ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پژوهشگران چینی از وجود دو نوع ویروس کرونا خبر دادند

پژوهشگران دانشگاه علوم طبیعی پکن و انستیتو پاستور شانگهای دریافته اند که یک نوع ویروس کرونای جدید مهاجم‌تر و نرخ ابتلای آن بالاتر است و نوع دیگر رفتار هجومی ضعیف‌تری دارد.

دانشمندان چینی که در حال بررسی شیوع کرونا هستند، از وجود دو نوع ویروس جدید کرونا خبر داده اند. یک نوع این ویروس مهاجم‌تر و نرخ ابتلای آن بالاتر است و نوع دیگر رفتار هجومی ضعیف‌تری دارد.

تصویری از ویروس جدید کرونا ــ عکس: Flickr - NIAID-RML

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، پژوهشگران دانشگاه علوم طبیعی پکن و انستیتو پاستور شانگهای در بررسی‌های ابتدایی دریافته‌اند که ۷۰ درصد انواع نمونه‌های آزمایش‌شده در شهر ووهان چین به ویروس مهاجم‌تر تعلق داشته و ۳۰ درصد آن به نوع کمتر مهاجم از کروناویروس جدید.

به گفته پژوهشگران چینی، نوع مهاجم‌تر کروناویروس جدید تا ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ در ووهان، مرکز استان هوبِی غالب بود اما پس از آن نوع دیگر ویروس غالب شده است.

این دانشمندان هشدار داده‌اند که تحلیل آنها مبتنی بر مجموعه محدودی از داده‌ها است و برای فهم تکامل بهتر ویروس باید مجموعه‌داده‌های بزرگ‌تری بررسی شوند.

آنها در مقاله خود که سه‌شنبه ۱۳ اسفند / ۳ مارس در «نشنال ساینس رویو» (ژورنال آکادمی علوم چین) منتشر شد، نوشته‌اند:

«این یافته‌ها نیاز اضطراری به مطالعات فوری و جامعی را ایجاب می‌کنند که داده‌های ژنتیکی، اپیدمیولوژیک، و جداول ثبت‌شده از علائم بالینی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را در ترکیب با یکدیگر بررسی کنند.»

علاوه بر این، دو بین، رئیس شاخه مراقبت‌های ویژه پزشکی در انجمن پزشکی چین چهارشنبه ۱۴ اسفند / ۴ مارس زمان نهفتگی بیماری کرونا (covid-19) را بین ۵ تا ۷ روز (و حداکثر تا ۱۴ روز) اعلام کرد.

ادامه روند کاهشی شمار مبتلایان در چین

کمیته ملی سلامت چین اعلام کرد که تعداد مبتلایان جدید به کرونا سه‌شنبه ۱۳ اسفند در این کشور به ۱۱۹ مورد رسید. دوشنبه موارد جدید ابتلا ۱۲۵ مورد گزارش شده بود.

آمار جدید تأیید دوباره‌ای است بر روند کاهش شمار مبتلایان به کرونا در چین که از میانه ماه فوریه آغاز شد.

اکنون شمار روزانه موارد ابتلا به کرونا در خارج چین بیش از آن در داخل چین است. پکن در تلاش برای کنترل ورود کرونا از خارج مرزها به داخل کشور است.

شمار کل مبتلایان به کرونا در سرزمین اصلی چین به ۸۰ هزار و ۲۷۰ تن رسیده است که تا سه‌شنبه ۲ هزار و ۹۸۱ تن از آنها درگذشتند.

تمام موارد مرگ به جز یک مورد در چین در استان هوبِی، کانون شیوع رخ داد.

تا کنون ۹۴ هزار و ۲۴۹ تن در سرتاسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و از آن میان سه هزار و ۲۲۰ تن جان‌شان را از دست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی سه‌شنبه نرخ مرگ‌و‌میر کرونا را به ۳,۴ درصد افزایش داد. پیش از این بر اساس تخمین‌ها نرخ مرگ و میر در میان مبتلایان ۲ درصد اعلام شده بود.

پس از چین، کره جنوبی با پنج هزار و ۶۲۱ بیمار، ایران با دو هزار و ۹۲۲ بیمار و ایتالیا با دوهزار و ۵۰۲ بیمار دیگر کانون‌های شیوع کرونا هستند.

