ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا تا دو هفته آینده در ایران اوج می‌گیرد

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته کشوری مقابله با کرونا اعلام کرد تا هفته آینده در کل کشور روزانه میزان بستری ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر می‌شود. وضع گیلان بحرانی است.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته کشوری مقابله با کرونا اعلام کرد تا هفته آینده در کل کشور روزانه میزان بستری ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر می‌شود. وضع گیلان بحرانی است. به دلیل نبود امکانات حفاظتی برخی از پزشکان و پرستاران استان گیلان ترک کار کرده‌اند.

در ایران کرونا غالب جمعیت را ماسک‌پوش کرده است. نزدیک به یک چهارم جمعیت تهران اما به دلیل ناتوانی مالی امکان خرید امکانات بهداشتی را ندارد.

همایون یوسفی، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته کشوری مقابله با کرونا گفت: طبق بررسی‌های کشوری اوج بیماری کووید ۱۹ دو هفته آینده است و استان‌های با تردد بیشتر از جمله خراسان، اصفهان، فارس، تهران و خوزستان در مقایسه با سایر استان‌ها در خطر بیشتری قرار دارند.

 عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته کشوری مقابله با کرونا در گفت وگوی ویژه خبری در سیمای خوزستان اعلام کرد بر اساس پیش‌بینی‌های کمیته کشوری مقابله با کرونا، تا هفته آینده در کل کشور روزانه میزان بستری ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر می‌شود.

یوسفی در بخشی از سخنانش با صراحت گفت مسئولان در ابندا شیوع کرونا در کشور را جدی نگرفتند:

«در روزهای ابتدایی، این بیماری توسط مسئولان جدی نگرفته نشد و زمانی که ویروس پیشرفت کرد توجه به سمت آن جلب شد.»

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته کشوری مقابله با کرونا گفت:

«در حال حاضر گلایه مردم از پزشک و پرستار نیست بلکه از تهیه اقلام بهداشتی است و لازم است وزارتخانه‌های دیگر پای کار بیایند و همچنین برگزاری نشست‌های متعدد و بدون نتیجه وقت مفید مدیران را برای ادامه کارمی‌گیرد.»

وضع اضطراری گیلان

اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس و سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان اعلام کردند که وضعیت گیلان اضطراری است و خواهان افزایش کمک‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به استان شدند. مجمع نمایندگان گیلان در این نامه می‌گوید بسیاری از پرستاران و پزشکان ترک کار کرده‌اند و در برخی از شهرستان‌ها حتی یک پزشک هم وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مجمع نمایندگان گیلان در این نامه اعلام کرد که یکی از عوامل گسترش کروناویروس جدید در استان گیلان «حضور مردم در بیرون از منزل» و تجمع در اماکن عمومی است. نمایندگان خواهان تعطیلی ادارات و موسسات دولتی به مدت دو هفته و قرنطینه استان شدند.

 نمایندگان نوشته‌اند برخی از پزشکان و پرستاران ترک کار کرده‌اند و در برخی از شهرستان‌ها حتی یک پزشک وجود ندارد. مجمع نمایندگان یادآوری کرده است که کادر درمان به لوازم حفاظت شخصی نیاز دارد. آن‌ها همچنین اعلام کردند که استان گیلان نیاز فوری به بیمارستان سیار دارد.

نیاز مستمری‌بگیران و مستمندان به کمک‌های مالی دولت (یارانه کرونا) و همچنین توجه به تأمین آذوقه مردم در ماه‌های پیش روی و استفاده از امکانات بیمارستان‌های خصوصی برای مهار بحران از دیگر مواردی است که  مجمع نمایندگان به اطلاع وزیر بهداشت رسانده است.

روز گذشته محمد حسین قربانی، نماینده وزیر بهداشت در استان گیلان، از مرگ بیش از ۲۰۰ نفر در این استان در اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داده بود. بر این اساس در استان گیلان دست‌کم ۸۰۰ تا ۹۰۰ مورد ابتلا ثبت شده. وزارت بهداشت اما تعداد مبتلایان را ۴۹۶ نفر اعلام کرده. یکی از دلایل تفاوت رقم‌ها در آمارها این است که وزارت بهداشت مبنا را برای تست کرونا می‌گذارد که معمولا در همه مبتلایان انجام نمی‌شود و اعلام نتیجه آن هم به درازا می‌کشد. در حالی‌که مراکز درمانی بر اساس معاینه بالینی و عکس‌برداری از ریه بیمار به ابتلای فرد به کروناویروس جدید پی می‌برند.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت، این شهر را بحرانی‌ترین شهر جهان از نظر شیوع کرونا نامیده بود.

