ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

الکل تقلبی در استان فارس جان شش نفر را گرفت و ۹۰ نفر را راهی بیمارستان کرد

نوشیدن مشروبات الکلی دست‌ساز و ساخته شده با الکل تقلبی تاکنون دست‌کم ۹۰ نفر از ساکنان استان فارس را راهی بیمارستان کرده که از آن میان شش نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به دنبال پخش شایعه مصرف نوشیدنی الکلی برای دفع ویروس کرونا، بازار مشروبات الکلی دست‌ساز در ایران گرم شده است. نوشیدن مشروبات الکلی دست‌ساز و ساخته شده با الکل تقلبی تاکنون دست‌کم ۹۰ نفر از ساکنان استان فارس را راهی بیمارستان کرده که از آن میان شش نفر جان خود را از دست داده‌اند.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه ۲۳ اسفند ماه با اعلام خبر مسمومیت ده‌ها نفر از شهروندان استان فارس گفت:

«در ۲۴ ساعت گذشته و علی‌رغم تلاش پزشکان عده‌ای از افراد مسموم شده جان خود را از دست داده‌اند و حال هفت نفر از مسمومین اعزام شده به بیمارستان وخیم گزارش شده است.»

اکبری از مردم استان فارس خواست تا بدون اعتنا به شایعات، از خوردن الکل برای پیشگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا خودداری کنند.

مسئولان بهداشتی استان همدان هم روز گذشته اعلام کردند چهار نفر از شهروندان این استان به دلیل مصرف الکل تقلبی جان خود را از دست داده‌اند.

رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان روز ۲۲ اسفند با اشاره به خبر جان باختن چند نفر از شهروندان همدانی، در مورد نحوه ساخت و عوارض الکل‌های طبی تقلبی در بازار گفت:

«افراد سودجو داخل متانول (الکل صنعتی) وایتکس ریخته، آن را بی‌رنگ می‌کنند که عوارض جدی مانند کوری دارد و باعث می‌شود بخش عمده‌ای از افراد نیز دیالیز شوند.»

در پی هراس عمومی ایجاد شده در روزهای پس از همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین عدم توانایی دولت در توزیع و نظارت بر اقلام بهداشتی مورد نیاز، تاکنون ده‌ها تن از شهروندان در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، اردبیل، خوزستان، فارس و همدان به علت مصرف الکل تقلبی جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ بر اثر استفاده از الکل تقلبی در حالی رخ می‌دهد که شایعه مؤثر بودن خوردن الکل بر دفع ویروس کرونا در روزهای اخیر منتشر شده است.

طبق اطلاعیه ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم، دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت در سازمان غذا و دارو، الکل متیلیک یا همان متانول، دارای اثرات ضد میکروبی بسیار ناچیزی در مقایسه با الکل اتیلیک (اتانول) است. مصرف خوراکی این نوع الکل به علت سم بالا، با بروز مسمومیت‌های شدید، کوری و مرگ همراه است.

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت روز گذشته اعلام کرد که با توجه به اعلام آمادگی برخی از واحدهای تولیدی برای تولید الکل مورد نیاز کشور، تولید الکل بدون مجوز در واحدهای تولیدی امکان‌پذیر است.

به گفته کارشناسان، با وجود تولید بالای چندین کارخانه و سایت تولید الکل در کشور، مشخص نیست که این الکل تولیدی در روزهای پس از اعلام شیوع ویروس کرونا چگونه در کشور توزیع شده است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.