کیانوش جهان‌‌پور ظهر چهارشنبه ۱۴ اسفند اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایران تایید شده و از میان آنها ۱۵ تن جان‌شان را از دست داده اند.

تا کنون مجموعاً ۹۲ تن در ایران بر اثر این بیماری درگذشته اند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، در میان مبتلایان جدید در یک روز گذشته، استان تهران با ۲۵۳ تن بیشترین شمار را دارد و پس از آن قم با ۱۰۱ بیمار، گیلان با ۳۵ بیمار و خوزستان با ۲۷ بیمار قرار دارند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دخو

    جناب "حقیقتگو" در هفته ای که گذشت ۳.۶ تریلیون دلار (۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) به خاطر رکود اقتصادی جهانی در بازارهای بورس از بین رفت. به نظر شخیص شما این زیان تقریبا سه و نیم تریلیون دلاری هم بخشی "توطئهء" آمریکا و غرب علیه چین است؟ کشتار مسلمانان چینی (اویغورها) توسط دولت چین چطور؟ آیا آنهم بخشی از "توطئهء" آمریکا و غرب است؟

  • دخو

    عمق و قوت نظریهء توطعه در ایران چنان عظیم است که واقعا حیرت آور است. بعضی اوقات به نظر می رسد مثل اینکه واقعا تیری, چیزی خورده به مغز برخی از این "هموطنان عزیز" ما. این اقتصاد خود آمریکا و ریاست جمهوری خود ترامپ و شانس انتخاب شدن مجدد خود اوست که تا به حال بیشترین صدمه و زیان را از این ویروس داشته است. نگاهی کنید به بازار بورس آمریکا, و اقدامات بانک های مرکزی در غرب و "صندوق پول جهان" (International Monetary Fund) برای حل بحران اقتصادی جهانی ناشی از این ویروس. حالا آمریکا و ترامپ آمده اند و تمامی این زیان ها و صدمات اقتصادی و سیاسی را به خود زده تا چین را از معرکه بر کند!!! در جهان امروزه؛ اقتصاد جهانی شده, دنیای جهانی شده و اصولا کل فرایند جهانی شدن یعنی اینکه کوچکترین خللی در زنجیرهء عرضه (Chain of Supply) تمامی اقتصاد جهانی را مختل کرده و احیانا (اگر به موقع رفع نشود) کل اقتصاد جهانی را ورشکسته خواهد کرد. این "ننه من غریبم" بازی در اوردن برای "جوامع اسلامی" چگونه از یاد می برد که فاشیست ترین و فاسدترین حکمرانان جهان: جمهوری جهنمی اسلامی, عربستان سعودی, ترکیهء نئو-عثمانی اردوغان, ....خودشان از ماهرترین همکاران با غرب هستند. کسانی که در همراهی با رسانه‌های اسلامی، در قتل مبارزان مستقل و غیروابسته و فعالان ضدسلطه‌گری سکوت و بی‌اعتنایی می‌کنند، مثل همان رسانه‌ها و قدرت‌های متبوعشان با جنایتکاران همدستند. با جنایتکاران آینده نیز همدستند. چون بی‌اعتنایی راه را برای تکرار باز می‌کنند و مجوز تکرار می‌دهد. بی‌اعتنایی در قبال جنایت‌های دولتهای اسلامی و یا نادیده گرفتن آنها، خود یک جنایت مضاعف است.

