ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایتالیا تعطیل شد

جوزپه کونته نخست‌وزیر در سخنانی بی‌سابقه گفت: ما برمی‌گردیم که همدیگر را روزی دوباره در آغوش بگیریم.

قرنطینه برای جلوگیری از گسترش کروناویروس جدید در ایتالیا کافی نیست. همه مغازه‌ها به استثنای داروخانه‌ها و سیگارفروشی‌ها و دکه‌های مطبوعاتی و سوپرمارکت‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند. کارخانه‌هایی که کالاهای ضروری تولید می‌کنند تحت تدابیر شدید بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بانک‌ها و ادارات و پست نیز به خدمات خود به مردم ادامه می‌دهند.

در ایتالیا همه مغازه‌ها به استثنای داروخانه‌ها و سیگارفروشی‌ها و دکه‌های مطبوعاتی و سوپرمارکت‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا شامگاه ۱۱ مارس/ ۲۱ اسفند در سخنانی بی‌سابقه که به طور زنده از فیسبوک هم پخش می‌شد با اعلام این خبر گفت:

«ایتالیایی‌ها که آماده فداکاری‌اند. ما ملتی بزرگ هستیم. در اولویت اول هم سلامت شهروندان است. همه مغازه‌ها به جز مغازه‌هایی که مانند سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها نیازهای ضروری مردم را تأمین می‌کنند، بسته می‌شوند. حمل کالا به در منازل شهروندان همچنان مجاز است.»

کونته در ادامه سخنانش افزود:

«صنایع تحت تدابیر شدید بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اما کارخانه‌هایی که کالاهای غیر ضروری تولید می‌کنند تعطیل می‌شوند. ساعت شیفت کارکنان هم ممکن است به حسب نیاز تغییر کند. با این حال خدمات بانکی و پستی و بیمه همچنان برقرار می‌ماند.»

کونته گفت:

«به همت ایتالیایی‌ها ما برمی‌گردیم که همدیگر را روزی دوباره در آغوش بگیریم.»

در ایتالیا تاکنون ۸۲۷ نفر در اثر ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. وزارت بهداشت ایتالیا تعداد مبتلایان را ۱۲ هزار نفر اعلام کرده است. این تعداد کسانی هستند که تظاهرات بالینی کووید ۱۹ را از خود بروز داده‌اند (سردرد، تب، سرفه و تنگی نفس) و در همان حال با انجام تست کرونا ابتلای آن‌ها ثابت شده است. ممکن است صدها نفر به این بیماری مبتلا باشند، اما تست کرونا روی آن‌ها انجام نشده باشد. در چین، کره جنوبی و در ایران هم این مشکل وجود دارد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند / ۱۱ مارس اعلام کرد که شیوع «کووید - ۱۹» به سطح «همه‌گیری جهانی» رسیده است.

تدروس آدانوم در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت:

«در دو هفته گذشته شمار مبتلایان به این ویروس در خارج از چین ۱۳ برابر و شمار کشورهای مبتلا به آن سه برابر شده‌اند.»

به‌گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت انتظار می‌رود که در روزها و هفته‌های آینده شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، مرگ‌‌ومیرها و تعداد کشورهای آلوده از این نیز بیشتر شود.

ویروس کرونا در حال حاضر بیش از ۱۲۱ هزار نفر را در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا آلوده کرده و جان ۴ هزار و ۳۸۲ نفر را گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت تاکنون این ویروس را در دسته «بیماری‌های همه‌گیر جهانی» قرار نداده بود. عبارت «همه‌گیر» (pandemic) در مورد یک بیماری‌‌ به معنای آن است که آن بیماری به کشورها و مناطق مختلفی در جهان گسترش پیدا کرده است و با «اپیدمی» (epidemic) که به افزایش ناگهانی شمار افراد مبتلا به یک بیماری گفته می‌شود فرق دارد.

 دولت ایتالیا سه‌شنبه ۱۰ مارس/ ۲۰ اسفند به دلیل گسترش شیوع کروناویروس، سراسر کشور را تحت قرنطینه قرار داد. کونته گفته بود: وقت تنگ است. عادت‌های ما باید تغییر کند.

این پیام یکسانی در سراسر جهان درگیر از جمله در ایران است: وقت تنگ است. عادت‌های ما باید تغییر کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دیشب مردم ایتالیا برای روحیه دادن به هم‌دیگر، در خانه‌هایشان آواز گروهی "در خانه بمانید" خواندند.

