ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تامین اجتماعی نمی‌تواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند

دولت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و از پرداخت آن سر باز می‌زند. رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌گوید: اگر دولت بدهی‌اش را پرداخت نکند، تامین اجتماعی پولی برای پرداخت حقوق بازنشستگان ندارد.

دولت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و از پرداخت آن سر باز می‌زند. رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌گوید: اگر دولت بدهی‌اش را پرداخت نکند، تامین اجتماعی پولی برای پرداخت حقوق بازنشستگان ندارد.

صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی ایران برای پرداخت مستمری‌ بازنشستگان از بانک رفاه وام گرفته است.

بدهی دولت به تامین اجتماعی سال به سال بیشتر می‌شود و دولت حتی حاضر نیست به تعهداتش در قانون بودجه برای پرداخت بخشی از بدهی به این سازمان عمل کند. این وضعیت تامین اجتماعی را برای پرداخت اندک حقوق بازنشستگان با مشکل روبرو کرده است.

علی دهقان‌کیا، رئیس «کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران»، شنبه ۱۷ اسفند به «اعتماد آنلاین» گفت: سازمان تامین اجتماعی بدون پول چگونه می‌تواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند؟

به گفته او دولت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار است.

 دولت اما تا به حال این رقم را نپذیرفته و طلب تامین اجتماعی را حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است. با این حال حاضر نیست حتی بخشی از این رقم را هم بپردازد.

در قانون بودجه ۹۷ دولت به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی مکلف شد. اما به گفته دهقان‌کیا؛ این مبلغ را هم نپرداخته است.

امسال نیز در قانون بودجه که با حکم حکومتی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، مستقیم از کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان ارجاع شد، پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است. بخشی از این مبلغ اما همانند گذشته از محل تهاتر دارایی‌های دولت پرداخت خواهد شد.

تامین خوراک پتروشیمی و انرژی با «قیمت ترجیحی» برای مصرف جاری کلیه واحدهای تولیدی تامین اجتماعی، واگذاری سهام دولتی و همینطور خانه‌های سازمانی از دیگر راهکارهای دولت برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی است.

بر این اساس دولت قرار نیست پولی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، آنهم در شرایطی که به گفته دهقان‌کیا، سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند نفس بکشد.

سازمان تامین اجتماعی ایران در یکسال گذشته برای تامین بخشی از منابع جاری به استقراض از نظام بانکی روی آورده است. اردیبهشت امسال رقم بدهی تامین اجتماعی به نظام بانکی ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.

دولت سازمان تامین اجتماعی را به واگذاری اموالش برای تامین بخشی از هزینه‌های جاری مکلف کرده است. موضوعی که با مخالفت تشکل‌های کارگری وابسته به دولت هم روبرو شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این «مقطع» زمان این حرفها و حقوق و اقتصاد نیست. به فکر دفاع از حرم بشار اسد و سید حسن نصراله و غزه و ساخت و ساز در عراق باشید. بفکر جامعت المصطفی العالمین باشید که برای چین و افغانستان و پاکستان و افریقا و جاهای دیگر آخوند تربیت کند و هزینه خانواده آنها را بدهد، بفکر بینیاد بین المللی حضرت علی اصغر، بنیاد جهانی اهل بیت، بنیاد بین الملی غدیر و بفکر سپاه قدس و هزینه های ساخت صحن و دیگر هزینه ها در عراق باشید. بفکر حوزه های علمیه و انواع ستادهای سیاستگذاری آخوندی باشد. بفکر بیت مقام معظم ولی امر مسلمین جهان باشید. در فکر فلسطین باشید. در فکر نابودی اسرائیل و نماز خواندن در قدس و سپس نابودی امریکا باشید ! ما که برای حقوق و اقتصاد انقلاب نکردیم ! انشاالله خداوند همه ما را آدم کند ! (امام خمینی ره)

  • علی

    شوخی می کنند پرداخت می کنند نگران نباشید دولت همسان سازی را انجام دهد . و فعلا به بستانکار بازنشسته ها بزند هر موقع پولدار شد اون موقع طالب بازنشسته را پرداخت کنه

  • ابوذر

    طرف سی سال حق بیمه میده که اخرعمری راحت باشه.پس اگه اینجوری باش که دیوانگی هست کسی پول بیمه پرداخت بکنه

  • حقیقتگو

    اگرگرگ ها وگفتارهاو توله هایشان صاحب کشتارگاه هائی شوند به هرتعداد که حیوانات به کشتارگاه ها تحویل شوند ازهم خواهند درید و طعمه خودشان خواهند کرد و ازکشتارگاه ها گوشتی برای استفاده مردم بیرون نخواهد رفت ...بازنشستگی و تامین اجتماعی مورد وپدیده ارث رسیده حکومت پهلوی به حکومت آخوندی است که حکومت اخوندی وعناصرچپاولگرو پول پرست این رژیم این مورد را تحمل کرده ومی کند...ازآنجائیکه فروپاشی جامعه ایران چه درهمبستگی همگانی باشد و چه فهم وشعور هموطن پرستی باشد روچه موردهای اجتماعی و کشوری باشد رونق گرفته است هم برای حکومت اخوندی عمدا" آخ وناله کردن بازنشستگان معنی ندارد وخودش را به نفهمی و انکارکردن میزند و هم بربسیاری ازمردم ...آخوندها و اقازاده ها ومیلیاردهای حکومتی و تجارمیلیاردر را چه بازنشستگی فقیرانه فلان معلم ها و یا کارمند ها؟ حکومت آخوندی دانسته آنچه قراراست درجهت بازنشستگان آنهم ایرانی خش وخاشاک هزینه کند می تواند با آن اقشارنجومی درعراق و سوریه ولبنان و فلطسین را اجیرکند..بیست وچندهزارالشعبی ها فقط درعراق جیره خوارحکومت اخوندی هستند که با دلار ویورو تغذیه میشوند..دانسته بایم برای اولین بار دولت لبنان اعلام به ورشکستی کرده است وقادرنیست که وام اعتباری خارجی را پرداخت کند و دولت لبنان می گوید نه صادراتی داریم ونه پولی ...بله با ظهورتحریم های حکومتی اخوندی و قطع روان شدن میلیاردهادلارعلی خامنه ای ازپولهای نفتی متعلق به مردم ایران چنین شده اند و سالهای سال است که لبنان وسوریه وفلسطین ازآنچه که ازمردم ایران دریغ و چپاول شده است صرف انها شده است ..

