ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومین آزمایش موشک کوتاه‌برد کره شمالی در یک ماه اخیر

آزمایش‌های موشکی تنها نمایش قدرت پیونگ‌یانگ نیستند. کره شمالی علی‌رغم شیوع گسترده کرونا در جهان می‌خواهد نشست صدها نفره مجلسش را در ماه آتی میلادی برگزار کند. 

بنا به اعلامیه ارتش کره جنوبی،‌ کره شمالی دو پرتابه را که ظاهراً دو موشک کوتاه‌برد هستند، به آب‌های شرق سواحل شبه‌جزیره‌ کره شلیک کرده است. کره شمالی علی‌رغم شیوع گسترده کرونا در جهان قرار است نشست صدها نفره مجلس‌اش را در ماه آتی میلادی برگزار کند.

مردی با ماسک در سئول از برابر اخبار تلویزیون درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی عبور می‌کند ــ عکس: Jung Yeon-je / AFP

سومین آزمایش موشکی کره شمالی در یک ماه اخیر شنبه ۲۱ مارس / ۲ فروردین انجام شد. این موشک‌ها از استان پیون‌گان شمالی شلیک شدند. این استان در شمال پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی واقع است و در مرز با چین قرار دارد.

گارد ساحلی ژاپن نیز شنبه گفت که ظاهراً کره شمالی یک موشک پرتاب کرده و این موشک در خارج آب‌های انحصاری ژاپن فرود آمده است.

ارتش کره جنوبی پیش از این گزارش داده بود که در دو مورد دیگر در ماه جاری میلادی، کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد و چندین راکت آزمایش کرده است.

آزمایش‌های قبلی باعث شده بود که ایالات متحده و چین از کره شمالی بخواهند به مذاکرات بر سر پایان‌دادن به برنامه موشکی و هسته‌ای‌اش بازگردد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از ژوئن ۲۰۱۸ تا کنون سه بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند. هدف از این دیدارها، به گفته واشنگتن،‌ تهیه نقشه راهی برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در ازای مشوق‌های اقتصادی و تضمین‌های امنیتی بود،‌ اما این مذاکرات به جایی نرسید.

در عوض، رهبر کره شمالی پیش از پایان سال ۲۰۱۹ خواهان رفع تحریم‌ها شد و تهدید کرد که «دنیا در آینده نزدیک شاهد آن خواهد بود که کره شمالی به یک سلاح استراتژیک جدید دست می‌یابد.»

کره شمالی و کرونا

اما آزمایش‌های موشکی تنها نمایش قدرت پیونگ‌یانگ نیستند. این آزمایش‌ها همزمان با شیوع گسترده ویروس جدید کرونا در جهان صورت می‌گیرند. بیماری کووید‌۱۹ حاصل از این ویروس تاکنون ۱۱ هزار نفر را در سرتاسر جهان قربانی کرده است.

زنی با ماسک در سئول از برابر اخبار تلویزیون درباره مانور اخیر در کره شمالی عبور می‌کند ــ عکس: Jung Yeon-je / AFP

با این وجود، رهبری کره شمالی شنبه ۲۱ مارس / ۲ فروردین اعلام کرد که «مجمع اعلای خلق»،‌ نهاد قانون‌گذار ــ و نمایشی ــ کره شمالی آوریل در پیونگ‌یانگ جلسه برگزار خواهد کرد.

به گفته متخصصان، ۷۰۰ مقام ارشد حکومت کره شمالی باید در این نشست در کنار یکدیگر جمع شوند؛ در حالی که بسیاری از کشورهای جهان گردهم‌آیی‌های عمومی را به دلیل شیوع کرونا لغو کرده‌اند.

به گفته کارشناسان مسائل کره شمالی،‌ این نمایش قدرت و اعتماد به نفس کره شمالی در مدیریت بحران کروناست.

کره شمالی که با دو مرکز شیوع کرونا، چین و کره جنوبی هم‌مرز است، گفته که هیچ مورد تأییدشده‌ای از کرونا درون مرزهایش ندارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی جمعه ۲۰ مارس/ ۱ فروردین تصاویری از یک مانور نظامی با حضور کیم جونگ اون منتشر کرد اما مشخص نیست که پرتاب‌های شنبه بخشی از این مانور بوده‌اند یا خیر.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.