ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترافیک در جاده‌ تهران ــ قم: وقتی بخشی از مردم در خانه نماندند

بخشی از مردم با وجود شیوع کرونا هنوز در حال رفتن به سفر هستند. با این وجود، بخش دیگری از مردم به پویش «#در_خانه_بمانیم» پاسخ آری گفته‌اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایران به ۱۷ هزار و ۳۶۱ تن و شمار درگذشتگان بر اثر بیماری کووید۱۹ به یک هزار و ۱۳۵ تن رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از همه به‌ترتیب در استان‌های تهران با ۲۱۳ مورد جدید، اصفهان با ۱۶۲ مورد، آذربایجان شرقی با ۸۴ مورد، البرز با ۷۶ و مازندران با ۶۱ مورد موارد جدید ابتلاء گزارش شده است. با وجود شیوع گسترده بیماری در تهران و البرز اما ویدئوی زیر از خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که بخشی از مردم در آستانه عید نوروز،چهارشنبه ۲۸ اسفند، بر خلاف توصیه کارشناسان و مقام‌های رسمی برای ماندن در خانه جهت کاهش نرخ ابتلاء، راهی سفر شده اند.

با این وجود، بخش دیگری از مردم به پویش «#در_خانه_بمانیم» پاسخ آری گفته‌اند:

[sliderpro id="977"]

کاربر دیگری در توئیتر نیز تصاویری از جاده‌های خلوت به سمت شمال و مشهد و اصفهان و قم را توئیت کرده است که نشانه در خانه ماندن بخش دیگری از مردم است.

— Alburz (@midgard_star) March 18, 2020

ابتکار عمل‌های دیگری نیز برای آگاهی بخشی به مردم برای ماندن در خانه‌ها در حال انجام است. مثلاً از سوی فعالین مدنی کرد در مریوان:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ترافیک دست‌ساز نظام

    ‏اولا که معاون وزیر بهداشت غلط کرد که روغنِ بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی خود و سیستم متبوعش را نذر امامزادهٔ فرهنگ و سواد ملت کرده است. ثانیاً شما غلط می‌کنید که ترافیک دست‌ساز نظام برای تهیهٔ این گزارش را نماد و نمودی از بی‌فرهنگی عمومی نمایش می‌دهید. همه گزارش‌های صداوسیما پشت عوارضی تهران قم، دقیقا جایی که برای چک ماشینها رو متوقف می‌کنن انجام میشه #الو میگن ما قرنطینه نمی کنیم چون روی فرهنگ و سواد مردم حساب می کنیم. سوال : چرا مشروب و‌ موا‌د مخدر و حجاب رو ازاد نمی کنید و کماکان رو فرهنگ و سواد خود مردم حساب کنید ؟! تموم کنید این پروپاگاندای مسخره ی مردم مقصرند رو

  • پروپاگاندای مردم مقصرند

    بحران کرونا هم تموم میشه، اما یادمون می مونه که آخوندها برای لغو تحریم ها و تامین هزینه گروه های تروریستی منطقه، تعمدا باعث شیوع ویروس شدند و جان هزاران نفر رو گرفتند. همدستان شون در رسانه رو هم از یاد نمی بریم که وقتی حاکمیت قرنطینه نکرد، پروپاگاندای مردم مقصرند رو جلو بردند.

  • خندق "مردم مقصرن"

    سرپرست هلال احمر گفته ۹۷ هزار خودرو با ۳ میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا خارج شدند. برای هر خودرو، چند نفر سرنشین بشه خوبه؟ #خندق «مردم مقصرن» که دور قلعه‌ی بی‌کفایتی‌شون کشیدند رو دارند پر از سراب‌ دروغ می‌کنند. این وظیفه حکومت است که شهرها را قرنطینه و جاده‌ها را کنترل کند‌ اما نیروهایشان را تنها برای سرکوب اعتراضات معیشتی و مدنی مردم نگه داشته‌اند.