این گزارش در طول روز تکمیل می شود

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پرتو نوری علا

    ایرانی های عزیز، بخاطر شرایط بسیار دشوار و دلهره آوری که در آن به سر می برید، همدرد شما هستم، با این که از این دور کاری از دستم برنمی آید اما همواره به شما فکر می کنم. بنظر من ، این شرایط سخت، که موقعیت خود رژیم و محافظان و سر سپردگانش را متزلز کرده، مناسب ترین زمان برای نشان دادن اعتراضات علنی و مستقیم مردم علیه رژیم است. یکی از این عملیات را ذکر می کنم: الان بهترین زمان برای کشف حجاب اجباری است؛ بانوئی که با شهامت در خیابان می رقصد، یا بانوئی که با شجاعت کم کاری ها و بی لیاقتی های رژیم را آشکارا با فصیح کلمات، بیان، می کند، می توانند حجاب اجباری، نداشته باشد . اوباش و اراذل، مزدوران و امنیتی ها آنقدر گرفتار هستند که در این خیابان ها که پرنده پر نمی زند، قطعاً به دنبال بی حجاب ها نخواهد آمد. وقتی زنان ایرانی با جرأت، در روز روشن، مقابل چشم صدها نفر روی بلندی رفته و حجاب برمی دارند، حال که دچار این بلای خانمانسوز که قسمت اعظمش بخاطر بی لیاقتی و بی شعوری رژیم است، باید این حجاب را در قدم اول بردارند. در سایر زمینه ها نیز می توان اقداماتی علیه رژیم کرد. اما فعلن حجاب پاشنه آشیل رژیم است. سلامت و پیروز باشید

  • استقرار نیروهای سپاه در کلیه بیمارستانهای رشت

    استقرار نیروهای سپاه در کلیه بیمارستانهای رشت دوشنبه ۱۹ اسفند ماه، واحدهایی از نیروهای سپاه پاسداران در تمام بیمارستانهای رشت مستقر شده‌اند. هدف از استقرار این نیرو ها که از دم درب بیمارستانها تا دفتر کار روسای بیمارستانها را به کنترل خود درآورده اند، اعمال سانسور خبری و جلوگیری از اعلام آمار واقعی مبتلایان و‌ فوت‌شدگان ناشی از ویروس کروناست. کارگزار رژیم از رشت در مجلس در باره مبتلایان به کرونا گفت : " ۵۰ درصد کادر درمانی گیلان مبتلا به کرونا هستند، قبرستان‌ها دیگر جا ندارند، اجساد روی هم دفن می‌شوند #kolbarnews @kolbarnews

  • بیگانه

    سلام رهبر معظم و الدنگ و بی بخار میتونه با اون موشکهایی که از چین و کره شمالی میخره کرونا ر و از بین ببره.حالا برو به جای خرید وساءل پزشکی لوازم جنگی بخر بده به حوثی ها و حزب الله و اسد مفتخور. خجالت بکشیدو بروید گم شوید شما نمیتوانید مملکت رو اداره کنید چون دگم بدنیا امدید. مملکت را بدهید بدست جامعه پزشکان. صد در صد از شما بهتر کار میکنند.

  • جان سپردگان کرونا ۲۰۰۰

    شمار جان سپردگان کرونا در ایران به ۲۰۰۰ تن رسید! به نوشته ی مصطفی فقیهی، گرداننده ی تارنمای حکومتی «انتخاب»، شمار تلفات کرونا در ایران به ۲۰۰۰ رسیده و تنها دیروز در تهران و گیلان ۱۳۰ تن از کرونا درگذشته اند! مصطفی فقیهی، که پیشتر مشاور اکبر هاشمی رفسنجانی نیز بوده، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی را به خاطر دروغگویی درباره ی واقعیات مربوط به کرونا در ایران سرزنش کرده است. ۹۸.۱۲.۱۹

