ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آرمان شهر: روایت جنگزده‌های جنگ ایران و عراق

<p>با شروع جنگ بین ایران و عراق، بسیاری از مردم مجبور به ترک خانه&zwnj;های خود و فرار به تهران و سایر شهرستان&zwnj;ها در ایران شدند. جنگزده&zwnj;های مناطق جنوبی ایران در خانه&zwnj;ها و املاک کسانی که بعد از انقلاب ۱۳۵۷ به خارج از ایران فرار کرده بودند، مستقر شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از مدتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پناهگاه&zwnj;های جنگزده&zwnj;های جنگ ایران و عراق را مصادره و اقدام به اخراج جنگزده&zwnj;ها از این منازل کرد. این مستند پای صحبت زنان، مردان و کودکانی نشسته است که ساکنین این پناهگاه&zwnj;ها&zwnj;اند؛ آن&zwnj;ها از تجربیات زندگی در جنگ، فرار از جنگ، بی&zwnj;خانمانی و تاثیر جنگ بر زندگی، اقتصاد معاش و سلامت روحی و روانی&zwnj;شان می&zwnj;گویند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این فیلم در سال ۲۰۰۲، پس از پایان دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی مشهور به &laquo;دوران سازندگی&raquo; و &nbsp;در دوران ریاست جمهوری &nbsp;سید محمد خاتمی ساخته شده است. مسلم منصوری کارگردان و لیلا قبادی تهیه کننده، این مستند را به همه بازماندگان جنگ که درد و رنج و داستان زندگی&zwnj;شان را در مقابل دوربین آن&zwnj;ها روایت کردند، تقدیم کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>منبع</strong>: حساب کاربری <a href="http://www.youtube.com/user/Mr17061551">Mr17061551</a>&nbsp;در تارنمای یوتیوب.</p> <p>&nbsp;</p>

با شروع جنگ بین ایران و عراق، بسیاری از مردم مجبور به ترک خانه‌های خود و فرار به تهران و سایر شهرستان‌ها در ایران شدند. جنگزده‌های مناطق جنوبی ایران در خانه‌ها و املاک کسانی که بعد از انقلاب ۱۳۵۷ به خارج از ایران فرار کرده بودند، مستقر شدند.

پس از مدتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پناهگاه‌های جنگزده‌های جنگ ایران و عراق را مصادره و اقدام به اخراج جنگزده‌ها از این منازل کرد. این مستند پای صحبت زنان، مردان و کودکانی نشسته است که ساکنین این پناهگاه‌ها‌اند؛ آن‌ها از تجربیات زندگی در جنگ، فرار از جنگ، بی‌خانمانی و تاثیر جنگ بر زندگی، اقتصاد معاش و سلامت روحی و روانی‌شان می‌گویند.

این فیلم در سال ۲۰۰۲، پس از پایان دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی مشهور به «دوران سازندگی» و  در دوران ریاست جمهوری  سید محمد خاتمی ساخته شده است. مسلم منصوری کارگردان و لیلا قبادی تهیه کننده، این مستند را به همه بازماندگان جنگ که درد و رنج و داستان زندگی‌شان را در مقابل دوربین آن‌ها روایت کردند، تقدیم کردند.

منبع: حساب کاربری Mr17061551 در تارنمای یوتیوب.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.