان کالاهای سلامت در چنین شرایطی انتقاد کرد و از سوی دیگر بیش از هر چیز به «معاندان» تاخت و گفت: « عده‌ای ماسک را احتکار کردند و عده‌ای هم رفتند پشت ماسک دلسوزی اما در واقع برای این‌که جامعه ما را ملتهب کنند و مردم ما را دچار نگرانی کنند، اخبار دروغ را در جامعه شایع می‌کنند. (...) آمار دروغ می‌دهند؛ حرف‌های دروغ می‌زنند و نظرات دروغ منتشر می‌کنند؛ می‌گویند واقعیت‌ها به مردم گفته نمی‌شود، در حالی که از روز اولی که احساس کردیم ویروسی وارد کشور شده، همان‌وقت به وزارت بهداشت و درمان گفته شد که همه آمار و اطلاعات در اختیار مردم قرار داده شده و چیزی از مردم مخفی نشود.»

روز گذشته، سه‌شنبه ۱۳ اسفند، وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که در کشور تاکنون ۷۷ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. حتی اگر این آمار صحیح باشد، ایران یکی از بالاترین مرگ‌و‌میرها در اثر شیوع کرونا بعد از چین را به نام خود ثبت کرده است.

حسن روحانی اساس کار در شرایط کنونی را «اعتماد بین مردم و مسئولان بهداشت و درمان» دانست و از همه دستگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما خواست تا «با همه وجود در برابر معاندینی که در فضای مجازی و در رسانه‌های بیگانه سمپاشی می‌کنند؛ خبر دروغ را القاء می‌کنند و واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویند، بیایند واقعیت‌ها را برای مردم توضیح دهند».

او در مورد چگونگی مهار شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: «قول می‌دهم که به پشتوانه تخصص بالای پزشکان کشورمان؛ به پشتوانه اراده و تصمیم پرستاران و پزشکان؛ ایثار و فداکاری و همکاری مردم از این معضل با حداقل تلفات و با کوتاه‌ترین زمان ممکن ان‌شاء‌الله عبور خواهیم کرد.»

روحانی همچنین بدون آن‌که نامی از آمریکا ببرد اعلام کمک این کشور به ایران در مورد کرونا را رد کرد و گفت: «شما اگر واقعاً راست می‌گویید لااقل تحریم دارو را بردارید؛ این اولین قدم است. بگویید نسبت به ملت ایران تا حالا اشتباه و خطا کردیم و عذرخواهی می‌کنیم (...) مردم ما به خوبی می‌دانند شما دروغ می‌گویید؛ واقعیت را نمی‌گویید.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شنبه ۱۰ اسفند اعلام کرد که اگر ایران در زمینه مقابله با کرونا درخواست کمک کند آمریکا حاضر است به این درخواست ایرانی‌ها پاسخ مثبت دهد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز‌ جمعه ۹ اسفند اعلام کرد که ایالات متحده در ارتباط با بیماری کرونا به ایران پیشنهاد کمک داده است.

حسن روحانی در حالی وعده حل مسئله کرونا را می‌دهد که سازمان جهانی بهداشت از کمبود امکانات در مراکز درمانی ایران اظهار نگرانی کرده است. بر این اساس در بیمارستان‌های ایران کمبود دستگاه‌های تنفسی وجود دارد. مایک رایان، یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کمبودها در ایران بیشتر از سایر کشورهای جهان است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو ۲

