ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه آمريکا ايران را ملزم به پرداخت غرامت برای حادثه ۱۱ سپتامبر کرد

<p>قاضی دادگاهی در ايالات متحده در حکمی رسمی از ايران، طالبان، القاعده و چندين سازمان و گروه ديگر خواست مبلغی بالغ بر شش ميليارد دلار به&zwnj;عنوان غرامت به بازماندگان قربانيان حادثه تروريستی ۱۱ سپتامبر بپردازند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش منابع خبری جهان، اين حکم که به امضای قاضی جورج دانيلز رسيده است روز چهارشنبه، سه اکتبر (۱۲ مهر) صادر شد و بيش از هر چيزی ماهيتی نمادين دارد. با اين حال بازماندگان قربانيان حادثه ۱۱ سپتامبر را اميدوار می&zwnj;کند که غرامت خود را دريافت کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دانيلز سال گذشته طرح دادخواهی بازماندگان ۴۷ قربانی حادثه ۱۱ سپتامبر را پذيرفت و امضا کرد.<br /> او القاعده، طالبان و ايران را مسئول اين حادثه دانست و از مقامات مربوطه خواست که ميزان خسارات را مشخص کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس گزارش&zwnj;ها، مبلغی که ايران، القاعده و طالبان بايد به عنوان غرامت پرداخت کنند ۸۵۱ ۶,۰۴۸,۵۱۳,۸۰ دلار است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>در حکم قاضی جورج دانيلز همچنين به صراحت از آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نام برده شده است</p> </blockquote> <p>در حکم قاضی جورج دانيلز همچنين به صراحت از آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نام برده شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئيس&zwnj;جمهور ايران بارها هرگونه ارتباط ايران با القاعده و حادثه تروريستی ۱۱ سپتامبر را رد کرده است. در روز حادثه نيز، کمال خرازی، وزير امور خارجه وقت ايران به&zwnj;هنگام بازگشت از مأموريت خارج از کشور، بلافاصله حمله به برج&zwnj;های دوقلو تجارت جهانی در نيويورک را حادثه&zwnj;ای تروريستی خواند و آن را محکوم کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايران و ايالات متحده بر سر مسائل بسياری با يکديگر اختلافات جدی دارند از جمله برنامه هسته&zwnj;ای ايران. ايالات متحده می&zwnj;گويد ايران در پی دستيابی به سلاح هسته&zwnj;ای است، اما ايران اين ادعا را رد می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اسامه بن لادن، بنيان&zwnj;گذار القاعده که در اين حکم نام او برده شده است سال ۲۰۱۱ توسط نيروهای آمريکايی در پاکستان کشته شد. طالبان نيز همچنان درگير جنگ با نيروهای تحت رهبری آمريکا در خاک افغانستان است</p> <p>&nbsp;</p> <p>حملات انتحاری ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، برابر (۲۱ شهريور ۱۳۸۰) توسط گروه القاعده در نيويورک به برج&zwnj;های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در اين شهر صورت گرفت که طی آن در مجموع دو هزار و ۹۹۳ کشته شدند که بيشترين آن&zwnj;ها شهروندان عادی بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

قاضی دادگاهی در ايالات متحده در حکمی رسمی از ايران، طالبان، القاعده و چندين سازمان و گروه ديگر خواست مبلغی بالغ بر شش ميليارد دلار به‌عنوان غرامت به بازماندگان قربانيان حادثه تروريستی ۱۱ سپتامبر بپردازند.

به گزارش منابع خبری جهان، اين حکم که به امضای قاضی جورج دانيلز رسيده است روز چهارشنبه، سه اکتبر (۱۲ مهر) صادر شد و بيش از هر چيزی ماهيتی نمادين دارد. با اين حال بازماندگان قربانيان حادثه ۱۱ سپتامبر را اميدوار می‌کند که غرامت خود را دريافت کنند.

دانيلز سال گذشته طرح دادخواهی بازماندگان ۴۷ قربانی حادثه ۱۱ سپتامبر را پذيرفت و امضا کرد.
او القاعده، طالبان و ايران را مسئول اين حادثه دانست و از مقامات مربوطه خواست که ميزان خسارات را مشخص کنند.

بر اساس گزارش‌ها، مبلغی که ايران، القاعده و طالبان بايد به عنوان غرامت پرداخت کنند ۸۵۱ ۶,۰۴۸,۵۱۳,۸۰ دلار است.

در حکم قاضی جورج دانيلز همچنين به صراحت از آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نام برده شده است

در حکم قاضی جورج دانيلز همچنين به صراحت از آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نام برده شده است.