  • حسین محمدی

    از سازمان تامین اجتماعی حرف میزنید ولی عکس صندوق بازنشستگی کشوری را زده اید

  • حسن

    اگر جمهوری اسلامی شکر زیادی بخورد و این خبط آخری را (پرداخت حقوق بازنشستگان) که دزدیدن حقوق بازنشستگان است مرتکب شود، گور خودش را کنده است. ظاهراً در حال آماده کردن ذهن مردم هستند! ولی اینبار کِشِ فشار به مردم زیادی کشیده شده، و ارکان حکومت دیکتاتوری ولایت فقیه را در هم خواهد ریخت. متأسفانه با فرو ریختن نظام دزد و ضد انسانی جمهوری اسلامی، امکان دارد شرایط از کنترل خارج شود. اما قطعاً جراحی جمهوری اسلامی (این غده سرطانی) هرگز بدون درد و خونریزی اتفاق نخواهد افتاد. این راهی است که رفتن در آن اجتناب ناپذیر است! و جمهوری اسلامی - خوب یا بد - سرنگون خواهد شد، چون توانی برای ایستادن ندارد.

  • شفیعی

    پول دارید بیشتر از اینها هم دارید، پروردگار ناظر کارهای شما می باشد. ما در این مملکت فقط داریم عذاب می کشیم و بس. جیب یک سری افراد پر است و دارد میریزد، یک سری از افراد هم به نون شب محتاج. ما که ۳۰ سال ریختیم تو جیب این دولت مطابق پول روز، حالا که سالمند شدیم، انتظار زیادی است که مطابق تورم حقوق بگیرین. این پولها خوردن ندارد و بالاخره به همین زودی در گلویتان گیر خواهد کرد. توکل به خدا

  • حسین رادمنش

    اگر یک جزئی از کمکهایی سوریه و حزب اله و یمن و عراق ( طلاها اماکن متبرکه) کم کنند بودجه تامین خواهد شد، خوشبختانه دیگر پولی برای اختلاس نمانده.

  • محمدرضا

    این همه پول بابت بیمه میگیرید کجا میرود؟ چی میشود؟

  • اردلان

    اگر جرات دارین اینکارو بکنین تا ما مردم تیکه تیکتون کنیم.

  • علی

    کوتاه تر از دیوار بازنشسته گان پیدا نکردن انگار

  • خالق زاده

    دولت ٤٠ ساله که سازمان تامین اجتماعی را به عنوان حیاط خلوت خود مداند هر جور که توانسته چپاول کرده الان هم هی بهانه میارن تا همسان سازی مستمری بگیران را انجام ندهند اصلا فکری بحال بازنشستگان تامین اجتماعی نمی کنند

  • م

    خجالت بکشیددولت چطورپول داره برای هنرپیشه ها فوتبالیست ها هرچی آدم نادرست ب دردنخوره هست بودجه خرج کنه بعدپول برای حقوق قانونی بازنشسته های مستمری بگیرنداره دولت روپول میکنیم چطوربرای دهدقیقه مودمیلیون پول داره ازحق ما بریزه توجیب ترانه هلی دوستی ماهی چندمیلیاردبهشون حقوق بده برای یه مشت انگل جامعه بدردنخوربعدلرای بازنشسته پول نداره؟

  • رضا

    تازه فهمیدین .اوه اونم فکر کردین ...گفتم فکر پدر مردم دراوردین بابا سوریه لبنان دارن به ریشمون میخندن

  • فرشید

    سلام و عرض ادب با این وضعیت ؛ ما بقی بیمه را واریز نکنم؛ بیمه اینده ندارد

  • محسن فردفر

    از بازنشستگان تامین اجتماعی ضعیف تر کسی نیست،کسانی که عمری شب و روز زحمت کشیده اند، باور کنید نان و چای خوردیم و پول بیمه را پرداخت کردیم که در روزگار پیری و ضعف ،درآمدی داشته باشیم و بدبخت نباشیم و به خود ظلم نکرده باشیم ،ولی مثل اینکه باید دور نان و چای را هم خط بکشیم و شاید نان و آب جوش قناعت کنیم ،امیدوارم حکومتی را که برایش انقلاب کردیم این روزها ما را فراموش نکند،اگر هم کرد خداوند راهی برایمان بگشاید...اِنَّ الله مَعَ الصابِرین...

  • سامان

    سر ولی امر مسلمین جهان و مراجع و آخوندهای حکومتی و بشار اسد و سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه و دیگر صاحبان و شریکان سرمایه های ایرانیان سلامت! ما که برای حقوق و اقتصاد انقلاب نکردیم ! برای مکتب و حکومت اسلامی انقلاب کردیم !

  • منوچهر بهرامی

    اینا فیلمه چرا به دلیل اینکه سازمان باید حقوق ها را و همسان سازی را اجرا کند دلیل خوبی از رهایی تعهدات نسبت به حقوق بگیرها تازه اگر حقوق ها پرداخت نکنه کی جرائت حرف زدن داره وای بر ما