  • حقیقتگو

    هموطن عزیز جناب کارو بنده با شما هم عقیده هستم ...نابودکردن روقبای اقتصادی و تصاحب منابع کره زمین ونه با جنگ و پرتاب موشک اتمی به انها موجب ساخت و ساز چنین ویروسی شده است ..دردوران جنگ جهانی دوم کشورهای اروپائی واکثریت کاتولیک جبهه مشترکی برعلیه یهودیان داشتند که با جمع اوری یهودیان درکشورهایشان و تقدیم کردن به قشون و فرستادن انها را به درون کوره های یهودی سوزان هیتلر هم مخالفتی نداشتند ولی بعد ازخاتمه جنگ دوم و سقوط حکومت هیتلر می گفتند ما چنین کاری نکردیم و درکشتاروقتل وغام و سوزادن یهودیان شریک نبوده ایم ....درحال حاضر درامریکا واروپا و روسیه مردمان مسلمان همچون یهودیان شده اند که بهرشکل وفرم ممکنه باید معدوم شوند زیرا که چپاول منابع هیولائی که زیر پاهای مسلمانان نهفته است با زنده بودن مردمان مسلمان امکان پذیرنیست ...ودروانی هم نیست که بطورعلنی امپریالیست ها با قشون نظامی درصدد رفع این مشکل برایند پس قتل عام جمعی با ویروس عذری موجه است ..حالا همان هائی که برعلیه یهودیان چنین وچنان میکردند برای مسلمانان هم انجام میدهند ..ترامپ دانسته که چنین برنامه ای دارد درهمان اوایل ظهورش ورود مردمان مسلمان را به امریکا ممنوع کرد ولی برای فاشیست های اروپائی وروسی درب های امریکا را بازگذاشت ..درجنگ هم به موفقیت یک طرف ججنگی منجرمیشود خسارت مالی و جانی هم ضمیمه خواهد بود که ارزشش را دارد که چنین کنند ..بدون شک داروی ضد ویروس کرونا ازقبل ساخته شده است ولی این دارو نباید درجهت دستیابی مسلمانان وچینی ها تقدیم شود ..اینکه ترامپ حاضر نشد با کره شمالی رفاقت کند نمی خواست رقیب جدیدی همچون کره جنوبی ظاهرشود...اگراقتصاد و پیشرفت و صادرات چین وکره جنوبی با این ویروس دچارتزلزل شود آنهمم به نفع امریکا واروپا وروسیه خواهد بود...چرا درروسیه امارهای ویروسی همچون ایران و کره جنوبی و ایتالیا وجود ندارد؟ ..بیش از50 درصدد جمعیت کانادا را چینی ها تشکیل میدهند که حالا باید با توهین ها وتهمت ها روبرو باشند؟ بله ازاین به بعد مردمان چین و مردمان مسلمان همچون جذام زده گانی خواهند بود که حق ورود به اروپا وامریکا وحتی سکونت دراین کشورها را نخواهند داشت ...

  • کارو

    جالب است که پس از چین، این کرۀ جنوبی است که دومین میزان شیوع و واگیر کرونا را داشته است، اما در تبلیغات اپوزیسیون برانداز غرب-شیدا و مفتون آمریکا، هرگز نامی از این کشور یا ایتالیا نمی آید که تنها 500 بیمار کرونایی کمتر از ایران دارد! همۀ تلاش شان را دارند میکنند تا چین را بدنام کنند و در این راه از شدیدترین تبلیغات نژادپرستانه هم ابایی نداشته اند. در این روزها فضای شبکه های مجازی از همه متعفن تر است و مملو شده از توهین ها و فحش های نژادی علیه مردم چین، و جالب است که در غرب هم عده ای نادان همین حرف ها را به جماعت ایرانی می زنند! مهم نیست که کرونا چقدر کشنده است و 2% احتمال مرگ دارد یا بیشتر، مهم این است که ویروس نژادپرستی و قومگرایی/قوم ستیزی بسیار بسیار مهلک تر از کرونا است. نکتۀ دیگر هم اینکه تا اذهان عمومی را با کرونا مشغول کردند، نژادپرستان هندی و تورکیه ای حمام خونشان را به راه انداختند. تلفات ویروس اردوغان و مودی کمتر از کرونا نبوده، ادلب و هند را دریابید که جهان هنوز هم از ویروس نژادپرستی و ناسیونالیسم افراطی و قومگرایی/قوم ستیزی آسیب بیشتری می بیند تا کووید19.

  • مریم

    امروز دو خبر جالب علمی که جلب نظر کرد, اقدامهایی است که سعی میکنند با ساختن مدلهای ریاضی سیر سعودی و مسیر آینده و حدود پیشرفت ویروس کرونا را پیش بینی کنند: Tulane math professor leads effort to map spread of coronavirus James 'Mac' Hyman's goal is to help the public health community better understand and predict the spread of the coronavirus. TULANE UNIVERSITY و How Computer Modeling Of COVID-19's Spread Could Help Fight The Virus Scientists who use math and computers to simulate the course of epidemics are taking on the new coronavirus to try to predict how this global outbreak might evolve and how best to tackle it. NPR News