ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سرعت ابتلا به کرونا در اصفهان در رده اول کشور قرار دارد»

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گوید بیش از ۱۸۰۰ بیمار در حوزه علوم پزشکی اصفهان بستری شده‌اند و هیچ شهرستانی در این استان از شیوع کرونا مصون نمانده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد که سرعت ابتلا به کرونا در این استان در رتبه اول کشور است و هیچ شهرستانی در اصفهان از شیوع کرونا مصون نمانده است.

کرونا در ایران ـ عکس از آرشیو

بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پنج‌شنبه ۲۲ اسفند درباره شیوع کرونا در این استان گفت: «از لحاظ تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا، در رتبه سوم و چهارم کشور قرار گرفتیم و این افزایش اصفهان را از نظر سرعت ابتلا در رده اول قرار داد.»

کلیدری افزود: «در بیش از دو هفته گذشته که شیوع کرونا افزایش پیدا کرده، بیش از ۱۸۰۰ بیمار در حوزه علوم پزشکی اصفهان بستری شده‌اند و اکنون دیگر هیچ شهرستان اصفهان از شیوع کرونا مصون نمانده است.»

در ایران حدود سه هفته است که اولین نمونه‌های ابتلا به کرونا ثبت شد و براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر چهارشنبه ۲۲ اسفند، کل مبتلایان به این بیماری در سراسر کشور به ۹ هزار نفر رسید و ۳۵۴ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت در روز چهارشنبه در کل استان اصفهان، با شناسایی ۱۷۰ مورد جدید ابتلا به کرونا شمار کل مبتلایان در این استان به ۷۸۸ نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ایجاد یک محدویت چند هفته‌ای استقبال کرد و گفت تأخیر در این‌ زمینه خسارات را به مراتب بیشتر می‌کند. او در این‌باره گفت: «نباید به جایی برسیم که مردم به ما بگویند اگر شما عمق این خطر را درک می‌کردید چرا زودتر اقدام نکردید و فضای ناامن اجتماعی بسیار شدید را ایجاد کنند. نباید اجازه دهیم مدیران در تصمیم‌گیری عقب بمانند. برآوردهای کارشناسی در دنیا انجام شده است. آنچه دنیا پذیرفته است و ایتالیا ۱۶ میلیون نفر را قرنطینه کرد.»

در ایران هنوز تصمیم رسمی و مرکزی درباره قرنطینه کردن برخی از شهرها و استان‌ها گرفته نشده است و مسئولان محلی تنها به درخواست‌هایی از مردم برای سفر نکردن به مناطقی که شیوع کرونا در آن‌ها بالاست، اکتفا می‌کنند.

اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان ۵ اسفند جاری اعلام شد. افزون بر اصفهان، ۱۵ شهرستان دیگر این استان نیز درگیر این بیماری هستند و سن متوسط مبتلایان به این بیماری ۵۸ سال است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یوسفی

    تو رو خدا برا اصفهان کاری کنید