    دیشب مردم ایتالیا برای روحیه دادن به هم‌دیگر، در خانه‌هایشان آواز گروهی "در خانه بمانید" خواندند. ▪️پ.ن: ما هم به جای آوازخوانی جمعی قرار شده از هفته بعد بسیج رو بفرستن سر وقت یکایک مون ببینن مرده ایم یا زنده

  • جان انسان اینجا با ارزش است

    گزارشی از میلان: با تمام این سیاهی‌ها اما جان انسان اینجا با ارزش است ▪️اردوی کار: ایرانی ساکن میلان که در توئیتر نام «کاتا» برای خود برگزیده گزارشی از میلان داده و نوشته: ▪️ «من ساکن میلان هستم. سه هفته پیش که اولین مورد کرونا دیده شد ایتالیا قرنطینه نکرد و سعی کرد فقط از طریق کار رسانه‌ای مردم رو آگاه کنه. بعد از یک هفته تمام دفاتر کو- ورکینگ و تجمعات و گردهمایی‌ها لغو شدن. ساعت بارها تقلیل پیدا کرد و مدارس و دانشگا‌ه‌ها تعطیل شدن. در این مدت اصلی‌ترین برنامه‌های سالیانه‌ی میلان مثل هفته‌ی دیزاین که درآمد هنگفتی برای ایتالیا داره، به تابستون موکول شدند. اما چون نرخ ‌رشد شیوع بیماری سرسام آور بود، از هفته‌ی دوم ظرفیت بیمارستان‌ها پر شد. طوری که در استان لمباردیا که اولین استانه از لحاظ تعداد مبتلا، تنها ۸ تخت خالی مونده - که حتمن تا این لحظه پر شده‌اند. نتیجتن شنبه‌ی هفته‌ی پیش کل استان رو قرنطینه کردن و مقررات سختی گذاشتند: - شکستن قرنطینه و هر ورود و خروج بی دلیلی به استان‌های قرمز (امروز یعنی کل ایتالیا) تا ۳ ماه زندان دارد. ▪️-خروج از خانه تنها به سه دلیل مجازه: - خرید مایحتاج - سلامتی و کار. اون هم تنها با داشتن فرمی که دلایل توش ذکر شده باشه. (این فرم رو همه جا در دسترس گذاشتن). بیشتر استودیو‌ها و رسانه‌ها به طور خاص برای کمپین #در_خانه_بمان و برای تمام گروه‌های سنی تولید محتوا می‌کنند. هر چند ایتالیایی‌ها هم بسیار احساسی‌اند اما هیچ ردی از نگاه حماسی و احساسی به مبارزه با پاندمی نیست و قهرمان‌سازی نمیشه از پزشکان بلکه وظیفه‌ی عموم مردم تنها اطاعت از دستورالعمل‌ها ست. کمپین پزشکان و پرستار‌ها به طور خاص با شعارهای #تو_در_خانه_بمان #من_در_بیمارستان_می‌مانم تولید محتوا می‌کنند. ▪️برای ورود به سوپرمارکت‌ها باید صف بست و با رعایت فاصله وارد شد. قبل از ورودی هم مایع ضدعفونی کننده گذاشته‌ان. با توجه به وخامت اوضاع در حال حاضر دولت داره رایزنی می‌کنه فقط سوپرا و داروخانه‌ها باز بمونند. این همه باعث شده عمیقن نگاهم به این کشور عوض شه و احترام زیادی برای خرد جمعی‌شون قائل شم. یادمون باشه ایتالیا کشوریه که از یک طرف مافیا (کوزا نوسترا، آندرنگتا و گموررا) تا نسج دولت مرکزیش نفوذ کرده و از طرف دیگه نهاد بی‌فایده اما پرخرجی چون واتیکان شیره‌ی جانش رو دایمن می‌مکه. با تمام این سیاهی‌ها اما جان انسان باارزشه اینجا. جان انسان باارزشه. حتا برای مافیا و کلیسا! #کرونا #کروناویروس #کرونا_ویروس @takkashitori

  • کارگر

    کارگران یکی از کارخانه‌های FIAT در پومیگلیانو در ایتالیا جنوبی و کارخانه‌ای دیگر در کورسو واقع در شمال، به‌علت این‌که هیچ‌گونه تدابیری امنیتی علیه ویروس #کرونا در محل کارشان اعمال نشده است، دست به #اعتصاب زدند.