ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا: جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۹۹ به تعویق افتاد

علی خدایی، یکی از اعضای شورای عالی کار در واکنش به برگزار نشدن نشست «شورای عالی کار» پرسید: «مگر جلسات هیأت دولت تعطیل است؟ مگر کارگران تعطیل هستند که جلسه شورای‌ عالی کار برگزار نشود؟»

نشست شورای عالی کار که قرار بود این هفته برای تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ برگزار شود، به علت شیوع کرونا در ایران لغو شد. پیش از پایان سال باید دستمزد سال آینده تعیین و اعلام شود. علی خدایی، یکی از اعضای شورای عالی کار از عدم برگزاری جلسه انتقاد کرد و پرسید: «مگر جلسات هیأت دولت تعطیل است؟ مگر کارگران تعطیل هستند که جلسه شورای‌عالی کار برگزار نشود؟»

عکس از آرشیو

علی خدایی جمعه ۱۶ اسفند به خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران گفت: «وزارت کار به‌بهانه این ویروس [کرونا] در برگزاری جلسه شورای‌عالی کار وقت‌کشی می‌کند.»

نشست‌های شورای عالی کار برای تعیین دستمزد با شرکت نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان شوراهای اسلامی کار مورد تائید دولت برگزار می‌شود. علی خدایی که به نمایندگی از شوراهای اسلامی کار در این نشست شرکت می‌کند، تعداد شرکت‌کنندگان در این نشست را ۱۵ تن اعلام کرد و خواستار برگزاری جلسه حضوری شد.

مطابق ماده ۴۱ قانون کار دستمزد کارگران باید هر سال متناسب با نرخ تورم و هزینه سبد معیشت خانوار ترمیم شود. کمیته مزد شورای عالی کار دو هفته پیش سبد معیشت کارگران را چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین کرد و قرار بود در هفته جاری شورای عالی کار بر مبنای این رقم و نیز نرخ تورم، حداقل دستمزد سال ۹۹ را تعیین کند.

وزارت کار سه روز پیش اعلام کرد تمام جلسات کارگری و کارفرمایی به علت شیوع کرونا تا آخر فروردین ملغی شده‌اند. این در حالی است که هنوز برای کاهش ساعت کار کارگران و یا تعطیلی کارخانه‌ها اقدام فراگیری صورت نگرفته و کارگران برخی کارخانه‌ها ۱۲ ساعت در روز کار می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.