ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر بهداشت: تراکم جمعیت در محلات فقیرنشین، به تراکم کرونا منجر شده است

معاون وزیر بهداشت: مناطق و محلات محروم در شهرها باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند چرا که در برخی از شهرهای ایران ویروس کرونای جدید طبقات پایین‌تر جامعه و محله‌های فقیرنشین را بیشتر درگیر کرده است.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید در برخی از شهرها باید بر محلات محروم متمرکز شود زیرا شرایط زندگی و تراکم جمعیت در مناطق فقیرنشین، ساکنان را دربرابر ابتلا به کووید ۱۹ آسیب‌پذیرتر کرده است.

معاون وزیر بهداشت می‌گوید در برخی از شهرهای ایران فقر و تراکم جمعیت بالا در محلات فقیرنشین باعث شیوع بیشتر کرونا در میان ساکنان این محلات شده است.

به گفته معاون وزارت بهداشت این مسئله ناشی از اجبار به زندگی در محله‌هایی‌ست که تراکم جمعیتی بالایی دارند. حریرچی گفت:

«در برخی از شهرهای کشور، تراکم موارد ابتلا به کرونا در مناطقی است که از نظر اقتصادی عمدتا افراد فقیر و پایین‌تر از متوسط در آنجا ساکن هستند، همچنین عمدتا تعداد خانه‌ها نیز تراکم بالاتری در این مناطق داشته و در محیط اینگونه مناطق هم مردم در نانوایی‌ها و محل با تراکم بیشتری حضور دارند.»

معاون وزارت بهداشت به مشکل مشابه در قرنطینه خانگی اشاره کرد و گفت:

«باید توجه کرد که این افراد و سطوح اجتماعی معمولا در خانه هم امکان ایزولاسیون و جداسازی ندارند و ممکن است خانواده خودشان را هم به کرونا مبتلا کنند. این موضوع نشان می‌دهد که اقدامات باید بر این نوع محلاتی که تراکم بیشتری دارند، متمرکز شود که اقداماتی در حال انجام است.»

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید در ایران تا سه‌شنبه ۲۷ اسفند به ۱۶۱۶۹ نفر افزایش یافته و به این ترتیب در یک هفته گذشته تقریبا دو برابر شده است. همچنین مجموع قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۱۳۵ نفر رسیده است.

ریک برنان، مدیر اضطراری سازمان جهانی بهداشت در خاورمیانه که هفته گذشته به ایران سفر کرده بود، اعلام کرده است شمار رسمی مبتلایان در ایران ممکن است تنها یک پنجم رقم واقعی باشد. به گفته او این تفاوت میان آمارهای رسمی و واقعی بدین خاطر است که در کشورهای مختلف و حتی در برخی از کشورهای ثروتمند، گرفتن تست کرونا تنها به موارد حاد محدود شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.