ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودروهای نظامی ترکيه در مرز سوريه مستقر شدند

<p>منابع خبری ترکيه از استقرار خودروهای نظامی و زرهی ارتش اين کشور در طول مرزهای سوريه خبر داده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکيه اين خودروها که شامل تانک و سيستم دفاع موشکی است به شهر &quot;سوروس&quot; در جنوب شرق استان &quot;سانليورفا&quot; اعزام شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>درگيری&zwnj;های نظامی در مرزهای ترکيه و سوريه به دنبال پرتاب چند خمپاره از خاک سوريه به روستای هاتای و شهرک مرزی قلعه آق&zwnj;چا در ترکيه و کشته شدن پنج شهروند اين کشور در روز شنبه شش اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شورای امنيت سازمان ملل متحد اندکی پس از آغاز درگيری&zwnj;ها در مناطق مرزی ترکيه و سوريه با صدور بيانيه&zwnj;ای به شدت حمله سوريه به ترکيه و کشته شدن پنج شهروند ترکيه&zwnj;ای را محکوم کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>نگرانی&zwnj;ها از احتمال مواجهه نظامی ترکيه با همسايه جنوبی&zwnj;اش موجب شد تا طی دو روز گذشته هزاران تن از شهروندان ترکيه&zwnj;ای مخالف جنگ در ميدان معروف &quot;تقسيم&quot; استانبول تجمع کنند</p> </blockquote> <p>با وجود آن&zwnj;که دولت سوريه اعلام کرده بود که منبع پرتاب خمپاره&zwnj;ها مشخص نيست و موضوع در دست بررسی است اما ارتش ترکيه در پاسخ به اين حملات، سه روز پياپی مناطقی از خاک سوريه را به زير آتش گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رجب طيب اردوغان، نخست&zwnj;وزير ترکيه روز جمعه به سوريه هشدار داد که در صورت حمله مجدد به ترکيه &quot;بهای سنگينی&quot; پرداخت خواهد کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پارلمان ترکيه نيز روز پنج&zwnj;شنبه طرح دولت اين کشور را به تصويب رساند که بر اساس آن ارتش ترکيه تا يک سال بعد مجاز است در مواقع لزوم&nbsp; در خاک سوريه عمليات انجام دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با وجود آن&zwnj;که مقام&zwnj;های ترکيه مدعی&zwnj; شده&zwnj;اند اقدام پارلمان ترکيه به معنای &quot;اعلان جنگ عليه سوريه نيست&quot; و رجب طيب اردوغان ساعاتی پس از اخذ مجوز عمليات نظامی احتمالی در سوريه، طی يک نشست خبری تأکيد کرد که &quot;قصد راه&zwnj;اندازی جنگ ندارد&quot; اما برخی از تحليلگران مسائل بين&zwnj;المللی معتقدند که اين کشور به چند قدمی يک جنگ تمام&zwnj;عيار عليه سوريه نزديک شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نگرانی&zwnj;ها از احتمال مواجهه نظامی ترکيه با همسايه جنوبی&zwnj;اش موجب شد تا طی دو روز گذشته هزاران تن از شهروندان ترکيه&zwnj;ای مخالف جنگ در ميدان معروف &quot;تقسيم&quot; استانبول تجمع کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دولت ايران به&zwnj;عنوان مهم&zwnj;ترين حامی منطقه&zwnj;ای حکومت سوريه، از دو کشور ترکيه و سوريه خواسته تا خويشتن&zwnj;دار باشند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گرچه سخنگوی وزارت امورخارجه ايران &quot;گفت&zwnj;وگوی&zwnj;های سياسی&quot; را تنها راه برون&zwnj;رفت بحران سوريه دانسته است، اما برخی از مقام&zwnj;های سياسی و نمايندگان مجلس اين کشور طی سه روز اخير انتقادات شديدی را نسبت به عملکرد رجب طيب اردوغان ابراز کرده&zwnj; و اقدامات دولت اين کشور را تحت تأثير سياست&zwnj;های اسرائيل و آمريکا دانسته&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

منابع خبری ترکيه از استقرار خودروهای نظامی و زرهی ارتش اين کشور در طول مرزهای سوريه خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکيه اين خودروها که شامل تانک و سيستم دفاع موشکی است به شهر "سوروس" در جنوب شرق استان "سانليورفا" اعزام شدند.