  • کشتار دسته جمعی زندانیان سیاسی

    اظهار نظر معنادار رئیس قوه قضائیه در باره ترخیص زندانیان دوشنبه ۱۹ اسفندماه، ابراهیم رئیسی در اظهارنظری کاملا" جهت دار اعلام کرد که، " ترخیص زندانیان تا جایی که موجب ناامنی در جامعه نشود، با اولویت کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند تداوم یابد. " در خبرهای امروز اعلام کردیم که به هیچ کدام از زندانیان سیاسی مرخصی داده نشده است. معنی این اظهار نظر این است که، هرکسی را که میخواهید آزاد کنید اما زندانیان سیاسی را نه. واقعیت این است که جان زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان آبانماه در خطر است و باید فورا" و بلادرنگ آزاد شوند. شکی نیست که جمهوری اسلامی نقشه آلوده کردن و کشتار دسته جمعی آنها را دارد. مسئولیت جان این زندانیان بعهده رژیم است. #kolbarnews @kolbarnews

  • مدیریت توسط مردم = تنها راه نجات

    تنها راه نجات مردم ایران در دست گرفتن مدیریت این بحران توسط خود انهاست. مجلسی ها مخفی شده اند.دولتی در کار نیست. فقط ماشین سرکوب آنهم برای مقابله با مردم و جلوگیری از انتشار حقایق در میدان است.

  • همدلی می‌تواند نجاتمان دهد

    زنان یک روستا در گیلان: ماسک و لباس می‌دوزیم، همدلی می‌تواند نجاتمان دهد در بحبوحه اخبار ویرانگری که از چند برابر شدن آمار مبتلایان و قربانیان کرونا، وخامت وضعیت اپیدمی در گیلان، تلنبار شدن اجساد در قم، درگیری در محل‌های قرنطینه شده بر سر ورود و خروج به شهرها و نابسامانی اوضاع کشور به گوش می‌رسد بعضی تصویرها، صداها و خبرها مثل پرتو نوری در دل سیاهی و تاریکی است. مثل نسیم خنکی که می‌وزد و یک آن، یک لحظه باعث می‌شود تلخی‌ها، سیاهی‌ها و زشتی‌ها عقب بروند و تنها زیبایی و نور و روشنایی نمایان باشد. اقدام زنان روستای «سده» از توابع بخش «کوچصفهان» شهرستان رشت در استان گیلان همان نور در دل سیاهی و ظلمت شیوع کرونا در گیلان است. زنانی که با همت آن‌ها حرکتی کوچکی آغاز شده و حالا می­رود به خبری خوش و حرکتی فراگیر بدل شود. *** «ساناز مرادی»، زن جوانی است که در تهران تولیدی پوشاک داشته و در خیاطی مهارت دارد. او از مهرماه ۱۳۹۸ به توصیه پزشکان برای بهبود حال جسمی و روحی فرزند ۱۰ ساله‌اش به روستای سده در کوچصفهان مهاجرت کرده است: «پسرم مادرزادی مشکل هیپوفیز داشت و آب‌وهوای آلوده تهران، پارازیت­ها و مشکلات زندگی شهری او را خیلی اذیت می‌کرد. باعث می­شد فشار مغزش بالا برود و قرص‌های اعصاب مصرف کند. دکترش تجویز کرد که فقط رفتن از تهران به بهبود وضعیتش کمک خواهد کرد. پدر من در روستای سده یک ویلا داشت. دور از شهر... همین شد که ما مهاجرت کردیم و آمدیم اینجا.» خانم مرادی پس از شیوع کرونا در گیلان تصمیم می‌گیرد به‌جای دست روی دست گذاشتن از مهارتش در امر دوزندگی استفاده کند و دست به کاری زند که غصه سرآید: «۱۴ روز پیش که این بحران پیش آمد من مقداری پارچه و ملزومات برای تهیه ماسک پارچه‌ای خریدم. مبلغی را پدرم در اختیارم گذاشت و با خانواده‌ام در منزلمان شروع کردیم به تولید ماسک.» ایران وایر گزارش مریم دهکردی

  • آنهمه احتکاری که کشف شد، کجاست؟!

    دو نفر از نیروهای خدماتی بیمارستان گلسار گیلان، آل‌حسینی و ذهتاب در مبارزه با بحران #کرونا جان باختند. ▪️وضعیت گیلان خوب نیست؛واقعاً نیست!کادر درمانی یکی یکی مبتلا می‌شوند!نظام پرستاری شرق گیلان فراخوان کمک برای تجهیزات به مردم و سمن‌ها را داده است!آنهمه احتکاری که کشف شد، کجاست؟!

