ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رایزنی سئول با واشنگتن درباره کمک‌های انسان‌دوستانه به ایران

حسن روحانی در نامه‌ای به مون جائه این درخواست ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا داد. سئول بر اساس توافق «وون» با تهران وارد عمل شد.

حسن روحانی در نامه‌ای به مون جائه این درخواست ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا داد. سئول بر اساس توافق «وون» با تهران وارد عمل شد. وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در حال بررسی امکاناتی برای رایزنی با آمریکا با هدف ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ایران و کمک به آن کشور در مقابله با همه‌گیری کروناست.

مون جائه این،رئیس جمهوری کره جنوبی

«کوریا هرالد» گزارش داده است که اوایل مارس/ اواخر اسفند حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نامه‌ای به مون‌ جائه این ارسال کرده و از رئیس جمهوری کره جنوبی درخواست سه میلیون و ۲۰۰ میلیون کیت تشخیص کووید ۱۹ کرده است. وزارت خارجه کره جنوبی و ایران هنوز ارسال چنین نامه‌ای را تایید نکرده‌اند. وزارت خارجه کره جنوبی در پاسخ به کوریا هرالد اعلام کرد:

«طرف ایرانی از مجراهای مختلف دولت کره جنوبی را در جریان ابعاد بحران بهداشتی که ایران با شیوع کروناویروس جدید با آن درگیر شده قرار داد و حکومت کره جنوبی هم به این فکر افتاد که راه‌هایی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ایران بیابد.»

وزارت خارجه کره جنوبی در ادامه نوشته است که رایزنی‌های این کشور با آمریکا برای ارسال اقلام کمک‌های انسان دوستانه به ایران بر اساس توافق «وون» ادامه دارد.

دو سال قبل، پیش از خروج آمریکا از برجام، تهران و سئول موافقت کرده بودند سیستم تسویه حساب‌های ارزی و تجاری بر مبنای «وون» (پول ملی کره جنوبی) را حفظ کنند و در همان حال به دنبال یک سیستم پرداخت جایگزین باشند تا بتوانند مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های خود را بیش از پیش گسترش دهند. ایران در حال حاضر دو حساب ارزی در کره جنوبی دارد. هدف تهران ظاهراً دسترسی مجدد به این حساب‌هاست.

دولت دونالد ترامپ پیش از عید نوروز تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج شرکت مستقر در امارات متحده عربی، سه شرکت در چین، سه شرکت در هنگ‌کنگ و یک شرکت در آفریقای جنوبی را به دلیل تجارت در بخش پتروشیمی‌ با ایران در فهرست سیاه قرار داد. برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت:

«سیاست فشار حداکثری ما بر رژیم ایران ادامه خواهد یافت. تحریم‌های آمریکا علیه ایران مانع ارسال کمک به این کشور در زمینه پزشکی نیست.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران پنجشنبه ۲۲ اسفند در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرده بود. حسن روحانی نیز با گوترش درباره همین موضوع تلفنی گفت‌وگو کرد. همزمان پاکستان و روسیه خواهان لغو تحریم‌ها علیه ایران شدند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ۲۰ مارس/ یکم فروردین در پاسخ به این تلاش‌ها گفته بود:

« ما هم به کره شمالی و هم ایران، پیشنهاد کمک مورد نیاز داده‌ایم و پیشنهاد کرده‌ایم تجهیزات را از طریق نهادهای سازمان ملل یا از طریق کشورهای دیگر، به این کشورها ارسال کنیم. ما این کار را خواهیم کرد، این کار درستی است که باید در زمان بحران انجام دهیم.»

جمهوری اسلامی ایران اما قصد دارد از بانک جهانی برای مقابله با شیوع کرونا پنج میلیارد دلار وام بگیرد و به برخی حساب‌های ارزش‌اش در کشورهایی مانند کره جنوبی دسترسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.