ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مبارزه با ویروس را نظامی کرده‌اند: ارتش در ۳۰۰ محله و منطقه مستقر می‌شود

پس از حضور خیابانی سپاه و بسیج نوبت به ارتش رسیده است. در پی دستور علی خامنه‌ای به ستاد مشترک نیروهای مسلح برای تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا، ارتش می‌خواهد در سیصد محله و منطقه مستقر شود.

ستاد کل مشترک نیروهای مسلح ایران یک «قرارگاه» برای مقابله با شیوع کرونا در ایران ایجاد کرده است. فرمانده ارتش می‌گوید: این نیروی نظامی در ۳۰۰ محله و منظقه در کشور نسبت به شناسایی بیماران کرونایی اقدام و از گسترش این بیماری جلوگیری خواهد کرد.

نیروهای سپاه پاسداران به بهانه مقابله با کرونا در سنندج در خیابان مستقر شدند.

کرونا در ایران همچنان شتابان پیش می‌رود. ستاد ملی مقابله با کرونا با ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، مسئولیت هماهنگی و برنامه‌ریزی برای مقابله با گسترش این بیماری را عهده‌دار است. به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیروهای نظامی نیز در این برنامه مداخله می‌کنند.

در همین راستا خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران نزدیک است، شامگاه شنبه ۲۴ اسفند از جلسه  اضطراری  فرمانده کل ارتش با فرماندهان نیروهای چهارگانه این نهاد نظامی خبر داد.

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش ایران در این جلسه اضطراری گفته است که  این نهاد نظامی از یکشنبه ۲۵ اسفند «یک رزمایش دفاع بیولوژیک» به منظور مقابله با شیوع «ویروس منحوس» اجرا می‌شود.

به گفته او در قالب این رزمایش ارتش «به منظور مدیریت دقیق و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا» در ۳۰۰ محله و منطقه  مراکز درمانی ایجاد و نسبت به شناسایی بیماران کرونایی اقدام می‌کند.

او مناطق و محله‌هایی که قرار است ارتش به منظور «مقابله با شیوع کرونا» مستقر شود را اعلام نکرده اما گفته است که «بار اصلی مأموریت دفاع بیولوژیک در کشور بر دوش نیروی زمینی است و نیروی پدافند هوایی در اراک، نیروی هوایی در بوشهر، نیروی دریایی در هرمزگان و همچنین نیروهای هوایی و دریایی بصورت مشترک در شهرهای چابهار و کنارک مأموریت تشکیل قرارگاه‌هایی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را بر عهده خواهند داشت».

افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی به ۴ هزار تخت برای تشکیل «استراحتگاه‌های پس از درمان» بیماران کرونایی یکی دیگر از برنامه‌های ارتش اعلام شده است.

علی خامنه‌ای ۲۲ اسفند در حکمی به ستاد کل نیروهای مسلح دستور داد یک قرارگاه بهداشتی و درمانی در این ستاد تشکیل شود.

پس از این فرمان، محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گفته بود که کمیته انتظامی و امنیتی این ستاد به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها را که با تصمیم ملی اتخاذ می‌شود، ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌دهند.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت و درمان، ویروس کرونا تا ظهر شنبه ۲۴ اسفند جان ۶۱۱ نفر در ایران را گرفته و ۱۲ هزار و ۷۲۹ تن را مبتلا کرده است. منابع غیردولتی آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا را بیشتر از آنچه که وزارت بهداشت اعلام کرده است، می‌دانند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.