ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل در جنوب ایران: دست‌کم سه تن کشته شدند

یک زن و یک کودک پنج ساله در بندرعباس و یک تن در لارستان استان فارس در مسیر سیل قرار گرفتند و جان دادند. سه تن هم در بندر کنگان و داراب مصدوم شدند.

بارش باران که از شامگاه شنبه دوم فروردین آغاز شد، موجب جاری شدن سیل در استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس شده است. سخنگوی سازمان اورژانس کشور می‌گوید: تا عصر امروز سیل جان دست کم سه نفر را گرفته است.

سیل چندین محور مواصلانی . در استان بوشهر را قطع کرد. سوم فروردین ۱۳۹۹

آنطور که پیش از این سازمان هواشناسی هشدار داده بود از شامگاه شنبه دوم فروردین بارش باران در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق ایران شدت گرفت. تا عصر یکشنبه مرگ دست‌کم سه تن بر اثر سیلاب تایید شد. سه تن نیز مصدوم شدند. هنوز جزییات بیشتری از خسارت سیل اعلام نشده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی «سازمان اورژانس کشور» عصر یکشنبه سوم فروردین، گفت که بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و فارس جان سه تن را گرفته است. به گفته او در بندرعباس یک زن ۳۲ ساله و یک کودک ۵ ساله در اثر گرفتار شدن در سیلاب جان خود را از دست دادند.

خالدی مرگ یک مرد ۵۸ ساله در لارستان استان فارس را هم تایید کرد و افزود: احتمال داده می شود که یک نفر نیز در بندر کنگان بر اثر سیلاب مفقود شده باشد. او هویت هیچ یک از این افراد را فاش نکرد.

علاوه بر این جاری شدن سیل تا به حال دو تن را در بندر کنگان در استان بوشهر و یک تن را در داراب استان فارس مصدوم کرده است.

عبدالحمید سعدینی، سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان شامگاه یکشنبه سوم فروردین گفت: بر اثر بارش باران و طغیان رودخانه جگین راه ارتباطی ۵۴ روستا در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد مسدود شده است. به گفته او بارش شدید باران در شامگاه شنبه دوم فروردین و طغیان رودخانه مسیر ارتباطی این روستاها با شهر قطع شده است اما روستاها می‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. او گفت که روستاها درگیر سیل و خسارت احتمالی به منازل مسکونی نیستند. پیش از این سازمان هواشناسی نسبت به افزایش بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در برخی استان‌ها هشدار داده بود.

در استان بوشهر هم سیل باعث خسارت به منازل مسکونی شهری و روستایی، تأسیسات آب و برق و قطعی گاز شده و برخی از مسیرهای ارتباطی از جمله کنگان-عسلویه محور پرک، دیّر، مسیر دوراهک به ریز را مسدود کرده است.

جهانگیر دهقانی، مدیریت ستاد بحران استان بوشهر گفت که برخی از این مسیرها سریع بازگشایی شدند و تنها مسیر روستایی شهرستان دشتی کردلان درویشی بسته است. علاوه بر این سیل به بخشی از تاسیسات نفت و گاز در پارس جنوبی در عسلویه نیز خسارت وارد کرده است.

 دهقانی گفت که به دلیل قطع بودن راه‌های ارتباطی هنوز اطلاع دقیقی از میزان خسارت احتمالی در دست نیست.

«صادق ضیاییان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران صبح یکشنبه سوم فروردین به خبرگزاری دولتی کار، (ایلنا)، گفت: بارش در برخی استان‌ها بالای سی میلیمتر خواهد بود و امکان آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیل در این استان‌ها وجود دارد.

او هرمزگان، ناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، غرب و شمال اصفهان، سمنان، شمال و شرق خوزستان، لرستان، خراسان رضوی، جنوب استان کرمان، جنوب استان تهران و بخش‌هایی از خراسان شمالی و قم را از مناطق اعلام کرد که احتمال بارش شدید و آب گرفتگی معابر در آن‌ها وجود دارد.

سازمان هواشناسی ایران هم صبح یکشنبه نسبت به افزایش سامانه بارشی در برخی مناطق هشدار داد و اعلام کرد: فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور ادامه خواهد داشت که شدت آن در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و شرق سمنان خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در استاهای مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و شرق سمنان احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه ها، طغیان رودخانه های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال در تردد جاده های مواصلاتی، لغزندی جاده های کوهستانی و مناطق سردسیر به سبب بارش برف و کولاک وجود دارد.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • زبان از بیان فجایع در ج.ا. قاصر است!

      در انطباق دادن زبان با واقیعت های جاری چهار دههء گذشته در ج,ا. مردم نامهای متفاوتی را برای این نظام ساخته بودند: - جمهوری جهنمی اسلامی - جمهوری اسهالی و اخیرا "جمهوری طاعونی" اکنون با دیدن ویدئو ها و عکسهای اخیر از سیل چند اسم دیگر نیز به فهرست بالا اضافه شد: - جمهوری عزای دائمی - جمهوری مصیبت های بی پایان پیشنهادات شما چیست؟