ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: کشورها در مبارزه با کرونا از ایران پشتیبانی کنند

جمهوری اسلامی از شیوع کرونا برای لغو تحریم‌های آمریکا استفاده می‌کند. پس از نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل، گوترش می‌گوید از مشکلات ایران آگاه است. آمریکا می‌گوید ما پیشنهاد کمک داده بودیم.

با شیوع کرونا در ایران و افزایش آمار مرگ‌ومیر، جمهوری اسلامی تلاش می‌کند از این موقعیت برای لغو تحریم‌های آمریکا استفاده کند. محمدجواد ظریف در این‌باره به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت و سخنگوی دبیرکل از کشورهای جهان خواست تا در مبارزه با کرونا به ایران کمک کنند اما درباره تحریم‌های آمریکا چیزی نگفت. آمریکا می‌گوید ما به ایران پیشنهاد کمک دادیم اما ایران قبول نکرد.

کرونا در ایران ـ عکس از آرشیو

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری از نگرانی گوترش در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران خبر داد.

دوجاریک با اشاره به این‌که ایران یکی از کشورهای جهان است که بیشترین مبتلایان به کرونا را دارد، گفت نامه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل دریافت شده است و «ایران می‌تواند روی حمایت سازمان ملل متحد از جمله تیم سازمان ملل در ایران و سازمان بهداشت جهانی حساب کند.»

دوجاریک در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران که بر کمک‌های دارویی تأثیرگذار است، گفت: «دبیرکل سازمان ملل از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی که مبارزه با شیوع بیماری را بسیار دشوارتر می‌کند کاملاً آگاه است و از تمامی کشورهای عضو می‌خواهد تلاش‌های ایران را در این مقطع حساس پشتیبانی و تسهیل کنند.»

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره این‌که آیا اعمال تحریم‌ها نقض منشور ملل متحد و منشور سازمان بهداشت جهانی است؟ چیزی نگفت و تنها به این بسنده کرد که: «فکر می‌کنم باید شما را به سازمان بهداشت جهانی ارجاع دهم و این چیزی است که در این لحظه باید بگویم.»

محمدجواد ظریف روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۲ اسفند در نامه‌ای به آنتونیو گوترش که رونوشت آن برای رؤسای سازمان‌های بین‌المللی و وزیران خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد و نوشت: « تلاش‌های ما در تشخیص و درمان بیماران و مبارزه با شیوع کرونا و در نهایت شکست این ویروس با مانع تروریسم اقتصادی دولت ایالات متحده مواجه شده است. (...) چگونه ممکن است محرومیت مردم ایران از دارو و دسترسی به اطلاعات مربوط به درمان کرونا به نفع دنیا و دیگر ملت‌ها تمام شود؟»

او از سازمان ملل خواست تا به خواسته ایران مبنی بر لغو تحریم‌های آمریکا توجه کند.

محمدجواد ظریف روز گذشته در پیام دیگری در صفحه توئیتر خود از صندوق بین المللی پول درخواست کمک اضطراری کرد تا ایران با بیماری همه‌گیر کرونا مقابله کند. عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران این کمک را پنج میلیارد دلار اعلام کرد.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات ظریف درباره تجهیزات مورد نیاز ایران در مقابله با کرونا در توئیتی نوشت: «آمریکا به جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با کووید ۱۹ پیشنهاد کمک داد و همچنان این پیشنهاد را مطرح می‌کند اما رژیم آن را رد کرده است.»

مایک پمپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا،‌ ۹ اسفند / ۲۸ فوریه اعلام کرد که ایالات متحده به ایران در ارتباط با بیماری کرونا پیشنهاد کمک داده است. او گفت: «زیرساخت‌های بهداشت و درمان آن‌ها قوی نیست و تا به امروز، تمایل آن‌ها برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد آن‌چه واقعاً در داخل این کشور اتفاق می‌افتد تقویت نشده است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی هرگونه دریافت کمک از سوی آمریکا را رد کردند.

محسن بهاروند، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز جمعه ۲۳ اسفند در یادداشتی نوشت: «ما از دولت آمریکا انتظار کمک یا همدردی نداریم. تنها انتظار ما این است که اقدامات خصمانه و غیرقانونی خود را متوقف کند.»

