ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تمدید قراردادها در نیشکر هفت‌تپه با تائید حراست انجام خواهد شد

کارگران نیشکر هفت‌تپه می‌گویند مدیران شرکت امنیت شغلی آنها را به خطر انداخته‌اند و با در پیش گرفتن روش «عقیدتی، سیاسی و پادگانی» می‌خواهند مانع اعتراض صنفی آن‌ها شوند.

مدیریت مجتمع نیشکر هفت‌تپه گام دیگری در راستای محدود کردن فعالیت صنفی کارگران این مجتمع برداشتند. به درخواست مدیر حراست و حفاظت مجتمع نیشکر هفت‌تپه و با موافقت نماینده مدیرعامل، تنها قرارداد کارگرانی تجدید خواهد شد که به تائید مدیر حراست شرکت رسیده باشند. کارگران نیشکر هفت‌تپه می‌گویند مدیران شرکت امنیت شغلی آنها را به خطر انداخته‌اند و با در پیش گرفتن روشی «عقیدتی، سیاسی و پادگانی» در برابر کارگران تلاش دارند مانع اعتراض آن‌ها شوند.

صحنه‌ای از اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه در سال گذشته ــ عکس: آرشیو

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) سه‌شنبه ۲۷ اسفند در گزارشی درباره وضعیت کارگران مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه پس از شیوع ویروس جدید کرونا، به نقل از یک کارگر هفت‌تپه نوشت:

«در اعتصابات اخیر، بر رعایت امنیت شغلی کارگران توافق شده بوده و این مهم در بند اول توافق‌نامه ذکر شده‌‌است، با این وجود ۲۴ اسفندماه بخشنامه‌ای آمده که برای تمدید قرارداد کارگران، مدیر حراست نیز باید اعلام نظر کند که باعث نگرانی از این شده که هرکس که در اعتصابات حضور داشته باشد و یا برای احقاق حقوق خود صحبتی کرده باشد، تمدید قرارداد نشود».

بنا بر این گزارش، حبیب‌الله امجدی، رئیس حراست نیشکر هفت‌تپه در نامه‌ای به نماینده تام‌الاختیار اجرائیِ مدیرعامل از او خواست به جهت «کنترل و نظارت بهتر در شرکت» تجدید قرارداد کارگران علاوه بر تائید سرپرست کارگاه به تائید مدیر حراست نیز برسد. نماینده تام‌الاختیار اجرائیِ مدیرعامل با این درخواست موافقت کرده است.

گروهی کارگران این شرکت در رسانه‌های اجتماعی از همکاران خود خواسته‌اند با تصمیم جدید مخالفت کنند. آن‌ها نوشته‌اند:

«اعتراض در محیط کار و پیگیری مطالبات صنفی، حق هر کارگری است و نباید اجازه دهیم همکاران ما را به این بهانه از کار بیکار کنند. اگر امروز سکوت کنیم فردا نوبت به اخراج من و شما هم می‌رسد. تمام کارگران باید بدون قید شرط تمدید قرارداد شوند و اگر کسی تخلفی داشت باید فقط از طریق کمیته انضباطی منتخب کارگران این موضوع بررسی شود.»

کارگران در رسانه‌های اجتماعی نوشته‌اند با اعتراض آن‌ها مدیران کارخانه به طور شفاهی از طرح خود عقب‌نشینی کرده‌اند اما کارگران می‌گویند دست حراست باید از استخدام کارگران کوتاه شود و تا اعلام رسمی خبر به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

کارگران نیشکر هفت‌تپه از دی ماه تا کنون حقوق نگرفته‌اند و سایر مطالبات آن‌ها هنوز بی‌پاسخ مانده. اعتراض صنفی کارگران تا کنون منجر به چند اعتصاب شده و احضار و دستگیری کارگران را درپی داشته است. با شیوع کرونا کار میان کارگران تقسیم شده و آن‌ها یک روز در میان سر کار می‌روند اما به ناکافی بودن امکانات بهداشتی توزیع شده معترضند. کارگران قراردادی ماسک و دستگش ندارند و تنها یک بطری الکل دریافت کرده‌اند.

طبق توافقنامه‌ای که با حضور مقام‌های محلی شوش میان نمایندگان کارگران و مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه امضاء شده تمدید قرارداد کارگران پس از موافقت مدیران بخش، باید به تائید کمیته انظباطی برسد اما تصمیم جدید توافقنامه را نقض می‌کند. و تجدید قرارداد کارگران به تائید مدیر حراست شرکت منوط شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.