ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس از قول وزیر بهداشت: دو نوع ویروس کرونا در ایران هست

شهروز برزگر، عضو کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس توضیح داده که ویروس کرونا در گیلان کاملاً با ووهان چین متفاوت است.

کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان دعوت کرده بود که درباره شیوع کروناویروس جدید در ایران توضیح دهد. شهروز برزگر، عضو کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه با ایسنا به نقل از وزیر بهداشت ادعا کرد که دو نوع ویروس کرونا در کشور شایع شده است.

احداث چادر در حیات مدارس رشت برای نگهداری بیماران مبتلا به کویید ۱۹

 شهروز برزگر، عضو کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوشنبه ۱۹ اسفند در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت که با حضور وزیر بهداشت، رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان برای بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در صحن علنی مجلس برگزار شد گفت: در این جلسه وزیر بهداشت توضیح داد که بخشی از ویروس کرونا در گیلان کاملا با ویروس ووهان چین متفاوت است که حتی به پرستار ۲۵ ساله هم رحم نکرد لذا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 برزگر در ادامه این مصاحبه گفت: «این شامل قم هم می‌شود که بخشی از ویروس کرونا در قم با ویروس ووهان چین متفاوت است. به عبارت دقیق‌تر مشخص نیست که منشأ ویروس دوم از کجاست؟ آنچه از صحبت‌های وزیر بهداشت برداشت کردم این است که دو نوع ویروس در کشور هست. یکی ویروس ووهان چین و یکی دیگر ویروسی با منشأ نامعلوم.»

برزگر درباره توضیحات وزیر بهداشت برای مقابله با کرونا گفت: بهترین راهکار در خانه ماندن است. البته ما پیشنهاد دادیم که از تمام ابزارهای قهری، جبری، اجباری، خواهش و تمنا استفاده شود تا مردم در خانه بمانند. همچنین پیشنهاد شد که از صندوق توسعه ملی، بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، هلال احمر، سپاه، ارتش و سایر نهادها استفاده شده و همه پای کار آیند تا زنجیره کرونا قطع شود.

برزگر در عین حال گفت: با توجه به اینکه درخواست ما از مردم ماندن در خانه برای پیشگیری از ابتلا به کروناست باید اعتبارات و تمهیداتی به خصوص برای طبقه کارگر و روزمزدها در نظر گرفته شود تا آنها از نظر امرار معاش و معیشت‌شان با مشکل مواجه نشوند.

وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید در ایران تا دوشنبه ۱۹ اسفند به ۷۱۶۱ نفر افزایش یافته است. همچنین مجموع قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۲۳۷ نفر رسید. کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران گفت: «از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۵۹۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۷۱۶۱ نفر افزایش یافت. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید.»

سخنگوی وزارت بهداشت از اعلام مبتلایان با تفکیک استان‌ها خودداری کرد. اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس و سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان اعلام کردند که وضعیت گیلان اضطراری است و خواهان افزایش کمک‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به استان شدند. مجمع نمایندگان گیلان در این نامه می‌گوید بسیاری از پرستاران و پزشکان ترک کار کرده‌اند و در برخی از شهرستان‌ها حتی یک پزشک هم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مینا

    وزیر بهداشت رانتی حدس زده کشککی که دو‌نوع ویروس وجود داره. یکیش کرونای ووهان، اون‌یکیش م‌ ویروس با منشا نامعلوم!! اونوقت برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی میگه از سخنان وزیر "اینطور برداشت کردم" !!! برداشت کرده! خسته‌نباشی امنیت ملی. اینجوری امنیت ملی هستین؟ برداشت میکنین؟ چه اداره مملکتی دارین میکنین شما همینجوری فله ای... یه مشت جانی ِ قاچاقچی دکتر رانتی حرف ها و کامنتهای ما هم‌دیگه تکراری شده. کافیه یه خط دو خط از کامنت هامونو کپی کنیم جایی و هر دفعه برای اخبار همونو بچسبونیم. در مورد هر خبر صدق میکنه. مسئول رانتی/ بیسواد مافیایی/ جانی و قاتل و ....