  • مشارکت دختر روحانی در جنایت علیه مردم

    نقش دختر روحانی در جلوگیری از فعالیت آزمایشگاه جدید پاستور برای مقابله با کرونا ▪️رحمت‌الله حافظی، پزشک و معاون پیشین وزارت بهداشت، امروز در توئیتی نوشته:« آقای #رئیس_جمهور، آزمایشگاه جدید #انستیتو_پاستور که ظرفیت تشخیص تست های #کرونا را از ۱۲۰۰ مورد به ۱۸۰۰ مورد در روز افزایش می دهد آماده بهره برداری است، لطفا به سبیه محترمه بفرمائید که در امور آن مجموعه دخالت نفرمایند تا به #ژن_خوب متهم نشوند.». ▪️اشاره صریح حافظی به دختر حسن روحانی به عنوان عامل جلوگیری از آغاز فعالیت آزمایشگاه جدید پاستور، تاکنون با واکنشی از سوی خود او و همچنین روحانی روبرو نشده است. این در حالی است که درست بودن اتهام وارده هیچ معنای دیگری جز مشارکت در جنایت علیه مردم ندارد

  • Faryad

    - توزیع «داروی امام کاظم« و «روغن بنفشه»آخوند عباس تبریزیان در سطح شهرها: سعید اسکندری، رئیس انجمن طب سنتی خراسان رضوی، روز دوشنبه از توزیع موادی با نام‌های «داروی امام کاظم« و «روغن بنفشه» در سطح شهرها به‌ویژه «در برخی از مناطق شهر مشهد» خبر داد - شمخانی در دیدار با وزیر بهداشت و محیط‌زیست عراق گفت که آماده انتقال تجربه‌های خود در مسائل - بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا هستیم!!. سوال مردم ایران: این تجهیزات و امکانات پزشکی در کجاست؟ چرا در این شرایط بحرانی و اضطراری برای نجات هموطنان به کرونا دچار شده، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؟ چرا مانند دوران ناصرالدین شاه که بیماری وبا تلفات گسترده‌یی گرفت، شاهد آن هستیم که قربانیان ویروس در وسط معابر و در جلوی بیمارستانها و حتی در چهارراهها افتاده‌اند و مردم از بیم مبتلا شدن جرأت نزدیک شدن به آنها را ندارند؟ چرا ماسک،‌ ژل و مواد ضدعفونی پیدا نمی‌شود و کیت کرونا وجود ندارد؟ چرا پزشکان و پرستاران به‌دلیل نداشتن تجهیزات بهداشتی لازم، در معرض ابتلا به ویروس قرار دارند و مجبورند از وسایل ابتدایی برای پوشاندن سر و صورت و بدن خود استفاده کنند؟ چرا هیچ‌گونه تخت‌خوابی برای بستری مبتلایان جدید در رشت وجود ندارد؟ چرا کادر درمانی مجبورند روزهای متمادی سراپا باشند و از شدت خستگی از پا بیفتند و امکان جایگزینی آنها نیست؟ چرا شمار مبتلایان و قربانیان لحظه به لحظه به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و کرونا شهرها و استانهای ایران را یکی پس از دیگری به تسخیر خود درمی‌آورد؟

  • اکبر دهقانی ناژوانی

    با سلام و درود فراوان! بنده اکبر دهقانى ناژوانى هستم. خدمت دوستان عزیز و ارجمند و هم میهنان گرامی در هر کجا که هستند عرض شود که بنده متخصص فیزیک هستم.این مقاله که بنده نوشته ام. مطلب علمى است و بخشی از کتابی می باشد که بنده در آلمان منتشر کرده ام و در شرایطى که بیمارى ویروس کرونا در ایران و سایر کشورهاى جهان قربانى مى گیرد خیلى به ما کمک مى کند که بهتر این ویروس را بشناسیم و بهتر بتوانیم با آن مقابله کنیم و امیدوارم که با این تئورى علمى حداقل تهاجم و غلبه این ویروس را ترمز بزنیم و یا بتوانیم بر آن غلبه کامل پیدا بکنیم. شما عزیزان در هر کجا که هستید لطف کنید آن را بخوانید و سریع آن را منتشر کنید و یا دست به دست به دوستان و هموطنان عزیز برسانید که تا عزیزانمان آن را بخوانند و به آن عمل کنند . از مدد و همکارى شما عزیزان صمیمانه تشکر مى کنم. موفق و پیروز باشید، پاینده و سرفراز ایران عزیز ما! برای دسترسی به این مقاله به گوگل رفته و به فارسی بنویسید« ایران کارگر و وارد سایت ایران کارگر شده و در قسمت جستجو بنویسید. مقابله با ویروس کرونا موفق باشید اکبر دهقانى ناژوانی