ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازار بورس هم دچار تنگ نفس شد

بحران جهانی بالا گرفته با شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) از یک سو و از سوی دیگر سقوط قیمت نفت بازار بورس در آسیا، اروپا و آمریکا را آشفته کرد.

بحران جهانی بالا گرفته با شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) از یک سو و از سوی دیگر سقوط قیمت نفت بازار بورس در آسیا، اروپا و آمریکا را آشفته کرد.

تشویش در وال استریت، نیویورک، ۹ مارس ۲۰۲۰ − از دوشنبه سیاه حرف می‌زنند. عکس از AFP
تشویش در وال استریت، نیویورک، ۹ مارس ۲۰۲۰ − از دوشنبه سیاه حرف می‌زنند. عکس از AFP

در بورس نیویورک اندکی پس از آغاز کار روزانه سکته‌ای ۱۵ دقیقه‌ای بروز کرد. بورس‌بازان از فروش سراسیمه سهام خبر دادند. پس از وقفه نخستین، داو جونز که شاخص سهام ۳۰ شرکت عمده است به اندازه ۶ واحد سقوط کرد. دو هفته پیش این شاخص ۱۱ واحد سقوط کرده بود.

سقوط بورس از آسیا شروع شد. ابتدا شاخص بورس ژاپن ۵ واحد سقوط کرد. در مراکز آسیایی دیگر هم اضطراب  پرجلوه بود. اضطراب به اروپا رسید. شاخص آلمانی بورس در فرانکفورت ۷,۹۴ درصد سقوط کرد. در بورس فرانکفورت از زمان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تا این حد افت ثبت نشده است.

فراگیری جهانی کرونا دارد تأثیرات اقتصادی خود را نشان می‌دهد. سقوط بهای نفت بر شدت اضطراب افزود. رقابت روسیه و عربستان باعث کاهش شدید بهای نفت خام به میزان ۳۰ درصد شد، چیزی که از ژانویه ۱۹۹۱ نظیر آن دیده نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دخو

    شش تریلیون دلار (۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) در عرض شش روز گذشته در بازارهای بورس جهان از دست رفته است؛ چهار تریلیون از این مبلغ از بازارهای بورس آمریکا بوده. در این میان برخی از دوستان کماکان معتقدند که "کار کار اینگلیسی هاست" و تمام این جریان ویروس کرونا جنگ میکروبی آمریکا علیه چین و روسیه است و.... مش قاسم جان کجایی که یادت به خیر! که باید از این دوستان پرسید مگر تیر به مخ آمریکا خورده بود که اینجوری خودش به دست خودش اقتصاد خود و جهان را ورشکست کند؟ شاید هم تیر به مخ این "دوستان" خورده باشد و هنوز خودشان خبردار نشده اند!