ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی به پادگان بسمایه در بغداد

نظامیان عراق اعلام کردند که دو موشک به پادگان آموزش نظامی بسمایه در جنوب بغداد که نیروهای ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا و مربیان ناتو در آن حضور دارند، اصابت کرده است.

نظامیان عراق از اصابت دو موشک به پایگاه نظامی بسمایه در جنوب شرقی بغداد خبر دادند.

آموزش نظامی نیروهای ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا و مربیان ناتو به نیروهای امنیتی عراق ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش آسوشیتدپرس، واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق سه‌شنبه ۲۷ اسفند / ۱۷ مارس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شامگاه دوشنبه، دو موشک به مواضع نیروهای امنیتی عراقی در پایگاه بسمایه اصابت کرده است.

در این اطلاعیه گفته شده که شلیک‌ها به منطقه‌ای صورت گرفته است که زمین‌های کشاورزی و یک کارخانه در آن واقع است. جزئیات بیشتری از این حمله موشکی ارائه نشده است.

یک واحد نظامی اسپانیایی از ائتلاف جهانی و مربیان نظامی ناتو در پادگان بسمایه حضور دارند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

هفته گذشته نیز دو بار به پایگاه التاجی در شمال عراق، محل استقرار نیروهای ائتلاف ضد داعش، حمله موشکی شد. حمله نخست شامگاه چهارشنبه ۲۱ اسفند / ۱۱ مارس انجام شد که در آن بین ۱۰ تا ۱۵ راکت کاتیوشا به این پایگاه نظامی اصابت کرد. در این حمله سه نفر از جمله دو نظامی آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی کشته و ۱۰ تا ۱۱ نفر مجروح شدند. در حمله دوم در صبح شنبه ۲۴ اسفند / ۱۴ مارس، ۲۵ موشک به پایگاه التاجی شلیک شد که بر اثر آن سه عضو بخش خدمات آمریکا و دو فرد عراقی زخمی شدند.

در حمله تلافی‌جویانه آمریکا به مکان‌هایی که آمریکایی‌ها می‌گویند انبار مهمات کتائب حزب‌الله بودند، سه پرسنل ارتش عراق، دو افسر پلیس محلی و یک غیرنظامی کشته شدند.

قتل قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون فرمانده حشد الشعبی در اوایل سال جاری میلادی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، اوضاع شکننده در عراق را بیشتر بی‌ثبات کرد. این اقدام منجر به رأی‌گیری پارلمان عراق و تصمیم به خروج همه نیروهای خارجی به‌ویژه آمریکایی‌ها از این کشور شد.

گروه‌های شبه‌نظامی شیعه مورد حمایت ایران وعده داده‌اند که انتقام خود را از آمریکا می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.