ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۱۳ استاد دانشگاه‌‌: از تلاشگران عرصه سلامت قدردانی می‌کنیم

۱۱۳ تن از اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از افرادی که در عرصه سلامت در حال مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در ایران هستند، هم‌زمان خواستار توجه ویژه مسئولین نظامی و قضایی کشور به پادگان‌ها و زندان‌ها شدند.

جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از افرادی که در عرصه سلامت در حال مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در ایران هستند، هم‌زمان خواستار توجه ویژه مسئولین نظامی و قضایی کشور به پادگان‌ها و زندان‌ها شدند.

بیمارستان نیرو هوایی تهران - بعثت، عکس: محمد محسنی فر

وضعیت شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در ایران بحرانی شده است. به مردم توصیه می‌‌شود در خانه‌ها بمانند. برخی که از خانه خارج می‌شوند نیز گاه با ماسک و دست‌کش‌های پلاستیکی در شهر حضور می‌یابند. شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها، پرهیز از روبوسی و تماس بدنی جزئی از سبک زندگی مردم شده است. در روزهای گذشته همچنین خبرهای متعددی از  فشار کار بیش از حد توان کادر درمانی و سلامت ایران و همچنین عدم دسترسی کافی آنان به امکانات مناسب پزشکی منتشر شده است. در همین حال چندین نفر (حداقل دوازده نفر) از کادر درمان ایران به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در همین ارتباط ۱۱۳ استاد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های داخل کشور با انتشار بیانه‌ای از زحمات تمام تلاشگران عرصه سلامت اعم از پزشکان، پرستاران، ‌رزیدنت‌ها، اینترن‌ها، کارشناسان آزمایشگاه‌ها، کادرهای اورژانس و هلال احمر، در مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در ایران قدردانی کردند.

نویسندگان بیانیه را چنین آغاز می‌کنند:

«در شرایطی که همه ما در پیروی از غریزه صیانت از نفس، پرهیز از ویروس کرونا را محور اصلی سبک زندگیمان قرار داده‌ایم، تلاشگران عرصه سلامت کشور آگاهانه و داوطلبانه با به خطر انداختن جان شریف خود و خانواده‌های محترمشان تلاشی مقدس برای حفظ جان هموطنانمان را سامان داده‌اند. اهمیت این تلاش آنجایی بیش از پیش روشن می‌شود که جامعه پزشکی شریف ایران باید بار سنگین "قسم بقراطی" خود را در شرایط کمبودها و کاستی‌های امکانات، زیرساخت‌ها و ساختار معیوب تصمیم گیری‌های کلان کشور به سرمنزل مقصود برساند و در این مسیر جز سلامتی و جان خود از یکطرف و عشق به هموطنان دستمایه دیگری ندارد.»

نویسندگان بیانیه از مردم خواسته‌اند که با رعایت توصیه‌های پزشکی، در مواجهه خود با کادر درمان و سلامت متوجه فشار سنگین کاری آنان باشند و ضمن قدردانی از آنان، کمبودها و کاستی‌های احتمالی را به پای آنان ننویسند.

اساتید امضا کننده این بیانیه همچنین از سیاستگذاران، مدیران و مسئولین اجرایی درخواست کرده‌اند تا امکان مشارکت کادر سلامت و درمان در تصمیم‌گیری‌های مرتبط را فراهم کنند و با تهیه و تدارک امکانات کافی مورد نیاز آنان، کارایی و کارآمدی کادر درمان و سلامت را افزایش دهند.

نویسندگان این بیانیه، همچنین، از مسئولین نظامی و قضایی خواسته‌اند که با اعطای مرخصی به زندانیان، به ویژه زندانیان سیاسی و عقیدتی از شیوع بیماری کرونا در زندان‌ها جلوگیری کنند.

در پایان این بیانیه ابراز امیدواری شده است که با رعایت توصیه های پزشکی و با اتکا به تعهد و شرافت جامعه پزشکی کشور این بحران بزودی پشت سر گذاشته شود.

بیش از یک ماه است که حکومت شیوع کرونا در ایران را تایید کرده و بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت بر اثر ابتلا به کرونا در ایران تاکنون ۲۳۷ نفر فوت کرده و ۷۱۶۱ نفر به این نوع ویروس مبتلا شده‌اند.

متن کامل بیانیه به همراه اسامی امضاکنندگان:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.