  • رفع مسئولیت کردن از حکومت در بحران کرونا

    #سرخط : مقایسه‌هایی از این‌دست به‌طور مستمر از طریق صدا و سیمای جمهوری و کانال‌های تلگرامی در حال انجام شدن است تا به هر ضرب و زوری که شده، از حکومت در بحران کرونا رفع مسئولیت کنند. "مردم" مفهومی مقدس نیست که ما نیز تلاش کنیم تا به هر ضرب و زوری از آن‌ها دفاع کنیم. جمعیتِ آموزش ندیده، سوژه‌های بی‌مبالاتی هم خواهند شد، خاصه در جایی‌ مانند ایران که دولت به‌طور جدی مشروعیت خود را از دست داده و توصیه‌های وی خریداری ندارد. (شبیه رابطه‌ی چوپان دروغگو و اهالی روستا). اما چنین رابطه‌ای میان شهروندان و دولت تنها مختص به ایران نیست (گرچه در ایران به شکلی حاد و درحد بی‌اعتمادی مطلق به دولت در جریان است) از جمله در آمریکا و در ایالت کالیفرنیا وقتی دولت محلی دستورِ تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات را به دلیل خطر شیوع کرونا اعلام کرد، انبوه جمعیت به‌جای قرنطینه کردن خود در خانه به سواحل کالفرینا هجوم برده و به شنا و تفریح پرداختند. ⚪️ کانال علوم اجتماعی و مسائل روز " _که در نگاه اول گمان می‌رود این نام پرطمطراق بنا دارد به مسائل/مشکلات اجتماعی نگاه بنیادی داشته باشد_ مانند رسانه‌های زرد در حال مقصر نشان دادن مردم است. از جمله با انتشار مرتب تصاویری مانند این، دولت را دولتی خیرخواه جلوه می‌دهد که وظیفه‌ای جز هشدار دادن ندارد و مردم را سوژه‌هایی بی‌عقل در مقایسه با مردم چین و ایتالیا که کاملا حرف‌گوش‌کن به قرنطینه خزیدند. در تمام کشورهای درگیر با بحران کرونا (به‌ویژه آن کشورهایی که از نظر رسانه‌های ایرانی مدینه‌ی فاضله‌ی فرهنگ شهروندی هستند) مردم بدون دستوراتی در حد حکومت نظامی قرنطینه را رعایت نکردند. در اسپانیا، بلژیک و روسیه برای کسانی‌که مقرارت منع آمد و شد را نقض کنند مجازات حبس و جریمه‌ی نقدی در نظر گرفته شد. در فرانسه و آلمان نیروهای امنیتی و نظامی در شهرهای قرنطینه شده گشت می‌زنند و در شرق اروپا ارتش در نقاط مرزی مستقر شده است. ⚪️ چطور حکومتی که ظرف دو روز در آبان‌ماه ۹۸ صدها تن را قتل‌عام، ورودی و خروجی شهرها را با نفربر و تانک مسدود، اینترنت کل کشور را قطع و با هلیکوپتر بر فراز شهرها گشت می‌زد، خبرنگاران خود را میان مسافران می‌فرستد و با تاسف اعلام می‌کند که مردم عامل گسترش کرونا هستند؟ قم قرنطینه نشد و خبر شیوع کرونا با تاخیر زیاد اعلام عمومی شد و حال جمهوری اسلامی در پی آن‌ است که بی‌کفایتی خود را از طریق رفع مسئولیت از خود و مقصر دانستن مردن رفع و رجوع کند. برای حکومت دیگر بالارفتن آمار قربانیان اهمیت ندارد. اکنون مهم است که بگویند: "خودتان مسئول مرگ‌ خودتان هستید". این شیوه‌ی سرکوب معکوس است و جمهوری اسلامی در تاریخ چهار دهه‌ای خود ثابت کرده است که هیچ کاری را بهتر از کشتار بلد نیست؛ به هزار و یک شیوه. در این روزها علاوه بر بررسی کردن رفتار حکومت، هم‌چنین زیرنظر بگیرید رفتار و گفتارهای دنبالچه‌های روشنفکر دولت را که چطور با هزار و یک شیوه، آن هزار و یک شیوه‌ی سرکوب حکومت را توجیه می‌کنند. «متن از گروه نویسندگان #سرخط »

  • ضد-ویروس

    جناب حقیقتگو جمع بندی ما از کامنت شما این بود که: سرنگون باد "جمهوری ویروسی اسلامی"!

  • حقیقتگو

    انکارکه نه بلکه حقیقتی است که بسیاری ویروس پرست هستند و به استقبال ویروس هم میروند...وقتی عامل ویروس اسلام که خمینی باشد به ایران وارد شد ویروس پرستان هم به استقبالش رفتند و حتی با کمال میل اجازه دادند که ویروس اسلام به مغزهایشان ورود کند وحتی بسیاری هم که مانع ورود ویروس اسلام به مغزهایشان شده بودند وبرعلیه ویروس اسلام هشدارمیدنند توسط جماعت ویروس اسلام زده کشته و اعدام وتیرباران شدند ...ویروس اسلام جنگ هشت ساله برپا کرد و هزاران ایرانی را قربانی و معلول و ناپدید کرد ...پس محال ممکن است چنین جماعتی ویروس پرست را ازویروس کرونا بترسانید ..واقعا" ایران چنین جماعتی را همچون بافت های سزطانی درپیکرش داشته ودارد ونیاید انتظاری دیگری داشت که چرا ایرا همانند دیگرکشورها چنین وچنان نشده اند...می گویند الاغ ها هنگام حرکت درمسیری که سم هایشان درزخاک نرم و باتلاقی فرورود وجانشان به خطر اقتد ازگذرکردن دوباره ازچنین مسیری سربازمی زنند !!