رئيس‌جمهور ايران بارها هرگونه ارتباط ايران با القاعده و حادثه تروريستی ۱۱ سپتامبر را رد کرده است. در روز حادثه نيز، کمال خرازی، وزير امور خارجه وقت ايران به‌هنگام بازگشت از مأموريت خارج از کشور، بلافاصله حمله به برج‌های دوقلو تجارت جهانی در نيويورک را حادثه‌ای تروريستی خواند و آن را محکوم کرد.

ايران و ايالات متحده بر سر مسائل بسياری با يکديگر اختلافات جدی دارند از جمله برنامه هسته‌ای ايران. ايالات متحده می‌گويد ايران در پی دستيابی به سلاح هسته‌ای است، اما ايران اين ادعا را رد می‌کند.

اسامه بن لادن، بنيان‌گذار القاعده که در اين حکم نام او برده شده است سال ۲۰۱۱ توسط نيروهای آمريکايی در پاکستان کشته شد. طالبان نيز همچنان درگير جنگ با نيروهای تحت رهبری آمريکا در خاک افغانستان است

حملات انتحاری ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، برابر (۲۱ شهريور ۱۳۸۰) توسط گروه القاعده در نيويورک به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در اين شهر صورت گرفت که طی آن در مجموع دو هزار و ۹۹۳ کشته شدند که بيشترين آن‌ها شهروندان عادی بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آذرخش

    این خیلی احمقانه است و باعث بی اعتمادی و در نتیجه لجاجت مردم با اکریکا میشود. امریکا باید بداند که با چنین اقدام هائی فقط و فقط محبوبیت خود را نزد مردم ایران از دست میدهد و باعث شک و تردید مردم ما نسبت به اهدافشان میشود.

  • haghighatgo

    میلیاردها ثروت قذافی و خانواده و فک و فامیل هاش را غربی برای خودشان برداشتند و در تمام مطبوعات غرب کلمه راجع به بلعیدن ثروت میلیاردی قذافی و صدام حسین و میلیاردها پول آخوندهای ایران ننوشته شده و نوشته نمی شود و نوشته هم نخواهد شد...از آنجائیکه میلیاردها پول باد آورده فروش نفت ملاها و پاسدارچی های ایران در بانک های غرب انبار شده است چرا امریکائی ها یه تکه کوچک از آن را برای خودشان نبرند ...!!! حالا مدتی دیگر می آیند که جنگ ویتنام و کره هم تقصیر ایرانی ها بوده و کشته شدن سربازان امریکائی و اسرائیلی در عراق را هم به گردن اشغال گران ایران " لابی های آیت الله کارتر" که همان باند خمینی باشد بیندازند و ایران باید حتما" حقوق همه بازنشستگان امریکائی و کاندائی رو هم پرداخت کنه !!!امریکا در مرحله از صنعت و اقتصاد و نیروی نظامی قرار دارد که نیاز به دوستی با هیچ کشور جهان سومی ندارد و آنچه که لازم دارد چه با خنده و چه با کلک چه با سیاست و چه با دزدی زور تهیه می کند!!! خوشگلی خروس و آهو از نظر پلنگ معنی ندارد و پلنگ هر دو را تکه گوشت تازه میبیند و پلنگ لازم نمی داند و نیازی هم ندارد که عملش بین خروس و آهو محبوبیتی داشته باشد !!

  • کاربر مهمان

    حکم اين دادگاه ربطی به حکومت ندارد. دادگاه پس از طی تحقيقات طولانی و بررسی مدارک از سوی وکلای بازماندگان اين رای را صادر کرده است . از مدارک موجود آموزش خلباني تعدادي از تروريستها در ايران بوده.

  • کاربر مهمان

    <p>**** اان شا الله دوباره هم خدا با دست خود امريكايي هاي پست به هشون ضربه سنگيني ميزنه . اگه اسراييل و امريكا جرات دارن به ايران حمله كنن تا ببينن يه يك من ماست چقدر كره داره تا ايران و ايراني تو همين دنيا جهنم رو بيارن جلو چشمشون.</p>

  • کاربر مهمان

    مگر این تروریست های خلبان که میگن با هواپیماهای آلومینومی ساختمانهای فولادی را پودر کردن، اهل عربستان سعودی و پاکستان نبودند؟! یعنی پاسبورت و شناسنامه هاشون که وقتی همه ساختمان و هواییما پودرشد و اینها اتفاقی سالم بودن و پیدا کردن مگر ثابت نمی کند که اینها اهل کدام ولایت بودند؟

  • کاربر مهمان

    بسیار بسیار حکم احمقانه ای است. یک قاضی برای خود می نشیند و در دادگاهی خودش حکم صادر می کند آنهم بدون حضور متهم. چطوره یک قاضی هم در ایران بنشیند و برای کشته شدگان ویتنام و افغانستان و عراق و ... و حتی خود یازده سپتامبر برای دولت آمریکا حکم صادر کند. گمان نکنم صدور حکم در این موارد نیازمند صرف زمان زیادی باشد.