ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا تحرکات نظامی در افغانستان را متوقف کرد

آمریکا به‌منظور مقابله با کروناویروس ۱۵۰۰ سرباز خود، ناتو و نیروهای جدیدی که وارد افغانستان شده‌اند را به قرنطینه منتقل و دسترسی به پرسنل و پایگاه‌های مهم را محدود کرد.

فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان اعلام کرد که به‌دلیل گسترش احتمالی شیوع ویروس کرونا در این کشور، ۱۵۰۰ سرباز آمریکایی و نیروهای دیگر غیرنظامی ایالات متحده و ناتو که به‌تازگی وارد افغانستان شده‌اند به قرنطینه منتقل می‌شوند.

سربازان آمریکایی در افغانستان ــ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان پنج‌شنبه ۲۹ اسفند / ۱۹ مارس ضمن اعلام این خبر گفت ممکن است نیروهایی که در حال حاضر در افغانستان حضور دارند مواضع خود را حفظ کنند تا مأموریت‌ها ادامه یابند.

این تصمیمات در حالی اعمال می‌شود که آمریکا در چارچوب توافق‌نامه صلح با طالبان که ماه گذشته امضا شد، شمار نیروهای خود در افغانستان را کاهش می‌دهد.

ژنرال اسکات میلر در توئیتی اعلام کرد که ارتش اقدامات جدیدی را برای ورود پرسنل به افغانستان آغاز کرده است. حدود ۱۵۰۰ نظامی بخش خدمات، غیرنظامی و پیمانکار که طی هفته گذشته از کشورهای مختلف به افغانستان رفته‌اند، در مراکز ویژه برای کنترل ویروس کرونا به‌سر می‌برند.

میلر افزود بسیاری از آن‌ها به‌تازگی رسیده‌اند یا افرادی هستند که از مرخصی بازمی‌گردند، آن‌ها «از روی احتیاط و نه بیمار بودن» در قرنطینه هستند.

به‌گفته فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، ائتلاف تحت رهبری آمریكا دسترسی به پرسنل و پایگاه‌های مهم را هم محدود می‌كند.

تاکنون ۲۱ پرسنل آمریکایی و ائتلاف علائم بیماری آنفولانزا را نشان داده‌اند و در حال حاضر در انزوا و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند. تست کرونای هیچ‌کدام از آن‌ها مثبت نبوده است.

آمریکا حدود ۱۳ هزار سرباز در افغانستان دارد اما قرار است شمار آن‌ها در ماه‌های آینده به ۸۶۰۰ نفر کاهش یابد. خروج این نیروها یکی از خواسته‌های اصلی طالبان برای توافق با آمریکا بود.

سفارت آمریکا در کابل نیز از یکشنبه ۲۵ اسفند / ۱۵ مارس تمامی خدمات معمول کنسولی و خدمات شهروندان آمریکایی را تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق درآورد.

در اطلاعیه سفارت آمریکا به شهروندان این کشور نیز توصیه شد که اگر در مورد سلامتی یا امنیت‌شان در افغانستان نگرانی دارند، افغانستان را ترک کنند.

به‌نظر می‌رسد که شیوع ویروس کرونا در افغانستان موجب این تصمیم سفارت آمریکا شده است. در حالی‌که تاکنون تنها ۲۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ولایت‌های هرات، سمنگان، لوگر، کاپیسا، بلخ، بادغیس و دایکندی افغانستان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.