ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کل ایتالیا قرنطینه شد

جوزپه کونته، نخست‌وزیر گفت: دیگر مناطق قرمزی در کار نیست. همه ایتالیا تحت حفاظت قرار می‌گیرد. آزادی اجتماعات و سفر لغو شد.

کروناویروس جدید در ایتالیا از شمال به سایر مناطق دیگر شیوع پیدا کرد. به همین سبب نخست‌وزیر دستور داد کل ایتالیا تحت قرنطینه قرار گیرد. آزادی اجتماعات و سفر لغو شد.

کل ایتالیا قرنطینه شد

دولت ایتالیا سه‌شنبه ۱۰ مارس/ ۲۰ اسفند به دلیل گسترش شیوع کروناویروس، سراسر کشور را تحت قرنطینه قرار داد. کرونا ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را از آزادی اجتماعات و از آزادی سفر محروم کرد. جوزپه کونته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«دیگر مناطق قرمزی در کار نیست. همه ایتالیا تحت حفاظت قرار می‌گیرد.»

مدارس و دانشگاه‌های سراسر ایتالیا به دستور نخست‌وزیر تعطیل شدند و آزادی سفر هم تا ۳ آوریل لغو شد. همچنین مراسم ورزشی نیز در سراسر ایتالیا برگزار نمی‌شود. کونته گفت: «وقت تنگ است.»

نخست‌وزیر ایتالیا در این اطلاعیه همچنین برگزاری اجتماعات را ممنوع کرد. جوزپه کونته خطاب به مردم ایتالیا گفت:

«اگر مجبور نیستید سر کار بروید یا کار مهمی را به انجام برسانید در خانه بمانید.»

جوزپه کونته در این اطلاعیه یادآوری کرد:

«عادت‌های ما باید تغییر کند. ما همه می‌بایست از برخی چیزها به خاطر سلامت ایتالیا صرف‌نظر کنیم.»

ویدیو: اعلام قرنطینه در شهرهای ایتالیا

بر اساس اطلاعیه نخست‌وزیر وسایل نقلیه عمومی به تردد خود در شهرها ادامه می‌دهند. قطارهای بین‌شهری و همینطور فرودگاه‌ها نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بعد از چین در ایتالیا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ به ثبت رسیده است. در این کشور ابتلای قطعی بیش از ۱۰ هزار نفر به کووید ۱۹ ثبت شده و تاکنون ۴۶۰ نفر در اثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دو روز قبل به دستور نخست‌وزیر منطقه لومباردی و ۱۴ استان ایتالیا برای کنترل شیوع کرونا قرنطینه شده بود.  از آن زمان تاکنون اما تعداد موارد قطعی ابتلا تقریباً دو برابر شده است.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود به ایتالیا را قطع کرده‌اند. اقتصاد گردشگری در این کشور تحت تأثیر کرونا قرار گرفته. احتمال سرایت کرونا از ایتالیا به شمال آفریقا وجود دارد. تونس روز گذشته (دوشنبه) از ابتلای قطعی پنج نفر به کووید ۱۹ در آن کشور خبر داد. چهار نفر از مبتلایان به ایتالیا سفر کرده بودند.

بعد از ایتالیا، در فرانسه بیشترین میزان تلفات کویید ۱۹ ثبت شد. در این کشور تاکنون ۳۰ نفر جان باخته‌اند و ۱۴۱۲ نفر هم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

در اسپانیا هم شیوع کرونا در حال افزایش است. بیش از ۱۱۰۰ نفر در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۲۹ نفر هم جان باخته‌اند.

آلمان اما با تعداد مبتلایان بیشتر نسبت به اسپانیا، تلفات کمتری را ثبت کرده است. تا پایان روز دوشنبه، حدود ۱۲۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند اما از آن میان تنها دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در بریتانیا اما از ۳۲۱ مبتلا به ویروس کرونا، تاکنون ۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری مرگبار، جان خود را از دست دادند. در هلند از همین تعداد افراد مبتلا، ۴ نفر فوت کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) هشدار داد که «تهدید همه‌گیر شدن» ویروس کرونا بسیار واقعی است. با این حال اطمینان داد که این اولین اپیدمی در تاریخ است که ممکن است بتوان آن را مهار کرد. دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست با این توجیه که این ویروس عمدتا افراد سالمند را هدف می‌گیرد، در مقابل آن تسلیم نشوند زیرا در این صورت جهان «با یک فروپاشی اخلاقی» مواجه خواهد شد. او تاکید کرد که در این شرایط «تک تک انسان‌ها اهمیت دارند. »

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.