ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد قربانیان مصرف الکل تقلبی در اهواز به ۱۶ تن رسید

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دست‌کم ۱۱۳ نفر از شهروندان اهوازی بر اثر استفاده از الکل‌های تقلبی و مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز دچار مسمومیت الکلی شده‌اند.

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا و عدم توانایی و نظارت دستگاه‌های دولتی برای توزیع کافی و رساندن اقلام بهداشتی مورد نیاز به مردم، عده‌ای از شهروندان اهوازی قربانی مصرف الکل تقلبی شدند.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری مهر، علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز دوشنبه ۱۹ اسفند ماه با اعلام خبر افزایش شمار قربانیان مصرف الکل‌های تقلبی در این شهر گفت که تاکنون ۱۱۳ نفر از شهروندان اهوازی بر اثر استفاده از الکل‌های تقلبی و مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز دچار مسمومیت الکلی شده‌اند.

به گفته احسان‌پور تا شامگاه یک‌شنبه ۱۸ اسفند، ۱۶ نفر از شهروندان اهوازی بر اثر مصرف الکل‌ و مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست داده‌اند.

گفته می‌شود این افراد قربانی شایعات منتشر شده در مورد تأثیر مثبت مصرف الکل بر دفع خطر ویروس کرونا شده‌اند.

فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر دفع ویروس کرونا به‌ وسیله خوردن الکل را از عوامل اصلی مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز و الکل‌های تقلبی توسط برخی از شهروندان اهوازی عنوان کرده و در همین رابطه از مردم خواسته است از «متانول» استفاده نکنند و برای تهیه «اتانول» به داروخانه‌های مجاز مراجعه کنند.

او همچنین اعلام کرده که در روزهای اخیر یکی قربانیان استفاده از الکل‌های تقلبی، بینایی خود را از دست داده است.

در همین راستا شاهین شادنیا، استاد گروه سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی تهران، روز دوشنبه ۱۹ اسفند ماه «باور‌های غلط» ایجاد شده مبنی بر خوردن الکل برای ضدعفونی کردن بدن را یکی از عوامل گرایش مردم به مصرف الکل در روزهای اخیر برشمرد و گفت:

«مصرف هر گونه مواد الکل به صورت خوراکی تأثیری در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد. ویروس‌ها به ترکیبات الکلی حاوی ۷۰ درجه صرفاً بر روی سطوح و دست‌ها مقاومند و مصرف خوراکی الکل نه تنها تأثیری در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد بلکه حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.»

به دنبال همه‌گیر شدن ویروس کرونا، دولت از تأمین الکل و مواد ضد عفونی کننده شهروندان در سراسر کشور ناتوان مانده است.

مدیرعامل بزرگ‌ترین کارخانه تولید الکل در ایلام روز ۱۳ اسفند ماه یکی از دلایل عمده کم شدن دسترسی شهروندان ایرانی به الکل را اختصاصی کردن توزیع الکل و دیگر مواد ضد عفونی کننده بین اداره‌ها و ارگان‌ها دانست.

کمبود الکل در شهرها و استان‌های غرب و جنوب‌ غرب کشور در حالی‌ست که دو استان خوزستان و ایلام به دلیل کاشت نیشکر به‌عنوان قطب تولید الکل به شمار می‌روند.

بر اساس خبرهای منتشر شده، تولید روزانه سایت الکل‌سازی شماره یک خرمشهر هم اکنون ۱۰ هزار لیتر و کارخانه الکل‌سازی شماره دو خرمشهر ۲۵ هزار لیتر است که در مجموع میزان تولید شرکت‌های الکل‌سازی خرمشهر، روزانه به ۳۵ هزار لیتر می‌رسد؛ ظرفیتی که با فعال‌سازی دو مخزن راکد می‌تواند تا دو برابر افزایش پیدا کند.

طبق اطلاعیه ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم، دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت در سازمان غذا و دارو، الکل متیلیک یا همان متانول، دارای اثرات ضد میکروبی بسیار ناچیزی در مقایسه با الکل اتیلیک (اتانول) است. مصرف خوراکی این نوع الکل به علت سمیت بالا، با بروز مسمومیت‌های شدید، کوری و مرگ همراه است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.