درگيری‌های نظامی در مرزهای ترکيه و سوريه به دنبال پرتاب چند خمپاره از خاک سوريه به روستای هاتای و شهرک مرزی قلعه آق‌چا در ترکيه و کشته شدن پنج شهروند اين کشور در روز شنبه شش اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شد.

شورای امنيت سازمان ملل متحد اندکی پس از آغاز درگيری‌ها در مناطق مرزی ترکيه و سوريه با صدور بيانيه‌ای به شدت حمله سوريه به ترکيه و کشته شدن پنج شهروند ترکيه‌ای را محکوم کرد.

نگرانی‌ها از احتمال مواجهه نظامی ترکيه با همسايه جنوبی‌اش موجب شد تا طی دو روز گذشته هزاران تن از شهروندان ترکيه‌ای مخالف جنگ در ميدان معروف "تقسيم" استانبول تجمع کنند

با وجود آن‌که دولت سوريه اعلام کرده بود که منبع پرتاب خمپاره‌ها مشخص نيست و موضوع در دست بررسی است اما ارتش ترکيه در پاسخ به اين حملات، سه روز پياپی مناطقی از خاک سوريه را به زير آتش گرفت.

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه روز جمعه به سوريه هشدار داد که در صورت حمله مجدد به ترکيه "بهای سنگينی" پرداخت خواهد کرد.

پارلمان ترکيه نيز روز پنج‌شنبه طرح دولت اين کشور را به تصويب رساند که بر اساس آن ارتش ترکيه تا يک سال بعد مجاز است در مواقع لزوم  در خاک سوريه عمليات انجام دهد.

با وجود آن‌که مقام‌های ترکيه مدعی‌ شده‌اند اقدام پارلمان ترکيه به معنای "اعلان جنگ عليه سوريه نيست" و رجب طيب اردوغان ساعاتی پس از اخذ مجوز عمليات نظامی احتمالی در سوريه، طی يک نشست خبری تأکيد کرد که "قصد راه‌اندازی جنگ ندارد" اما برخی از تحليلگران مسائل بين‌المللی معتقدند که اين کشور به چند قدمی يک جنگ تمام‌عيار عليه سوريه نزديک شده است.

نگرانی‌ها از احتمال مواجهه نظامی ترکيه با همسايه جنوبی‌اش موجب شد تا طی دو روز گذشته هزاران تن از شهروندان ترکيه‌ای مخالف جنگ در ميدان معروف "تقسيم" استانبول تجمع کنند.

دولت ايران به‌عنوان مهم‌ترين حامی منطقه‌ای حکومت سوريه، از دو کشور ترکيه و سوريه خواسته تا خويشتن‌دار باشند.

گرچه سخنگوی وزارت امورخارجه ايران "گفت‌وگوی‌های سياسی" را تنها راه برون‌رفت بحران سوريه دانسته است، اما برخی از مقام‌های سياسی و نمايندگان مجلس اين کشور طی سه روز اخير انتقادات شديدی را نسبت به عملکرد رجب طيب اردوغان ابراز کرده‌ و اقدامات دولت اين کشور را تحت تأثير سياست‌های اسرائيل و آمريکا دانسته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    فیلم؛ به گلوله بستن یک نوجوان در حال فرار توسط مزدوران اسد / پاسداران - حلب ۱۵ مهر در اينترنت گذاشته شده .

  • کاربر مهمان

    مخالفان سوریه می گویند ایران برای حمایت از بشار اسد حدود ۵ میلیارد دلار هزینه کرده است.