ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰ واگن کالای خوراکی ایرانی از مرز ترکمنستان برگشت خورد

کامیون‌های معطل مانده بارهایشان را در گمرک تخلیه کردند. ترکمنستان به کالاهای ایرانی اجازه ورود نمی‌دهد. سی واگن حامل مواد غذایی از مرز برگشت خورده است.

محمد‌حسین روشنک، رئیس اتاق بازرگانی ایران و تاجیکستان، یکشنبه ۱۸ اسفند به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، گفت که ۳۰ واگن کالای خوراکی ایران از مرز ترکمنستان برگشت خورده است. ترکمنستان دو هفته پیش به کامیون‌هایی که از ایران حرکت می‌کردند، اجازه نداد به خاک این کشور وارد شوند.

ترکمنستان به کامیون‌های ایرانی اجازه ورود به این کشور را نمی‌دهد. عکس: آرشیو

جمعه ۱۶ اسفند، ابراهیم حسینی، مدیرکل گمرکات استان گلستان گفته بود: ۲۰ تراتزیت بار خود را در گمرک تخلیه کرده‌اند و ۶۰ واگن پشت مرز ترکمنستان متوقف شده و عشق‌آباد آنها را پذیرش نکرده است.

مسئولان ایرانی پیش از این گفته بودند که با مقامات ترکمنستان برای پذیرش بار کامیون‌های متوقف شده در گذرگاه مرزی لطف‌آباد و سرخس رایزنی می‌کنند.

حسینی هم از ترکمنستان خواسته بود برای دریافت بارهای معطل مانده کامیون بفرستد.

نمایندگان ایران و ترکمنستان دوشنبه هفته گذشته ۱۲ اسفند به منظور برطرف کردن مشکل کامیون‌ و بارهای متوقف شده در گذرگاه‌های مرزی گفت‌وگو کردند.

از اظهارات روشنک اما پیدا است که این گفت‌وگوها بی‌نتیجه بوده و ۳۰ واگن مواد غذایی بلاتکلیف در گذرگاه‌های مرزی برگشت خورده است.

دولت ترکمنستان پس از شیوع کرونا اعلام کرد که مرزهایش با ایران را می‌بندد.

علاوه بر ترکمنستان، عراق نیز صبح یکشنبه ۱۸ اسفند اعلام کرد تمامی مرزهای زمینی با ایران را از یکشنبه ۱۸ اسفند/ ۸ مارس تا ۲۵ اسفند/ ۱۵ مارس مسدود می‌کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان تا ظهر شنبه ۱۷ اسفند ۵۸۲۳ مورد ابتلا به کرونا در ایران به ثبت رسید و ۱۴۵ تن نیز جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.