بهاروند مرگ هر ایرانی را «مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از تحریم‌های آمریکا» دانست و افزود جمهوری اسلامی «دولت آمریکا را مسئول می‌داند».

براساس آخرین آمار رسمی که وزارت بهداشت ایران ظهر جمعه ۲۳ اسفند منتشر کرد، یک‌هزار و ۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در ایران به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر افزایش یافت.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۵۱۴ مورد رسید.

تهران، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین موارد جدید مبتلایان به کرونا را ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    سازمان ملل که چنین تقاضائی ازکشورها کرده است نگفته است ایران نتها یک کشورنیست بلکه دوکشوردریک کشورادقام شده است ...یک کشورفرای تصورثروتمند ادقام شده که سپاه پاسداران و بسیج و طلبه ها و اخوندها و اقازاده ها و ارگان های علی خامنه ای هستند ومیلیادرها هستند و کشوردوم مردم فقرزده ویروس زده و بی دارو و درمان که باید گرسنه گی درتحمل کرده درمنزلشان بمانند وکه حتی اجازه گزارش فوت هایشان را ندارند ....ارگان سازمان ملل که انکارازبعد فاجعه دوکشوراقدام شده دریک کشورو آنهم به نام ایران بی خبراست لطفا" به آنچه نابهال به کشوری به نام ایران فرستاده است توجه کند که تمامی آنچه فرستاده است درتصرف کشور ثروتمند درآمده است...حمایت کورکورانه وبدون نظارت ارگان سازمان ملل درداخل ایران تنها به زنده ماندن اخوندها وجنایتگران کمک خواهد کرد...ارگان سازمان ملل کافیست که بگوید خودمان درایران نظارت خواهیم کرد و انوقت جواب رژیم آخوندی بی شک رد چنین کمکی خواهد بود !!!!بله ارگان سازمان دراختیارامریکا و اسرائیل است ومی خواهند جاسوس هایشان را به ایران بفرستند !!!

  • ♨️ روسری زنان (حجاب) عامل ابتلا به کرونا

    ♨️ روسری زنان (حجاب) عامل ابتلا به کرونا!؟ ✍ ص . ج میدانیم که بدون شک در بحرانهای دست ساز بشر و بحرانهای طبیعی اولین قربانیان زنان و کودکان هستند . طبیعت هوشمند است اما با زنان دشمنی ندارد ، بلکه تبعیض جنسیتی اعمال شده بر علیه زنان است که باعث گردیده انها اولین قربانیان بحرانها باشند . زنان در طول تاریخ با مبارزه مداوم ، همیشه در پی کسب حقوق پایمال شده‌ی خود بوده و هستند . اما در این بحران اخیر باز هم زنان یکی از آسیب پذیر‌‌ترین اقشار جامعه در برابر ویروس کرونا هستند . زنانی که مجبورند با دریافت نصف حقوق مردان _که چند برابر زیر خط فقر است _ کار کنند لذا از نظر اقتصادی توان مقابله با این بیماری را ندارند. در این میان بر هیچکس پوشیده نیست که حجاب در موارد بسیاری برای زنان محدودیت ایجاد می کند ، به طور خاص روسری زنان پوششی است که زنان مجبورند بطور مداوم آن را بر‌روی سر خود تنظیم کنند تا مبادا موهای انها پیدا باشد و از طرف حاکمیت یا خانواده های متعصب مورد بازخواست قرار گیرند . در این شرایط با هربار تماس دست با صورت احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد چه رسد به اینکه زنان مجبورند روزانه دهها بار روسری خود را تنظیم کرده و موهای خود را زیر ان پنهان کنند. شاید افرادی که حق آزادی پوشش را برای زنان به رسمیت نمی شناسند فورا پاسخ دهند که زنان مقنعه بپوشند یا روسری خود را با کلیپس و گیره محکم کنند . ولی من به زنان پیشنهاد می دهم یکبار برای همیشه خود را از شر روسری راحت کنند و برای دفاع از سلامتی خود و خانواده ها در اولین مورد که روسری انها کنار رفت و روی شانه هایشان افتاد، اقدام به پوشیدن دوباره آن نکنند. از مردان عدالتخواه انتظار می رود با حمایت از زنان در پیگیری مطالبات بر حق خود، زمینه ی برقراری عدالت را فراهم کنند ،در این بین مردان خانواده می توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند . #حجاب_وابتلا_به_کرونا صمد . ج 23 اسفند 98