    مشکل مردم ساده انگار ما هستند که اینچنین به این قوم بی خاصیت که جز رجزخوانی هنر دیگری ندارند بها میدهند و اجازه میدهند که اینها هر روز از پیش پرروتر و پر مدعاتر شوند . وقتی در تظاهرات میلیونی شرکت می‌کنند و بیتوجه به هموطنانشان که به جرم اعتراض به وضع نابسامان کشور، گرانی و بیکاری و فقر، فروپاشی خانواده ها بدلیل مشکلات معیشتی ، بغارت دادن ثروتهای خدادادی مملکت به این و آن، کشته شده اند و یا در زندانها هستند ، از سردمداران حکومت دفاع میکنند وشعارهای حمایتی میدهند، معلوم است که آخوند دوزاری اینقدر به خود باد میکند. یکی نیست بگوید این ویروس بالاخره دیر یا زود رخت بر میبندد و میرود و طبیعتا همه اپیدمی ها بالاخره پایانی دارند، اما چه سه ماه طول بکشد ،چه شش ماه و یا یکسال این قوم آنقدر پررو هستند و به بلوف زنی و یاوه گویی عادت کرده اند که باز هم میگویند که ما پیروز میدان بوده ایم و ما بودیم که ویروس را شکست دادیم !! دو تا داروی آشغال هم تولید میکنند و به اسم میزنند که مبادا از غافله دنیا عقب نمانند و خود را پیشتاز و برتر نشان دهند. یاس و ناامیدی وفقر و بیکاری واعتیاد و فحشا تو مملکت موج میزنه ، فاصله بین غنی و فقیر مدام داره بیشتر میشه ، آمار اختلاس و دزدی سر بفلک میکشه، اونوقت اینها فقط به فکر قمپز در کردن و گنده نشون دادن خودشون هستند، ذخایر و ثروت های خدادادی مملکت را هر روز بیشتر بکام بیگانگان میریزند تا حامی و پشتیبان برای خود در منطقه درست کنند. یکی نیست به این مردک عبا پوش بیسوادکه ذره ای از سیاست داری سر در نمی اورد، بگوید آخر کدام وعده ای که دادی تا بحال محقق شده که مرتب وعده و قول میدهی ، آیا قول برچیدن فقر مطلق از مملکت یادت رفت، آیا برنامه صد روزه یادت رفت ، ایا دهها وعده و وعید دیگر که دادی کدام را توانستی محقق کنی که حالا قول پیروزی در مقابله با ویروس کرونا را میدهی، پیروزی وقتی بود که مراقب باشید مردم بیمار نشوند چون امکانش را داشتید، نه حالا که هر کشوردور و نزدیکی با افتخار اعلام میکنه که مریضهای کرونایی شان سوقات ایران است!! آقای حسن روحانی تو یا خیلی زرنگی و رگ خواب مردم دستت آمده که چطور با چرب زبانی موقعیت پوشالی این دنیایی خودت را حفظ کنی یا خیلی احمقی و کوری و نمیبینی که وضعیت مردم چگونه است و یا خودت را به آن راه زده ای!! من به نوبه خود ملتمسانه از حضرتعالی تقاضامندم که به خودتان فشار نیاورید و خودتان را در مضیقه قول و تعهد به ملت قرار ندهید . این ویروس منحوس !!! نیز بالاخره خسته میشود و ول میکند میرود شما چرا خودتان را ناراحت میکنید!

  • حقیقتگو

    واقعا رذلت و پست فطری ذاتی آخوند را دراین مصاحبه تجسم کرد ایکاش که میکروفن درصورت این پست فطرتی منفجرمیشد ..که حتی درچنین اوضاع واحوالی تصور می کند که ویروس کرونا به تظاهرات مردم شباهت دارد که درکمترین مدت و کمترین تلفات جمع وجورش میکرده است ..واقعا" این پست فطرت ضدمردمی را چه میشود که دراین شرایط هم خواهان پوزش وتسلیم شدن امریکا به اخوندها است !!! این پس فطرت و جبار لاقل ازسخنگوی وزارات خارجه اش درمورد برداشتن تحریم های داروئی و بازشدن کانال دارورسانی توسط سوئیس چه گفت؟ سخنگوی وزارت خارجه جناب اقازاده گفت ما تحریم داروئی نبوده ایم و امریکا قصد ظاهرسازی دارد !!!حالا عبابرتن پوشانده روحانی انکاربا داروی سازان امام زمان دررابطه است که به این محترم قول های آنچنانی داده اند که داروهای امام زمانی درممدت کوتاه آنهم فقط وفقط برای آخوندها و آقازاده ها ورهبر آماده تحویل خواهد بود ...آخوند تمام معلون وبی وجدان خچالت نمی کشی که این چنین مهملات را بروزمیدهی؟ کشورهای پیشرفته دنیا درمبارزه با کرونا درمانده اند ولی موجودی تمام بی مصرف عبا بردوش انداخته ازصاحبان علم ودانش پزشکی بیشتر میداند/ این وعده های مهمل دروغوارانه ات شباهت عجیبی به وعده های خمینی دارد که درکوتاه مدت پولهای نفتی را بین مردم تقسیم میکرد و اب وگاز وبرق مجانی تحویل میداد ومسکن وتحصیل و درمان را مجانی میکرد !! آخوندبیشرف به مردم وعده بزک نمیره بهارمیاد خربزه با خیارمیاد میدهی؟ بدون هیچ شک و شبهی دانست هرقدر که ویروس کرونا درجهت مردم ایران موردی کشنده و بیمارکننده و تنش سازروحی و روانی بوده است ولی یک موهبتی غیرقابل تصورداشته است که تمامی مهملات اسلام و موهبت داشتن آیات و سوره ها و نمازها و روضه ها و توجه داشتن خدای اسلام برحفظ مریدان اسلام و ازگزند روزگار وبیماری محفوظ ماندنشان فقط توهمی خیال پردازانه و خودگول زنانه بیش نبوده است ...وذوب شدن با تمامی فهم وشعوردرمهملات اسلام مانع ازمبتلا شدنشان به ویروس نبوده است زیراکه ویروس حدیث ها و آیات های اسلامی و قرادادهای خدای اسلام با پیامبراسلام را نمی شناسد و اخوندها را مورد برتر ازدیگرمردمان نمی داند !!!